Pytanie po co to robić? Ja zrobiłem to dlatego gdyż posiadam fotele w skórze bananowej w bardzo dobrym stanie ale stelaż fotela posiada tylko elektryczną regulację góra dół. W związku z tym kupiłem za pół darmo fotele z pełną regulacją elektryczną ale materiałowe.
Nadmieniam, że fotele wymieniłem razem z gąbkami, gdyż jest to dużo szybsze (tapicerka jest spięta z gąbką) Co do instalacji elektrycznej - "plug&play"
[center]W moim przypadku zamiana polegała na założeniu skóry na stelaż fotela z tapicerką materiałową.
Zaczynamy od wyciągnięcia fotela z samochodu. Nie zrobiłem zdjęć gdyż uważam że to zbędne gdyż jest to bardzo proste.
-Wyciągamy plastiki które są na końcach szyn fotela
-Odsuwamy fotel na maxa do tyłu, odkręcamy dwie nakrętki 13 i wypychamy jeszcze bardziej do tyłu aż "wyjedzie"
-odłączamy kostki elektryczne
Ściągamy plastikową obudowę wokół fotela (jest on przykręcona na kilka wkrętów i jedna spinkę)
Gdy już mamy wyciągnięty fotel i ściągnięte plastiki bierzemy się do pracy (dobrze to robić na czystej powierzchni, ja robiłem to na folii malarskiej)
Dodam że większość czynności wykonywałem palcami lub płaskim śrubokrętem owiniętym materiałem.
Wyciągamy na wierzch zieloną kość, jest to kość grzanych siedzeń oraz odłączamy tą mniejszą czarną, jest to kość grzania oparcia
Ściągamy siedzisko zaczynając od tyłu
Wyciągamy spod tapicerki filc (jest on jedynie wciśnięty pod spód)
Następnie wyciągamy naciąg tapicerki z tyłu (naciągamy tapicerkę do siebie i ze skrajnego punktu wyciągamy)
Ściągamy naciąg który biegnie od prawej do lewej strony również zaczynając ze skrajnego punktu:
Po ściągnięciu naciągów bez gwałtownego szarpania spokojnie wyciągamy tapicerkę razem z gąbką oraz przewodem grzania siedziska.
Wyciąganie oparcia zaczynamy od wypięcia twardej powierzchni z siatką która trzyma się na dwóch spinkach u dołu fotela (uwaga nie łapiemy za siatkę ani za mocowanie siatki!) Aby wypiąć te spinki należy podciągnąć lekko ręką i płaskim szerokim śrubokrętem odpinami spinki. Nie radzę ciągnąć na siłę, bo mocowanie oderwie się.
Wyciągamy światełko
Odciągamy delikatnie tapicerkę
Tutaj dosyć trudny moment aby nie uszkodzić tapicerki
Małym śrubokrętem wydłubujemy czarny naciąg tapicerki, który jest włożony środka
Dalej już rękoma wyciągamy tapicerkę ciągnąć za czarny naciąg
Gdy wyciągniemy całość, wysuwamy tylną twardą część.
Zdejmujemy wewnętrzny naciąg znajdujący się u dołu (naciągamy tapicerkę i ściągamy rękoma)
Następnie zdejmujemy mocowania wewnątrz (dwa plastikowe naciągi na podłużnych pręcikach)
W tym momencie powinniśmy mieć taką sytuację:
Ściągamy plastiki wokół mocowań zagłowka ( w jednym są dwie sprężynki) Oba plastiki zdejmujemy palcami podważając
Teraz narzędziem nie kaleczącym tapicerki, wyciągamy ją spod mocowań zagłówka (Zrobiłem to śrubokrętem)
Zanim jednak ściągniemy tapicerkę oparcia należy wysunąć wiązkę grzania oparcia (czarna wtyczka którą wcześniej wypinaliśmy)
Gdy wiązka jest luźno, wyciągamy tapicerkę do góry pod kątem.
Po ściągnięciu mamy stelaż
Pozostaje tylko przełożyć plastiki wokół fotela. W moim przypadku przełożyłem jeszcze panel sterowania elektrycznego.
I tu zakończę gdyż zakładanie tapicerki przebiega dokładnie tak samo tyle że w odwrotnej kolejności.
Co do naciągów tylnych oparcia to wystarczy je wcisnąć, naciągi siedziska same wskakują po naciągnięciu tapicerki i zagięciu.
Przypominam, że zrobiłem to na swoim przykładzie. Nie mam pewności że w każdej sytuacji wygląda to tak samo.
Mam nadzieję że przyda się komuś
