[RS6 C5] Wymiana Swiec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 sty 2011, 20:23
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2003
- Moje auto: RS6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BRV 480KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Amersham\Gniezno
[RS6 C5] Wymiana Swiec
Trochę czasu znalazłem w końcu więc się zabrałem za wymianę świec w aucie. Oczywiście postarałem się o kilka fotek i zrobiłem takie - mam nadzieję - proste HOW2 na temat wymiany świec w RS6 C5
Jak myślicie że trzeba coś poprawić w opisie to dajcie znać. Zrobi się nową wersję dokumentu
PDF do ściągnięcia TUTAJ
Jak myślicie że trzeba coś poprawić w opisie to dajcie znać. Zrobi się nową wersję dokumentu
PDF do ściągnięcia TUTAJ
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
W punkcie 4 to raczej trzeba się za to zabrać, a nie zaprać 
No i jeszcze jedna bardzo ważna kwestia odnośnie punktu 5. Jak przykręci się momentem 30nm i tyle to po kilku - kilkunastu tysiącach kilometrów może wystrzelić. Akurat ten temat przerabiałam w swojej i gość zajmujący się naprawą głowic, mówił że to bardzo często popełniany błąd podczas wymiany.

No i jeszcze jedna bardzo ważna kwestia odnośnie punktu 5. Jak przykręci się momentem 30nm i tyle to po kilku - kilkunastu tysiącach kilometrów może wystrzelić. Akurat ten temat przerabiałam w swojej i gość zajmujący się naprawą głowic, mówił że to bardzo często popełniany błąd podczas wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 sty 2011, 20:23
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2003
- Moje auto: RS6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 BRV 480KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Amersham\Gniezno
Mazdomania pisze:W punkcie 4 to raczej trzeba się za to zabrać, a nie zaprać
No i jeszcze jedna bardzo ważna kwestia odnośnie punktu 5. Jak przykręci się momentem 30nm i tyle to po kilku - kilkunastu tysiącach kilometrów może wystrzelić. Akurat ten temat przerabiałam w swojej i gość zajmujący się naprawą głowic, mówił że to bardzo często popełniany błąd podczas wymiany.
Aaa to spellcheck coś namieszał. Później poprawię
A o co chodzi z tym wystrzeliwaniem


Sam wymieniałem ale robiłem to pod okiem specjalistów z
http://www.audivwsc.co.uk/
Chłopaki robili tam servis nie jednej RS6 i nie tylko w RS6 więc na pracy się znają
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
SpokoViper pisze:Aaa to spellcheck coś namieszał. Później poprawię

Już mówię. W swojej zrobiłam dokładnie tak jak Ty i po 17tkm świeca wystrzeliła górą topiąc gwint i rozrywając cewkę oraz osłonę plastikową (od pierwszego missfire ujechałam 90km). Okazuje się, że nasze świece mają taką podkładkę sprężynującą i aby dobrze świeca siadła musi być ona zgnieciona i dopiero wtedy przykręcona. Jak dokręci się tylko momentem 30 niutów to jej nie zgniecie się i efekt może być jak wyżej opisałam.Viper pisze:A o co chodzi z tym wystrzeliwaniem ? i na czym polega ten błąd ?
U kolegi zaczęło dziać się podobnie jak u mnie (zaczęły zapłony wypadać). Wiedząc co mi chwile wcześniej się stało pierwsze co zrobił to maska w górę i do świec. Okazało się, że świece w palach wykręcał...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Małgosia a powiedz czy w zwykłych V6 też się to może przydarzyć ? Zastanawiam się bo też właśnie przy robieniu rozrządu i kompletnej naprawie auta wymieniałem świecie ( było to gdzieś 6 msc temu i zrobione już prawie 9 tys km ) i rozmawiając z kolegą bendzji też mi wspomniał o możliwości "wystrzelenia" świecy z gniazda . Tylko pytanie czy w V6 może dojść do takiej sytuacji ? Dokręcałem świece o ile pamiętam to też między 30/35NM ... 

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Czasami mi się właśnie wydawało , jak by auto nie chodziło na wszystkich garach . Staram się na bieżąco wszystko sprawdzać i zauważyłem , że czasami jak by auto przerywało . Może to tylko moje odczucie i nic takiego nie ma ale lepiej dmuchać na zimne . Czy teraz wystarczy sprawdzić świecę i dokręcić je tym samym momentem ? 30/35 Nm czy dać więcej np 40 Nm ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Przy okazji odkręcę wszystkie po kolei i przykręcę jeszcze raz . Co jakieś 10 tyś km akurat przy wymianie oleju można je odkręcić i sprawdzić ich stan . "Godzinka" więcej roboty ale pewność , że nie zdarzy się taka sytuacja
NEXT22 ... Tak jest instrukcja ale zapytaj Małgosi co się stało jej mimo , że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i dokręcone z odpowiednim momentem
Dla większego spokoju trzeba dla pewności co jakiś czas sprawdzić stan naszych świec i tyle ... Nie zaszkodzi a możemy uniknąć bardzo dużych kosztów naprawy

NEXT22 ... Tak jest instrukcja ale zapytaj Małgosi co się stało jej mimo , że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i dokręcone z odpowiednim momentem

Dla większego spokoju trzeba dla pewności co jakiś czas sprawdzić stan naszych świec i tyle ... Nie zaszkodzi a możemy uniknąć bardzo dużych kosztów naprawy

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Oczywiście, że jest. Nawet na stronie NGK jest dokładna instrukcja jak wymienić wraz z momentem jakim dokręcać. Robiąc dokładnie zgodnie z tym co piszą kończy się to tak:NEXT22 pisze:Często na opakowaniu świecy jest instrukcja jak ma być dokręcona
Ja tylko uczulam, bo naprawa tej awarii w V8 to 4-ro cyfrowa kwota, ale każdy zrobi jak uważa.