Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wymiana pompy oleju AEB

Warsztat
mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

[A6 C5] wymiana pompy oleju AEB

Post autor: mario1278 » 21 mar 2009, 20:40

Podnosimy autko na wys 30 cm (tylko przód) kobyłki szt.2 Zlewamy olej do pojemnika . (zaczekać kilka minut aż wszystko dobrze ścieknie) odkręcamy filtr olejowy.
Lewarek podnośnik olejowy podstawiamy pod skrzynię biegów (centralnie na drewnianym klocku lub kawałku gumy ).
odkręcamy łapy 2 łapy (podpory) skrzyni biegów i dwie poduszki silnika
oraz przednia podporę silnika pod kołem pasowym 3 śruby
(tam jest trzpień na nim gumowa poduszka amortyzująca)
Unosimy silnik na wysokość ok.10 cm - bez rozłączania skrzyni biegów i instalacji elektrycznej (przy podnoszeniu uwaga na koło wiatraka i tylne elementy silnika - będzie mało miejsca) można wyjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić zbiorniczek płynu chłodzącego - będzie lepsze podejście później.



Odkręcamy miskę olejową 16szt.śrub (dwie ostanie śruby są ukryte pod kołem zamachowym - trzeba obrócić koło zamachowe w jednym miejscu jest wyfrezowany uskok na - przez owalny otwór w obudowie miski (są dwa) wkładamy ampol .Obrót kołem zamachowym wykonujemy opuszczając jedno koło na podłogę wbijamy piąty bieg i kręcimy drugim kołem.
Zdejmujemy miskę schodzi lekko (nie podważamy to aluminium ) ,oczom ukazuję się przegroda fali oleju jest na wcisk więc bez problemu się ją wyjmuję ,mamy teraz pompę oleju na wierzchu .Pompa mocowana jest za pomocą dwóch śrub ,wykręcamy i musimy pociągnąć pompę w dół (troszkę mocniej ) wymieniamy na nową i składamy w odwrotnej kolejności.Oczywiście przed złożeniem musimy wyczyścić wszystko na błysk i założyć nową uszczelkę miski olejowej.Wkręcając śruby z powrotem trzeba gwinty posmarować klejem do śrub bo drgania są duże a nie zagląda się często pod spód silnika.
Załączniki
przednia podpora silnika pod koÂłem pasowym
przednia podpora silnika pod koÂłem pasowym
ÂŁapa silnika razem z poduszkÂą
ÂŁapa silnika razem z poduszkÂą
Miejsce podparcia - podniesienia silnika wraz  ze skrzynia
Miejsce podparcia - podniesienia silnika wraz ze skrzynia
NieszczĂŞsne Âśruby pod koÂłem zamachowym jest widoczne wyciĂŞcie w kole umoÂżliwiajÂące wykrĂŞcenie.
NieszczĂŞsne Âśruby pod koÂłem zamachowym jest widoczne wyciĂŞcie w kole umoÂżliwiajÂące wykrĂŞcenie.
DSC00172.JPG
Po demontaÂżu popy oleju nie zrobiÂłem zdjĂŞĂŚ pompie to przez to Âże byÂłem wkurzony juÂż tÂą robota
Po demontaÂżu popy oleju nie zrobiÂłem zdjĂŞĂŚ pompie to przez to Âże byÂłem wkurzony juÂż tÂą robota
Miejsce mocowania pompy oleju w prawym gĂłrny rogu
Miejsce mocowania pompy oleju w prawym gĂłrny rogu

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 12 lis 2010, 13:13

no prosze jakie eleganckie fotostory:) przyda mi sie w najbliższym czasie:)
mario1278 dobra robota
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga