Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Rolka napinacza paska wielorowkowego

Warsztat
Awatar użytkownika
skora
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 21 kwie 2009, 19:52
Lokalizacja: lubelskie

[A6 C5] Rolka napinacza paska wielorowkowego

Post autor: skora » 10 lis 2010, 11:16

Witam!
Wczoraj dokonałem wymiany Rolki napinacza paska, zamieszczam opis jak u mnie to przebiegło, zdjęć niestety brak:

Przygotuj: Klucz oczkowy 15 (najlepiej prosty oczkowy), rurkę metalową - do przedłużenia klucza.
1. Zakładamy klucz na śrubę napinacza i przedłużkę z rurki.
2. Kręcimy w lewo, aby poluzować pasek wielorowkowy.
3. Zdejmujemy pasek z alternatora.
4. Puszczamy klucz i zdejmujemy pasek z rolki napinacza.
5. Zakładamy klucz i rurkę i kręcimy - UWAGA LEWY GWINT (przynajmniej u mnie) - w prawo, aby odkręcić śrubę rolki napinacza.
6. Odkręcamy śrubę, podważamy rolkę łyżką - nie kuchenną :) i wyciągamy ją z ośki.
7. Montaż w odwrotny sposób.

Wszystko robimy bez odkręcania przodu, oraz wiska.
Może opis komuś się przyda.
Pozdrawiam
skora

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 12 lis 2010, 13:57

Mi sie Przydal .
DZieki za dobry opisik.
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

mila710a2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2012, 23:50
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: mila710a2 » 01 lut 2012, 22:02

Ciekawe u mnie nawet nie jestem w stanie ręki tam włożyć a już o podważaniu napinacza? Skąd u ciebie tyle miejsca. Przecież śruba dostaje niemal bezpośrednio do wentylatora jak ją wyjmujesz chodzi mi o tą z okrągłym łbem i kluczem ampułowym

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 01 lut 2012, 23:08

Trzeba wisko odkrecac z tego co mi wiadomo.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Awatar użytkownika
skora
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 21 kwie 2009, 19:52
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: skora » 02 lut 2012, 20:54

Proszę spróbować, ja wykonałem w ten sposób jak opisałem w poście.
skora

igor0111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 05 paź 2013, 21:33
Lokalizacja: Żory

Post autor: igor0111 » 19 kwie 2014, 22:24

Temat dawno już lizany, ale nie do końca wyjaśniony. Otóż kolega opisuje wymianę wyłącznie rolki napinacza, a nie samego napinacza. Rolkę w tym silniku raczej wymienimy bez problemów, ale częściej padają napinacze, które zwyczajnie się uginają(krzywią) i powodują piszczenie paska wielorowkowego i jego ścieranie.
Tak jak napisał :
Kamilvti
PostWysłany: 2012-02-01, 23:08 Temat postu:
Trzeba wisko odkrecac z tego co mi wiadomo.
Pogrzebałem i mam- wiedziałem, że gdzieś już to opisywałem.
Robiłem tą robotę w passacie b5 z tym samym silnikiem.
W audi z AFN-em powinno być tak samo:

Pracę zaczynamy od kompletowania kluczy:
-śrubokręt płaski,
-mocny imbus 8,
-nasadowy 16,
-płaski 15,
-rurka do przedłużenia klucza,
-10, 13
-przerobiony klucz ze szlifierki (patrz ostatnie foto)
-małe lusterko

Najpierw kluczem 10 odkręcamy klemę od akumulatora. (Dla niektórych łatwiej bedzie jeśli alternator zostanie wymontowany.)
Następnie demontujemy górną osłonę silnika i osłonę rozrządu.
Kolejny krok to odkręcenie przewodu od intercoolera (1) i kabla od alternatora+ 1 wtyczka (2).





Mamy już dość dobre dojście pod alternator więc możemy zabrać się do odkręcenia wiskozy.
Korzystając z małego lusterka ustalamy miejsce w którym "schowana" jest śruba imbusowa. Znajdziemy ją pod alternatorem od strony filtra paliwa.
Obrazek


Teraz zakładamy na rolkę od wisko nasz przerobiony wcześniej klucz. Otwory są od strony wentylatora i bardzo słabo je widać.



Bez demontażu paska odkrecamy śrubę imbusową, która w moim przypadku dała mi nieźle w kość. Złe dojście i dokręcona bardzo mocno śruba prawie zmusiły mnie do odwrotu.
Jeśli ktoś chce może zrzucić pasek przed odkręceniem wentylatora, ale on zapobiega nadmiernemu obracaniu sie rolki wisko podczas odkrecania imbusa.
Po poluzowaniu śruby zrzucamy pasek. Aby tego dokonać nakładamy klucz 15 na rolke napinacza i ciągnąc w strone przeciwną do napinania, czyli do filtra powietrza, zdejmujemy pasek rozpoczynając od rolki (sprzęgła) alternatora.
Obrazek
Obrazek

Jeśli przebiliśmy się już przez oporny wentylator i jest on cofnięty w strone chłodnicy i oparty na dole to możemy odkręcić alternator. Trzyma się on na dwóch śrubach na kluucz 13, ale u mnie nawet po ich odkręceniu nie mogłem alternatora wyciągnąć(pomimo, iż ruszał sie w górę i w dół).
Obrazek
Bez względu na to czy alternator został usunięty czy też nie, odkręcamy śrubę, która wraz z uchwytem trzyma nam górną osłonę silnika przy pompie wtryskowej. Srubę na klucz 13 znajdziemy pod samą pompą.
Obrazek
Obrazek

Zostało nam juz tylko odkrecenie samego napinacza.
Użyjemy do tego klucza 16 nasadowego. Nakretka ktora trzyma napinacz umiejscowiona jest od strony filtra paliwa obok naszego juz wcześniej odkreconego imbusa.
Po tych zabiegach nasz napinacz już jest poza autem, a my przystepujemy do montażu w odwrotnej kolejności przy czym należy pamiętać:

Przykręć alternator zamin wisko wróci na swoje miejsce, bo jedna ze śrub które go trzymają koliduje przy odkrecaniu i wkrecaniu z wentylatorem.(ja musiałem odkręcać wisko raz jeszcze bo o tym zapomniałem)


Napinacz pasuje tylko w jednej pozycji.
Obrazek

Oto mój klucz do wisko:




Jeśli ktoś blisko mieszka to zapraszam- chętnie pożyczę klucz do wisko:)
Obrazek
Praca jest niewygodna, ale efekty zadowalające
Mam nadzieję, że dacie radę
Pozdrawiam
Uważam, że jak mam audi to jestem lepszy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga