[A6 C5 2,5TDI] patent na uszczelniacze w pokrywach zaworów
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
[A6 C5 2,5TDI] patent na uszczelniacze w pokrywach zaworów
Podzielę się z Wami moim patentem na cieknące uszczelniacze pokryw zaworów w silniku V6 z rodziny TDI.
Najprościej jest zakupić w ASO nowe, ale nie każdemu uśmiecha się wyłożyć za taką przyjemność ok. 800pln kpl. wiec może komuś akurat pomoże niniejszy manual. Przy okazji warto też zadbać o czystość i szczelność w okolicy tytułowych uszczelniaczy. A wiec przelewy które to lubią się „sączyć” z powodu zużytych pierścieni uszczelniających (po kilkukrotnym demontażu) oraz wężyków które to z kolei lubią pękać. O tym wszystkim w poniższym opisie.
A więc co potrzebujemy z części /b]
1. Oringi gumowe o średnicy wewnętrznej 15mm które dostaniemy w każdym sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Potrzeba 6szt (tyle ile wtrysków).
2. Uszczelniacz wysokotemperaturowy, olejoodporny który to też dostaniemy w każdym sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Ja osobiście polecam BOLL-a, nie zawiódł mnie ani raz !
3. Benzyna ekstrakcyjna, kupi ją w każdym sklepie z lakierami itp.
4. Proponuje zadbać o szczelność przelewów, a więc będziemy potrzebować pierścienie uszczelniające 12szt ( po 2szt na każdy przelew ) nr: N0138042
5. Wężyk gumowy, najlepiej GATES Multi Fuel 3,2mm którego to dostaniemy w każdym sklepie z częściami motoryzacyjnymi z tgzw. Metra. Potrzeba 1,5m NIE polecam uniwersalnych wężyków w oplocie ! Po pierwsze mają 4mm srednicy (za luzno wchodzą) po drugie lubią pękać, czego nie widać pod oplotem. Jak już oplot to tylko z ASO.
6. Zestawy uszczelek pod pokrywy zaworów: nr 059198025 pamiętając o tym ze ZESTAW to jedna uszczelka + gumowa wkładka półkolista a nie 2 uszczelki na L & P stronę ! ! !
Narzędzia:
1. Klucz nasadowy nr 10
2. Klucz płaski nr 13
3. Wkrętak płaski oraz krzyżak
A więc przystępujemy do demontażu poszczególnych części (elementów).
1. Osłona silnika
2. Przewody paliwowe z pompy do wtrysków. W przypadków problemu z odkręceniem przy pompie wtryskowej można zdemontować opaskę ściskającą przewody (klucz 10 lub wkrętak płaski). Z prawej strony należy odkręcić zbiornik wyrównawczy oraz odpiać wtyczkę pod spodem. Nie odłączać wężów ! Odgiąć na bok, wystarczy. Z lewej strony filtr powietrza wraz z puszką oraz dolotem.
3. Następnie odkręcamy przelewy kluczem nasadowym 10.
4. Pozostały przewody nad pokrywami i same pokrywy które demontujemy odkręcając nakrędki kluczem nasadowym 10.
5. Gdy zdemontujemy już pokrywy stosujemy benzynę ekstrakcyjna do przemycia gumowych uszczelniaczy oraz krawędzi gdzie przylega uszczelka głowica-pokrywa. Przemywamy również krawędzie głowicy w miejscu gdzie znajduje się uszczelka.
6. Zakładamy nowe uszczelki oraz stosujemy uszczelniacz wysokotemperaturowy i olejoodporny w miejscach zaokrąglonych.
7. Przemywamy również wtryski benzyna ekstrakcyjną w celu odtłuszczenia z pozostałego na nich oleju.
8. Zakładamy pokrywy i dokręcamy.
9. Wciskamy gumowe oringi na każdy wtrysk po 1szt do momentu aż schowa się w gumowej osłonie pokrywy ( dokładnie we frezie który jest mniej więcej w połowie uszczelniacza ). Należy wcisnąć go płaskim wkrętakiem na tyle delikatnie zeby nie uszkodzić !
10. Pozostanie mały rowek który to dokładnie wypełniamy uszczelniaczem wysokotemperaturowym ( cały czas ten sam ) rozprowadzając go podajnikiem w tubce a następnie wyrównując palcem aż uzyskamy równą, płaską warstwę. Nie ma prawa wystąpić żadna szczelina pomiędzy wtryskiem a uszczelniaczem gumowym w pokrywie.
11. Zakładamy przelewy stosując nowe pierścienie uszczelniające oraz wężyk.
12. Pozostaje założenie przewodów paliwowych i odpowietrzenie układu. Tego opisywać już chyba nie muszę
Tym sposobem mamy bardzo estetycznie i pewnie uszczelnione pokrywy bez większego problemu oraz kosztów. Uszczelniacz ma barwe czarna wiec idealnie komponuje się z oryginalnymi uszczelniaczami w pokrywach. W/w patent wymyśliłem przy wymianie odmy oraz czyszczeniu kolektorów i Egr. Można przy okazji skontrolować stan wałków oraz hydrauliki (nawet wskazane).
ÂŻyczę przyjemnej zabawy
Najprościej jest zakupić w ASO nowe, ale nie każdemu uśmiecha się wyłożyć za taką przyjemność ok. 800pln kpl. wiec może komuś akurat pomoże niniejszy manual. Przy okazji warto też zadbać o czystość i szczelność w okolicy tytułowych uszczelniaczy. A wiec przelewy które to lubią się „sączyć” z powodu zużytych pierścieni uszczelniających (po kilkukrotnym demontażu) oraz wężyków które to z kolei lubią pękać. O tym wszystkim w poniższym opisie.
A więc co potrzebujemy z części /b]
1. Oringi gumowe o średnicy wewnętrznej 15mm które dostaniemy w każdym sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Potrzeba 6szt (tyle ile wtrysków).
2. Uszczelniacz wysokotemperaturowy, olejoodporny który to też dostaniemy w każdym sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Ja osobiście polecam BOLL-a, nie zawiódł mnie ani raz !
3. Benzyna ekstrakcyjna, kupi ją w każdym sklepie z lakierami itp.
4. Proponuje zadbać o szczelność przelewów, a więc będziemy potrzebować pierścienie uszczelniające 12szt ( po 2szt na każdy przelew ) nr: N0138042
5. Wężyk gumowy, najlepiej GATES Multi Fuel 3,2mm którego to dostaniemy w każdym sklepie z częściami motoryzacyjnymi z tgzw. Metra. Potrzeba 1,5m NIE polecam uniwersalnych wężyków w oplocie ! Po pierwsze mają 4mm srednicy (za luzno wchodzą) po drugie lubią pękać, czego nie widać pod oplotem. Jak już oplot to tylko z ASO.
6. Zestawy uszczelek pod pokrywy zaworów: nr 059198025 pamiętając o tym ze ZESTAW to jedna uszczelka + gumowa wkładka półkolista a nie 2 uszczelki na L & P stronę ! ! !
Narzędzia:
1. Klucz nasadowy nr 10
2. Klucz płaski nr 13
3. Wkrętak płaski oraz krzyżak
A więc przystępujemy do demontażu poszczególnych części (elementów).
1. Osłona silnika
2. Przewody paliwowe z pompy do wtrysków. W przypadków problemu z odkręceniem przy pompie wtryskowej można zdemontować opaskę ściskającą przewody (klucz 10 lub wkrętak płaski). Z prawej strony należy odkręcić zbiornik wyrównawczy oraz odpiać wtyczkę pod spodem. Nie odłączać wężów ! Odgiąć na bok, wystarczy. Z lewej strony filtr powietrza wraz z puszką oraz dolotem.
3. Następnie odkręcamy przelewy kluczem nasadowym 10.
4. Pozostały przewody nad pokrywami i same pokrywy które demontujemy odkręcając nakrędki kluczem nasadowym 10.
5. Gdy zdemontujemy już pokrywy stosujemy benzynę ekstrakcyjna do przemycia gumowych uszczelniaczy oraz krawędzi gdzie przylega uszczelka głowica-pokrywa. Przemywamy również krawędzie głowicy w miejscu gdzie znajduje się uszczelka.
6. Zakładamy nowe uszczelki oraz stosujemy uszczelniacz wysokotemperaturowy i olejoodporny w miejscach zaokrąglonych.
7. Przemywamy również wtryski benzyna ekstrakcyjną w celu odtłuszczenia z pozostałego na nich oleju.
8. Zakładamy pokrywy i dokręcamy.
9. Wciskamy gumowe oringi na każdy wtrysk po 1szt do momentu aż schowa się w gumowej osłonie pokrywy ( dokładnie we frezie który jest mniej więcej w połowie uszczelniacza ). Należy wcisnąć go płaskim wkrętakiem na tyle delikatnie zeby nie uszkodzić !
10. Pozostanie mały rowek który to dokładnie wypełniamy uszczelniaczem wysokotemperaturowym ( cały czas ten sam ) rozprowadzając go podajnikiem w tubce a następnie wyrównując palcem aż uzyskamy równą, płaską warstwę. Nie ma prawa wystąpić żadna szczelina pomiędzy wtryskiem a uszczelniaczem gumowym w pokrywie.
11. Zakładamy przelewy stosując nowe pierścienie uszczelniające oraz wężyk.
12. Pozostaje założenie przewodów paliwowych i odpowietrzenie układu. Tego opisywać już chyba nie muszę
Tym sposobem mamy bardzo estetycznie i pewnie uszczelnione pokrywy bez większego problemu oraz kosztów. Uszczelniacz ma barwe czarna wiec idealnie komponuje się z oryginalnymi uszczelniaczami w pokrywach. W/w patent wymyśliłem przy wymianie odmy oraz czyszczeniu kolektorów i Egr. Można przy okazji skontrolować stan wałków oraz hydrauliki (nawet wskazane).
ÂŻyczę przyjemnej zabawy
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
a bardzo sie cieszę ze mogłem pomóc osobiście nalatałem juz sporo KM od w/w zabiegu i centralnie, ZERO jakiegokolwiek "mokrego" śladu po oleju czy ON w na pokrywach :mrgreen:
gdyby nie 2 miesięczne L4 pewnie bym sie za to nie zabrał, i osobiście wcale sie nie spieszyłem z rozbiórką i montażem wszystkiego w jedną całość ale tak reasumując w jakieś 2-3 godzinki i mozna śmiało ogarnąć temat samych pokryw, bo przy czyszczeniu kolektorów to mi zeszło z pół dnia jak nic :-P do tego odma i wymiana oleju + wizyta w ASO po części nie wspomnę o uszkodzeniu N75 przy wymianie gumowych kolanek :-P = bite 2 dni ! za to efekt końcowy cieszy ze hej
gdyby nie 2 miesięczne L4 pewnie bym sie za to nie zabrał, i osobiście wcale sie nie spieszyłem z rozbiórką i montażem wszystkiego w jedną całość ale tak reasumując w jakieś 2-3 godzinki i mozna śmiało ogarnąć temat samych pokryw, bo przy czyszczeniu kolektorów to mi zeszło z pół dnia jak nic :-P do tego odma i wymiana oleju + wizyta w ASO po części nie wspomnę o uszkodzeniu N75 przy wymianie gumowych kolanek :-P = bite 2 dni ! za to efekt końcowy cieszy ze hej
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Potrzebujesz 2 kpl. W ASO trochę mieszają pisząc na opakowaniu (i w ofercie) że to jest KPL ! A rzeczywiście jest to jedna uszczelka pod dekiel i takie gumowe półkole w postaci zaślepki. Dla tego zamawiając należy zaznaczyć że 2 kplmundi_22 pisze:Witam. Eldo mam pytanie odnosnie zestawu uszczelek pod pokrywy zaworów ile kompletów potrzebuje ?
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Witam. Czy mógłbym prosić o dokładniejsze wymiary tych 6 oringów na wtryskiwacze? Wymiar w postaci średnicy wewnętrznej niestety nie jest wystarczający, a nie chciałbym zbytnio improwizować. Przy okazji chciałbym podpytać o nazwę lub numer oryginalnych oringów?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
P.S. Mam już komplet części i stanąłem na oringach. (chcę zrobić również odmę, kolektory, membranę, egr, wymienić oleje: silnik-skrzynia-tylny most, płyny: hamulcowy-chłodnicy, filtry).
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
P.S. Mam już komplet części i stanąłem na oringach. (chcę zrobić również odmę, kolektory, membranę, egr, wymienić oleje: silnik-skrzynia-tylny most, płyny: hamulcowy-chłodnicy, filtry).
Michał
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
ÂŚrednica wew. która podałem jest wzięta z wcześniejszego pomiaru wtrysku. Nie jest to oryginalny element więc dobierałem w sklepie na tgzw. czuja Sęk w tym żeby w miare ciasno (a zarazem swobodnie) wszedł na wtryskiwacz, jego grubość (lub inaczej średnica zewnętrzna) nie jest szczególnie istotna bo tak czy inaczej przylega do gumowej uszczelki w osłonie. Pasta uszczelniająca (lub jak kto woli silikon wysokotemperaturowy i olejoodporny) wypełnia ew. szczeliny i suma sumarum w całym zabiegu jest go śladowa ilość.des3rt pisze:Witam. Czy mógłbym prosić o dokładniejsze wymiary tych 6 oringów na wtryskiwacze?
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
szczegóły są w opisie i chyba nic więcej nie da się z niego "wycisnać" patent wytrzymuje do następnych olędzin hydrauliki i wałków bez najmniejszego problemu osobiście przejechałem coś ok 20 tysi i sucho a teraz to nie wiem...des3rt pisze:Jestem po zabiegu... Jeżeli ktoś chciałbym poznać szczegóły to śmiało pytać.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Witam. Odgrzeję troszkę temat. Pojawił się u mnie problem z wyciekiem oleju z jednego uszczelniacza i chcę zastosować manewr z oringiem ale tylko na jednym wtrysku bez ściągania pokrywy. Wypali? I jeszcze jedna rzecz. Przy odkręceniu przewodu z pompy tylko na jednym wtrysku zapowietrzę cały układ za pompom?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga