Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 ] Odnowa lamp - przednich.

Warsztat
bob budowniczy

Post autor: bob budowniczy » 17 kwie 2010, 14:23

andwod pisze:Przeczytałem wiele wątków na ten temat
ale myślałem że może producent dopuścił
do urzytku drogowego jakieś retrofity H7 i dlatego
pisze że mają homologację, ale jak widzę
jest to kolejny trick marketingowy.
Znalazłem na forum prawnym opis który rozwiewa
wszelkie wątpliwości
http://forumprawne.org/dyskusja-ogolna/ ... omocy.html
Musi być w ksenonach spryskiwacz (jest u mnie)
i system samopoziomowania (brak w zwykłych reflektorach).
Nie ma więc podstaw do uzyskania homologacji HID'ów.
Nie kombinuję więcej zastanawiam się już tylko
nad rozebraniem i umyciem reflektorów.


[ Dodano: 2010-04-17, 14:26 ]
Jeżeli nie ma spryskiwaczy lamp oraz uładu samopoziomowania to niestety włożenie żarówki ksenonowej nawet bedącej zamiennikiem H7 lub innej bedzie skutkowało oślepianiem kierowców z naprzeciwka . ( jedziesz i widzisz jak mija cię spawarka - nic gorszego na drodze.)

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 27 kwie 2010, 08:57

Witam piszę bo mam chwilkę czasu
W sobotę podjąłem się odnowy lamp przednich.były bardzo zajechane jak kupowałem samochód.Niechcąc wyrzucać kasy w błoto na nowe "chinki",postanowiłem zabrać się do regeneracji.
Materiały
Papier ścierny wodny 1000,1500,2000,2500
pasta tempo
nakładka polerska na wiertarkę
silikon

Myślałem że posiadam wszystkie śrubokręty potrzebne do demontarzu lamp bez zdejmowania zderzaka jednak szybko okazało się że jestem w dużym błędzie.

Tą śrubkę od strony zderzaka musiałem odkręcać urywając ze śrubokręta plastyk żebym można było na styk włożyć i kręcić przy pomocy kombinerek.Cóż to były tylko początki.
Lewy udało się zdjąć,niestety zanim odlepiłem z niego tą czarną pseudo gumę (brak piekarnika w pobliżu robiłem to na działce)to tez dobre 40 minut zleciało zabawy ze śrubokrętem i nożem.
W środku przetarłem specjalną szmatka która kupiłem za 6 zł w komputerowym do kurzu,niby że nie powinno osiadać ale w to tak nie wierze.Odbłyśnik delikatnie żeby nie zszedł,przy okazji można stwierdzić czy jest on w dobrym stanie czy nadaje się do regeneracji.Ja niestety stwierdziłem że po 11 latach użytkowania żywotność odbłyśnika sie kończy,w niektórych miejscach purchle powstały od temperatury i pęknięcia warstwy błyszczącej napewno psują możliwości reflektora.
Niestety w moich okolicach Biała Podlaska nikt nie zajmuję się regeneracją.Znalazłem 2 "speców" w Lublinie,przy wolnej chwili będę musiał skorzystać z usług.

Wpierw polerka papierem wodnym 1000,nie wiem może to był bląd zaczynajać od tak grugego bo potem po polerce widać było rysy na nim,więc polecam zacząć od 1500

po pierwszym tarciu wyglądało to tak
Obrazek

Trochę się przeraziłem czy to zejdzie ale potem rozwiało to moje wątpliwości.
Następnie polerka 1500 ,2000 i na koniec 2500
Pasta tempo (akurat miałem w domu ale 8 zeta kosztuję) nalożyłem szmatką i jechanę wiertarką z nakładką.(tutaj dałem że tak powiem dupy bo w jednym sklepie kupiłem nakładkę za 20 zeta ,ale bez śruby mocującej a w drugim kupiłem nakładkę z tarczą do kątówki ze śrubą bo nigdzie nie mieli oddzielnie ...koszt razem 41 zeta :evil: i to był chyba największy wydatek z tego wszystkiego....Nałożyłem 2 warstwy nie wiem czy coś to zmieni ale dla pewności <ok> Po drugiej polerce wyglądało to tak

Obrazek

Potem wszystko ładnie przetarłem,odbłyśnik jak i soczewkę i złożyłem,zabezpieczając oderwaną czarną gumę silikonem.(kupiony w motoryzacyjnym za 13 zeta tubka)

Wszystko byłoby pięknie gdyby nie to że skończyłem o godzinie 18 robić jeden reflektor!Ogrom czasu!a zacząłem ok 14 z ułożeniem całego sprzętu ...
Wiec aby zdążyć jeszcze do swej dzierlatki na wieczór drugi zrobiłem na samochodzie.ponieważ nie mogłem odkręcić śruby od zderzaka (wyrobiłem ząbki tylko...)


Obrazek

Drugi reflektor zacząłem od papieru 1500 i wydaje mi się ż ez powodu zbliżającego się wieczora za mało go oczyściłem bo po złożeniu nie był aż tak jasny jak ten pierwszy!Ale nie było rys wiec rada w razie dużego zabrudzenia 1500 i napewno dłużej niż 40 minut jazdy najlepiej przy zdjętym reflektorze.
Obrazek

2 warstwy pasty tak jak wcześniej.
ok 20 już zakładałem lampy.przy okazji oczywiście musiał mój pseudo śrubokręt spaść do środka ale udało się go odnaleść! 8-)
Obrazek

W wolnej chwili przed majówką ,poprawie ten drugi potrę go trochę dłużej niż 40 minut i zacznę od 1500.

Dodam że jak kupiłem to były bardzo brudne i na dodatek założone HID-y,co do nich mam miszanę uczucia i po to tylko czyszcze żeby je zdjąć i jeździć na normalnych żarówkach a nie na Chińskim gównie.
Pozdro 3000 <ok> :evil: 8-)

[ Dodano: 2010-04-27, 08:58 ]
Koszty
odnowa lamp:

papier ścierny 9
nakładka polerska 20
druga nakladka 21
śr. do czyszcz. 9
ściereczka 6
silikon 13

i ogroom czasu .... :evil:
Załączniki
IMAG0092.jpg

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 06 maja 2010, 23:16

Jestem właśnie po myciu moich lamp - efekt super mimo że nie polerowałem szkieł,
od wewnętrznej strony szyby głównej brud że aż szmatka byłą w kolorze ziemi,
przed otwarciem nawet nie przypuszczałem że taki brud. Efekt na zdjęciu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/251 ... d26d8.html
niestety odbłyśniki świateł mijania już znacznie wypalone będzie trzeba za jakiś
czas pomyśleć o regeneracji lub nowych (3 śrubki M6 i wymienione)

W czasie demontażu reflektora zauważyłem dziwną blaszkę w górnej części odbłyśnika
i zastanawiam się do czego służy
blaszka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/707 ... 46082.html
no i zauważyłem dziwne urządzenie w reflektorze
wydaje mi się że to elektryczny regulator gdyż wnętrze lampy trzyma się na 3 zaczepach
dwu do regulacji w poziomie i pionie i trzeci zaczep to ośka tego urządzenia.
Czy to jest regulator
regulator?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c68 ... 4b55c.html
Jeśli tak to jeśli mam regulator i mam spryskiwacz czy mogę włożyć HID&#8217;y ?
W dolnej części reflektora jakby kieszeń na przetwornicę.
Jak aktywować pracę tego regulatora nie robi typowego dla ksenonów
ruchu jakby był wyłączony w komputerze auta.
Proszę o wypowiedzi znających się na rzeczy!
Jeśli ktoś ma ksenony i może zobaczyć u siebie jak to wygląda byłoby super.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2010, 23:50

andwod,

1. Co do wypalonych odbłysników to raczej regeneracja (nie ma z tym problemu, jeżdżę juz 2 lata na swiatlach po takim zabiegu i jest OK) to nie wystepuje jako część zamienna

2. Jeżeli ta blaszka daje sie przesuwać to prawdopodobnie przesłona do zmiany swiateł asymetrycznych na symetryczne. Ze zdjęcia Twojego nie jestem pewien, ostatni raz widziałem to 2 lata temu, ale nic innego chyba tam nie było ;-)

3. Jest to silnik elektrycznej regulacji ustawienia reflektorów. Jesli masz obok włącznika głównego swiateł 2 pokrętłla to jedno jest od ręcznego sterowania tymi silnikami (drugie od regulacji nateżenia oswietlenia wskaźników/deski rozdzielczej).

W instalacji ori ksenon nie ma takiego ręcznego sterowania, jest tam zgodnie z przepisami AUTOMATYCZNE sterowanie, silniczki też są inne.
Części samochodowe online - Motostacja pl

bob budowniczy

Post autor: bob budowniczy » 07 maja 2010, 08:26

w punktach 1,2,3 zgadzam się z przedmówcą , jezeli chodzi o regulator ksenonu to jest on z lewej strony z przodu przy zawieszeniu więc nie dokońca da się zrobić ksenon .

[ Dodano: 2010-05-07, 08:27 ]
chyba ,ze przerobisz instalację i nie wiem czy lampy trochę się nie różnią (konstrukcja projektora jest chyba trochę inna)

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 07 maja 2010, 08:47

Jeśli chodzi o blaszkę to można ją przesuwać po odkręceniu
śrub mocujących elementy do reflektora inaczej pozostaje na swoim
miejscu przysłąniając część lustra - nie mam pojęcia do czego służy.

Regulator elektryczny który przedstawiłem na zdjęciu
gdyby ruszał swoją osią (fizycznie da się ruszyć) prestawi reflektor
góra-dół więc wypoziomuje w zależności od potrzeb i może tak działa
nie wiem jak to sprawdzić.
Przy przełączniku świateł nie ma żadnego innego manipulatora
do regulacji położenia świateł więc chyba powinny ustawiać się
automatycznie tylko nie ma specyficznego ruchu po załączeniu
świateł jak w ksenonach więc gdybam czy może nie da
się tego jakoś ustawić w jakimś module przez VAG i wtedy będę
spełniał wszystkie wymagania przepisów by włożyć HID?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2010, 09:19

andwod pisze:Przy przełączniku świateł nie ma żadnego innego manipulatora
do regulacji położenia świateł więc chyba powinny ustawiać się
automatycznie tylko nie ma specyficznego ruchu po załączeniu
świateł jak w ksenonach więc gdybam czy może nie da
się tego jakoś ustawić w jakimś module przez VAG i wtedy będę
spełniał wszystkie wymagania przepisów by włożyć HID?
No to sprawdź czy masz samoczynną regulację - czujniki podłaczone cięgłem do lewego dolnego przedniego wahacza (jak napisałbob budowniczy, ) drugi czujnik jest z tyłu przy osi tez po lewej stronie.

Co do przepisów ti żaden HID nie jest z nimi zgodny <ok>

Jezeli masz spryski i znajdziesz samopoziomowanie to by znaczyło, że ktoś wymienił lampy przednie z ksenonu na zwykłe (po "bum bum").
Wystarczyłoby w takim razie wrócic do ori ksenonowych lamp i byłbyś w pełni legalnym "ksenonem" ;-)

Sprawdź to samopoziomowanie, nawet jesli je masz to ono nie bedzie działać z solniczkami normalnych czyli żarówkowych reflektorów.
Części samochodowe online - Motostacja pl

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 07 maja 2010, 09:47

Sprawdzałem już wyposażenie fabrycznie byłu założone takie jak są.
Zastanawiam się czy producent nie robił już seryjnie wtedy reflektorów
które można by tanim kosztem dostosować do ksenonów a zgarnąć
przy sprzedaży jako dodatkowy element wyposażenia - znane są
na forum takie przypadki jak choćby sprawa z komputerem
działającym po zabudowie manetki i aktywowaniu VAG'iem.
W aucie jest tyle różnych czujników że na pewno jakieś
zdjęcia by pomogły mi określi co i jak.
No i jakiś opis czy VAG'iem można aktywować te samopoziomowanie
po załączeniu (ruch góra/dół)
No i skoro jest regulator czy korektor elektryczny to czy jest bezczynny
czy też pełni jakąś funkcję.
A może soczewkowe H7 też mają korektor tylko inny i ja nie jestem
wyjątkiem? :?:

bob budowniczy

Post autor: bob budowniczy » 07 maja 2010, 10:03

Ksenon ze sprawnymi czujnikami po właczeniu świateł wykonują ruch w górę a potem w dół by się wypoziomować - może to pomoże w ustaleniu czy wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2010, 10:06

andwod pisze:A może soczewkowe H7 też mają korektor tylko inny i ja nie jestem
wyjątkiem?
No przecież pisałem już, że mają inny (reczny). Odpisałeś, że Ty ręcznego nie masz, więc masz automatyczny <ok> (zakładam, że wiesz co piszesz :roll: ).

A wyjątkiem chyba jesteś, bo to chyba pierwszy spotkany przeze mnie w życiu i na forum przypadek auta ze spryskami i samopoziomowaniem a bez ksenonów <ok>

Ale jak to mówia nigdy nie mów nigdy <ok>

[ Dodano: 2010-05-07, 10:14 ]
bob budowniczy pisze:Ksenon ze sprawnymi czujnikami po właczeniu świateł wykonują ruch w górę a potem w dół by się wypoziomować - może to pomoże w ustaleniu czy wszystko jest ok.


Wszędzie tak czytam, że w górę a potem w dól. Ale to chyba po lifcie.

U mnie przed liftem ruch jest tylko jeden, z dołu do góry, dosyc wolny, dlatego wyraźnie widzę, że tylko tak. Czytałem gdzieś, że swego czasu uległ zmianie (byc może w związku z liftem ?) sterownik ksenonów, może to jest powód tej róznicy ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 07 maja 2010, 13:24

RomanS, pisze:
U mnie przed liftem ruch jest tylko jeden, z dołu do góry,
dosyc wolny, dlatego wyraźnie widzę, że tylko tak.

Dziś się trochę pobawiłem jest wolny ruch choć auto po lifcie
może jakaś przejściówka choć zastanawiam się jakby tak dobrze
popatrzeć po wyposażeniu to jest tyle wersji z różnymi konfiguracjami
ile jeździ po drogach sprowadzonych z zachodu i pewnie wiele się nie mylę.
W dolnej części reflektorów jak rozbierałem było orginalnie miejsce na
przetwornicę napięcia dla żarówek ksenonowych.
(bez otworów które powstają gdy przykręcamy przetwornice).
Skonsultuję jeszcze wszystko ze znajomym diagnostą ale
wydaje mi się że nie złamię prawa wkładając palniki ksenon.
Czy do ksenonów jest jakiś sterownik na magistrali CAN?
Czy ktoś może coś powiedzieć na temat tej dziwnej blaszki
zasłąniającej odbłyśnik o której piszę w poprzednich postach?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2010, 17:27

andwod pisze:jakby tak dobrze
popatrzeć po wyposażeniu to jest tyle wersji z różnymi konfiguracjami
ile jeździ po drogach sprowadzonych z zachodu i pewnie wiele się nie mylę.
O ile widziałem auta ze spryskiwaczami przy zwykłych reflektorach, najczęściej pochodzące ze Skandynawii (chociaż nie tylko) to jaki byłby cel montowania w nowym aucie systemu samopoziomowania przy zwykłych lampach ?
Zakazu pewnie nie ma ale nakazu również. A to kosztuje i jak juz tyle ktos wydał to nie zamówiłby ksenonów :?:
Bardzo watpię bo to niezbyt zdroworozsądkowe :roll:
andwod pisze:Skonsultuję jeszcze wszystko ze znajomym diagnostą ale
wydaje mi się że nie złamię prawa wkładając palniki ksenon.
Jesli wlozysz tam HIDa z oprawką H7 to owszem złamiesz prawo <ok> A żarnika D2S nie zamontujesz bo to inna oprawka (chyba, że na jakis superglue albo co).

Chociaz... jak masz znajomego diagnoste to pewnie bezproblemowo Ci przeglad bedzie podbijał :mrgreen:
Tyle, że przy kontroli na drodze to już zależy na kogo trafisz. Może nic nie być albo możesz dowód stracić :roll:

A miejsce pod lampami na przetwornice jest zawsze bo obudowy lamp ksenonowych i zwykłych sa jednakowe
Części samochodowe online - Motostacja pl

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 07 maja 2010, 20:22

No to sam już nie wiem może lepiej się wstrzymam z HID
do następnej wymiany eksploatacyjnej i zapytam mechanika
na pewno sprawdzi i wtedy będę już mógł podjąć decyzję
taką która nie nagnie prawa. Odpiszę po wakacjach.
Pytanie tylko po co w reflektorach te blaszki przysłaniające
odbłyśniki. :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2010, 20:49

andwod pisze:Pytanie tylko po co w reflektorach te blaszki przysłaniające
odbłyśniki.
Przesłona jest po to aby w polowie odciać wiązkę światła, no po to aby to byly mijania. Gdyby tego nie bylo to byłyby długie walące tak daleko jak dosięgną. To tak "na chłopski rozum" ale o to chodzi z tymi przesłonami <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

radek_s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie

Post autor: radek_s4 » 11 maja 2010, 07:58

Siemka <ok>

mam pytanko jak nałatwiej i najdelikatniej zdjac klosz z lampy chciałbym wypolerowac swoje lampy przednie od rs6 tzn szybke przednia od srodka ale ta guma z tego co widziałem bardzo mocno trzyma .. i czym najlepiej pozniej to skleic ?? jakim klejem ??
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl