jako, ze u mnie tempomat nie dzialal i przyczyna byla oczywiscie uszkodzona manetka (wymienilem na nowa) i postanowilem rozebrac stara manetke i prawdopodobnie znalazlem przyczyne - jedna sciezka ulega przerwaniu.
vagiem mozna tez sprawdzic, ktora pozycja przelacznika nie dziala:
ENGINE -> grupa 006:
całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
wciśnięty przycisk FIX 000111
naciskamy pedał hamulca 010011
naciskamy pedał sprzęgła 100011
tak wlasciwe naprawa tej manetki nie wymaga odkrecenia kierownicy - jednakze zdemontowanie calej manetki z kolumny gwarantuje mniej stresu przy rozbieraniu manetki bo te zatrzaski mocno siedza.
pomine kroki zdejmowania kierownicy, itp. gdyz to mozna znalezc w internecie i opisze prace przy manetce:
potrzebne bedzie:
- lutownica precyzyjna (ja uzywalem pistoletowej) + akcesoria,
- cienki przewod, ok 20-30cm,
- plaskie wkretaki,
- tasma izolacyjna,
- miernik badz bateria+zaroweczka+kabelek.
koszt: czas+cierpliwosc+max pare groszy.
1. gdy mamy manetke przed soba, podwazamy przelacznik (ten z plusem) zeby go wyjac (jest na zatrzask, latwo wychodzi).
2. nastepnie nalezy rozebrac jej tylna czesc, zatrzaski zaznaczylem strzalkami - zielone nie stanowia problemu, ale czerwone juz tak i trzeba troche sie nameczyc aby wyskoczyly bez uszkodzenia:
3. nastepnie wskazana kostke wysuwamy do gory, tak jak na zalaczonym zdjeciu:
4. rozbieramy na czynniki pierwsze elementy ruchome - wszystko na zatrzask wiec nie powinno byc problemu.
uwaga, 2 elementy maja sprezyny wiec pilnowac zeby nie zgubic - ale nie powinny z impetem wyskakiwac.
5. wyciagamy cala tasme i miernikiem lub zarowka+bateria weryfikujemy ktore sciezki sa sprawne - na 99% uszkodzeniu ulega dolna sciezka odpowiedzialna za wlaczenie tempomatu.
6. przykladamy przewod do tasmy i przycinamy do odpowiedniej dlugosci.
7. lutujemy przewod do pinu nr 5 - trzeba to dokladnie zrobic zeby 2 pinow nie zlutowac razem.
8. drugi koniec rowniez dokladnie lutujemy do sciezki.
9. miernikiem/zarowka sprawdzamy czy wszystko jest ok - jesli zrobilismy dobrze, skladamy w kupe, styki mozna czyms przesmarowac,
ale nie wiem co to byl za smar standardowo wiec we wlasnym zakresie nalezy ustalic.
10. w miejscu, gdzie tasma byla uszkodzona, dodatkowo okleilem izolacja co by w obudowie nie ocierala sie o plastiki.
pozostaje spowrotem zlozyc i sprawdzic, czy dziala tempomat - niestety nie sprawdzilem tego jeszcze, ale uwazam,
ze powinno dzialac bo problemem byl brak sygnalu wlaczajacego tempomat.
opis jest alternatywa dla zakupu nowej/uzywanej manetki.
[C5 ALL] naprawa manetki tempomatu
[C5 ALL] naprawa manetki tempomatu
Ostatnio zmieniony 18 lis 2017, 08:13 przez _Marek_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
- Lokalizacja: mlawa
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga