Temat jest częścią tematu o montażu niestandardowego zestawu audio w Audi A6 C5. Postanowiłem rozbić go na części, bo może komuś przyda się tylko wybrana część tego zagadnienia.
Dziękuję Alukard-owi, Damon-owi i censored-owi (kolejność alfabetyczna ) za pomocne wskazówki dotyczące montażu niestandardowej nawigacji.
Tu jest opisane, jak zamontować antenę GPS: montaż anteny GPS do niestandardowej nawigacji.
A tu opisałem przeróbki w standardowym sprzęcie: dostosowanie sprzętu do Audi.
Wstęp
Temat opisuje doprowadzenie napięcia ACCESORY +12V do do wnęki na radio w środkowej części konsoli. Napięcie to pojawia się wtedy, gdy włożymy i przekręcimy kluczyk w stacyjce. Jest ono potrzebne do automatycznego włączania/wyłączania radia przy wkładaniu/wyjmowaniu kluczyka do/ze stacyjki.
Opis może też się przydać innym, którzy poszukują źródła takiego napięcia w samochodzie.
Opis dotyczy samochodu z silnikiem 2.5 TDI. Nie mam pojęcia, czy w modelach z innymi silnikami jest tak samo. Zalecam więc, żeby wyposażyć się w jakiś miernik napięcia (lub po prostu wskaźnik np. z żarówką na 12V).
Do montażu potrzebne będą klucze nasadowe nr 8 i nr 10 z długą końcówką oraz miernik napięcia stałego lub wskaźnik napięcia 12V (żarówka 12V + kawałek przewodu).
Materiały: złączka oczkowa fi 6mm, dwie złączki (wtyczka i gniazdo) oraz ok. 1,5 m przewodu 0,75 mm2 lub 1 mm2, kolor (najlepiej) czerwony.
Cała operacja nie powinna zająć więcej niż godzinę (osobie, która wcześniej tego nie robiła).
UWAGA
Zanim zaczniesz, wyłącz silnik i wyjmij kluczyk ze stacyjki.
Demontaż osłony
Napięcie będziemy prowadzić z okolicy bezpieczników. ÂŻeby tam się dostać, należy zdjąć osłonę (schowek) po stronie kierowcy, pod kierownicą.
Tu jest schemat, jak to zrobić (rys. 1):
Rys. 1. Demontaż osłony (schowka) po stronie kierowcy.
Należy wykręcić pięć śrub oznaczonych na rysunku numerem 2. Do demontażu potrzebujemy klucz nasadowy nr 8. Przydaje się długa końcówka (lub przedłużacz), żeby wygodnie dostać się do śrub, szczególnie dwóch w okolicach kolumny kierownicy.
Radzę zastosować kolejność odkręcania pokazaną na schemacie, czyli najpierw śruba przy bezpiecznikach, następnie dwie przy kolumnie kierownicy, a na końcu dwie od spodu.
Odkręconą osłonę opuszczamy swobodnie na podłogę. Nie ma potrzeby odłączania żarówki ani wtyczki diagnostycznej.
Po odkręceniu osłony, zobaczycie taki widok (fot. 1):
Fot. 1. Widok po zdjęciu osłony.
Nas interesują śruby pokazane na zdjęciu strzałką.
Przygotowanie przewodu
Do podłączenia będzie potrzebny przewód, który należy sobie wcześniej przygotować. Z jednej strony przewód zakończony będzie końcówka oczkową, a z drugiej złączką w osłonie (fot. 2 i 3):
Fot. 2. Końcówka i złączki do podłączenia przewodów (z cenami w sklepie motoryzacyjnym).
Nas interesuje teraz złączka oczkowa na śrubę fi 6 mm oraz złączka-wtyczka (ta z prawej strony).
Fot. 3. Przewód z przylutowanymi końcówkami.
Lokalizacja napięcia ACC +12V
Zanim podłączymy przewód, należy za pomocą miernika albo wskaźnika określić, na której śrubie jest interesujące nas napięcie.
Przykładamy przewód do śrub (przy wyłączonym kluczyku). ÂŚruba, na której jest napięcie odpada.
Następnie przekręcamy kluczyk i ponownie sprawdzamy śruby, na których nie było napięcia.
W moim przypadku okazało się, że interesuje mnie śruba pierwsza z lewej strony.
Poprowadzenie przewodu
Praktyka pokazała, że trzeba najpierw przeprowadzić przewód z wnęki na radio do części nad nogami kierowcy. Próba przeprowadzenia przewodu w odwrotnym kierunku zakończyła się niepowodzeniem.
Zaczynamy więc w komorze radia. Końcówkę oczkową należy włożyć za ściankę i skierować do przodu. Pokazałem to na zdjęciu fot. 3 schematycznie przerywaną linią:
Fot. 3. Wprowadzenie przewodu w komorze radia.
Następnie należy włożyć palce w miejscu pokazanym na fot. 4, złapać przewód i wyciągnąć go zza osłony. Jest to operacja trudna, ale wykonalna .
Fot. 4. Miejsce wyprowadzenia przewodu - zdjęcie zrobione od dołu.
Jak już wyprowadzimy przewód, to jesteśmy w domu. Przewód prowadzimy nad wiązkami kabli w okolicy kolumny kierownicy (żeby nie walał się luzem).
Podłączenie przewodu
Zanim podłączysz przewód sprawdź, czy drugi koniec jest zaizolowany.
Podczas podłączania zachowaj ostrożność - nie dotykaj kluczem elementów metalowych, żeby nie spowodować zwarcia.
Do podłączenie potrzebujemy klucz nasadowy nr 10. Odkręcamy nim nakrętkę, nakładamy przewód z końcówką oczkową na śrubę po czym nakręcamy nakrętkę i dokręcamy ją kluczem.
Całość powinna wyglądać tak, jak na fot. 5:
Fot. 5. Podłączony przewód.
Montaż osłony
Osłonę montujemy przykręcając ją z powrotem śrubami.
GOTOWE!
- Strona główna Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum tuning i stylizacja Warsztat - czyli zrób to sam A6 C5 (1997-2005)
[A6 C5] Napięcie ACCESORY +12V do niestandardowego radia
Warsztat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
[A6 C5] Napięcie ACCESORY +12V do niestandardowego radia
Post autor: arekjask » 21 sty 2010, 17:54
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
Przejdź do
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Regulamin i komunikat
- ↳ Regulamin Forum Audi A6 / A7 Klub Polska.
- ↳ Kontakt - Forum A6 / A7 Klub Polska.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum Podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Dział Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Nowości i Komunikaty
- ↳ Sugestie dotyczące działania Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Sprawy techniczne i nie tylko
- ↳ Klubowa galeria własnych zdjęć samochodów.
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ Inne Audi
- ↳ Inne marki
- ↳ Ciekawostki, historie, zdjęcia i filmy Audi A6 / A7.
- ↳ Zloty ogólnopolskie i lokalne grup forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Anglia/wyspy
- ↳ Reszta świata
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam / Odradzam
- ↳ Polecam (spoza Forum)
- ↳ Polecam użytkownika Forum
- ↳ Odradzam (spoza Forum)
- ↳ Odradzam transakcję z tym użytkownikiem Forum
- ↳ Kupujemy Audi A6/A7
- ↳ Gadżety
- ↳ Ubezpieczenia
- ↳ Skradziono auto, skradziono przedmiot
- ↳ Na każdy temat
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ A6/A7 - LPG
- ↳ Ogólne
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Elektryka
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nadwozie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Wnętrze
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018-)
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Koła, felgi i opony
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ kierowniczy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Diagnostyka VAG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Car Audio
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja fabryczna
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja niefabryczna
- ↳ CB Radio
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Reklamy firm / usług
- ↳ Promocje, firmy, rabaty, sprzedaże.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum tuning i stylizacja
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Warsztat - czyli zrób to sam
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Oddam za free
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga