Dziękuję Alukard-owi, Damon-owi i censored-owi (kolejność alfabetyczna

Tu jest opisane, jak podłączyć przewód z napięciem ACCESORY +12V (napięcie dostępne po przekręceniu kluczyka) Podłączenie przewodu ACCESORY.
A tu opisałem przeróbki w standardowym sprzęcie: dostosowanie sprzętu do Audi.
Wstęp
Temat opisuje montaż anteny GPS wyposażonej w magnes. Antenę montujemy za zegarami, a przewód prowadzimy do wnęki na radio w środkowej części konsoli.
Do montażu potrzebny będzie długi śrubokręt krzyżowy.
Cała operacja nie powinna zająć więcej niż godzinę (osobie, która wcześniej tego nie robiła).
Wyjęcie zegarów
UWAGA
Zanim zaczniesz, wyłącz silnik i wyjmij kluczyk ze stacyjki.
W celu wyjęcia zegarów należy najpierw ściągnąć plastikową osłonę znajdującą się przed zegarami, nad kolumną kierownicy. Osłona trzyma się na zatrzaskach, należy pociągnąć ją w swoją stronę (od zegarów). Po zdjęciu osłony pojawią się dwie śruby, które będziemy wykręcać (fot. 1).
Fot. 1. ÂŚruby mocujące zegary.
Po odkręceniu śrub należy wyciągnąć zegary do siebie. Jeżeli po wysunięciu ok. 1 cm wszystko się zatrzyma, należy delikatnie, ale zdecydowanie pociągnąć zegary do siebie. Blokada wynika chyba stąd, że kable do zegarów są mocowane na zatrzaski do metalowych elementów samochodu. Trzeba je wyciągnąć, żeby dało się wyciągnąć zegary.
Odłączenie wtyczek
Gdy zegary wyjdą już trochę z wnęki, należy je lekko przekręcić tak, żeby dostać się do wtyczki z lewej strony - od strony prędkościomierza. Ją wyciągamy pierwszą, wtedy łatwiej dostać się do dwóch pozostałych wtyczek z drugiej strony.
Wyjęcie wtyczek polega na podważeniu do góry fioletowych dźwigienek, które wraz z podnoszeniem powodują wychodzenie wtyczek - ot, taki patent

UWAGA!
Po odłączeniu wtyczek nie wolno przekręcać kluczyka w stacyjce!
Montaż anteny GPS
Po wyjęciu zegarów wnęka wygląda tak (fot. 2):
Fot. 2. Wnęka za zegarami.
W lewym górnym rogu widać miejsce (zaznaczone na zdjęciu), w którym umieścimy antenę GPS (fot. 3):
Fot. 3. Antena GPS na miejscu.
Poprowadzenie przewodu od anteny
Poprowadzenie przewodu anteny do wnęki radia wymaga trochę gimnastyki. Można palcem wyczuć miejsce, w którym przewód przejdzie do wnęki radia.
Z prawej strony wnęki zegarów pokazane jest miejsce, gdzie wchodzi antena (fot. 4):
Fot. 4. Miejsce wprowadzenia przewodu we wnęce zegarów.
Przewód wychodzi we wnęce radia (fot. 5):
Fot. 5. Miejsce wejścia przewodu we wnęce radia.
Przewód ma 3m, więc trzeba go gdzieś "upchnąć". Ja wyciągnąłem cały przewód do wnęki radia, żeby nic nie wisiało za zegarami. Następnie zwinąłem kabel zostawiając tylko ok. 30 - 40 cm na podłączenie do navi i cały zwój wcisnąłem w wolne miejsce znajdujące się w miejscu, gdzie kabel wychodzi we wnęce radia. Jak włoży się tam palce, można wymacać gdzie jest wolne miejsce.
Montaż zegarów
Montaż wykonuje się w odwrotnej kolejności do demontażu. Wkładając wtyczki należy pamiętać, że fioletowe dźwigienki muszą być ustawione pionowo do góry, a w trakcie wkładania wtyczki dźwigienki same się składają. Wtyczki należy wkładać delikatnie i starannie. Wtyczki wchodzą głęboko!
Po podłączeniu wszystkich wtyczek, a przed włożeniem zegarów do wnęki włóż kluczyk do stacyjki i włącz zapłon (nie zapalaj silnika, nie ma potrzeby). Zegary powinny się włączyć jak zwykle, zapali się OK.
Jeżeli zamiast tego zacznie się piszczenie, pojawią się komunikaty o awarii świateł, niskim poziomie płynu do spryskiwaczy albo inne tego typu - to z pewnością nie włożyłeś dokładnie którejś wtyczki. Wyłącz zapłon, popraw wtyczki i spróbuj włączyć zapłon ponownie.
Jeżeli zegary zapalą się prawidłowo, włóż je do wnęki, przykręć dwie śruby i załóż osłonę.
GOTOWE!