Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Montaż niestandardowej anteny GPS za zegarami

Warsztat
arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5] Montaż niestandardowej anteny GPS za zegarami

Post autor: arekjask » 21 sty 2010, 14:33

Temat jest częścią tematu o montażu niestandardowego zestawu audio w Audi A6 C5. Postanowiłem rozbić go na części, bo może komuś przyda się tylko wybrana część tego zagadnienia.

Dziękuję Alukard-owi, Damon-owi i censored-owi (kolejność alfabetyczna ;-) ) za pomocne wskazówki dotyczące montażu niestandardowej nawigacji.

Tu jest opisane, jak podłączyć przewód z napięciem ACCESORY +12V (napięcie dostępne po przekręceniu kluczyka) Podłączenie przewodu ACCESORY.
A tu opisałem przeróbki w standardowym sprzęcie: dostosowanie sprzętu do Audi.

Wstęp
Temat opisuje montaż anteny GPS wyposażonej w magnes. Antenę montujemy za zegarami, a przewód prowadzimy do wnęki na radio w środkowej części konsoli.

Do montażu potrzebny będzie długi śrubokręt krzyżowy.
Cała operacja nie powinna zająć więcej niż godzinę (osobie, która wcześniej tego nie robiła).

Wyjęcie zegarów

UWAGA
Zanim zaczniesz, wyłącz silnik i wyjmij kluczyk ze stacyjki.


W celu wyjęcia zegarów należy najpierw ściągnąć plastikową osłonę znajdującą się przed zegarami, nad kolumną kierownicy. Osłona trzyma się na zatrzaskach, należy pociągnąć ją w swoją stronę (od zegarów). Po zdjęciu osłony pojawią się dwie śruby, które będziemy wykręcać (fot. 1).

Obrazek
Fot. 1. ÂŚruby mocujące zegary.

Po odkręceniu śrub należy wyciągnąć zegary do siebie. Jeżeli po wysunięciu ok. 1 cm wszystko się zatrzyma, należy delikatnie, ale zdecydowanie pociągnąć zegary do siebie. Blokada wynika chyba stąd, że kable do zegarów są mocowane na zatrzaski do metalowych elementów samochodu. Trzeba je wyciągnąć, żeby dało się wyciągnąć zegary.

Odłączenie wtyczek
Gdy zegary wyjdą już trochę z wnęki, należy je lekko przekręcić tak, żeby dostać się do wtyczki z lewej strony - od strony prędkościomierza. Ją wyciągamy pierwszą, wtedy łatwiej dostać się do dwóch pozostałych wtyczek z drugiej strony.
Wyjęcie wtyczek polega na podważeniu do góry fioletowych dźwigienek, które wraz z podnoszeniem powodują wychodzenie wtyczek - ot, taki patent :-).

UWAGA!
Po odłączeniu wtyczek nie wolno przekręcać kluczyka w stacyjce!



Montaż anteny GPS
Po wyjęciu zegarów wnęka wygląda tak (fot. 2):

Obrazek
Fot. 2. Wnęka za zegarami.

W lewym górnym rogu widać miejsce (zaznaczone na zdjęciu), w którym umieścimy antenę GPS (fot. 3):

Obrazek
Fot. 3. Antena GPS na miejscu.

Poprowadzenie przewodu od anteny
Poprowadzenie przewodu anteny do wnęki radia wymaga trochę gimnastyki. Można palcem wyczuć miejsce, w którym przewód przejdzie do wnęki radia.
Z prawej strony wnęki zegarów pokazane jest miejsce, gdzie wchodzi antena (fot. 4):

Obrazek
Fot. 4. Miejsce wprowadzenia przewodu we wnęce zegarów.

Przewód wychodzi we wnęce radia (fot. 5):

Obrazek

Fot. 5. Miejsce wejścia przewodu we wnęce radia.

Przewód ma 3m, więc trzeba go gdzieś "upchnąć". Ja wyciągnąłem cały przewód do wnęki radia, żeby nic nie wisiało za zegarami. Następnie zwinąłem kabel zostawiając tylko ok. 30 - 40 cm na podłączenie do navi i cały zwój wcisnąłem w wolne miejsce znajdujące się w miejscu, gdzie kabel wychodzi we wnęce radia. Jak włoży się tam palce, można wymacać gdzie jest wolne miejsce.

Montaż zegarów
Montaż wykonuje się w odwrotnej kolejności do demontażu. Wkładając wtyczki należy pamiętać, że fioletowe dźwigienki muszą być ustawione pionowo do góry, a w trakcie wkładania wtyczki dźwigienki same się składają. Wtyczki należy wkładać delikatnie i starannie. Wtyczki wchodzą głęboko!

Po podłączeniu wszystkich wtyczek, a przed włożeniem zegarów do wnęki włóż kluczyk do stacyjki i włącz zapłon (nie zapalaj silnika, nie ma potrzeby). Zegary powinny się włączyć jak zwykle, zapali się OK.
Jeżeli zamiast tego zacznie się piszczenie, pojawią się komunikaty o awarii świateł, niskim poziomie płynu do spryskiwaczy albo inne tego typu - to z pewnością nie włożyłeś dokładnie którejś wtyczki. Wyłącz zapłon, popraw wtyczki i spróbuj włączyć zapłon ponownie.
Jeżeli zegary zapalą się prawidłowo, włóż je do wnęki, przykręć dwie śruby i załóż osłonę.

GOTOWE!
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

gkoval
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2010, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gkoval » 04 paź 2010, 00:26

Witaj. mam krótkie pytanie. Jakie są konsekwencje jazdy samochodem po wyjęciu zegarów? Tak zrobiłem i teraz nie odpala :(

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 04 paź 2010, 09:13

gkoval pisze:Witaj. mam krótkie pytanie. Jakie są konsekwencje jazdy samochodem po wyjęciu zegarów? Tak zrobiłem i teraz nie odpala :(
Sam sobie odpowiedziałeś :-) .

Spróbuj podłączyć VAG-a i skasować błędy. Prawdopodobnie zapisały się jakieś błędy, jak odpaliłeś samochód bez zegarów.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

gkoval
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2010, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gkoval » 04 paź 2010, 09:39

Ok. Dziękuję za radę. Jutro zadziałam :)

Awatar użytkownika
DANY A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2010, 22:56
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: DANY A6 » 24 kwie 2011, 14:27

cześc witam , mam pytanie odnośnie antent którą chcesz zastosowac w zastępstwie orginalnej , jaka musi byc , czy to jest zwykły odbiornik gps za nie całe 100 pln ?
JAK DBASZ TAK MASZ

szumi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 16 maja 2012, 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: szumi » 18 sie 2013, 22:19

Witajcie,
Nie wiem po co wyciągać zegary, żeby zamontować antene GPS z magnesem.
Ja u siebie zdjąłem obbudowę spod kierownicy (ok 5 śrubek na klucz 8mm) i wszystko naj na dłoni, wystarczy się schylnić do pedałów i widać wszystko za zegarami. Jest tam belka metalowa, wystarczy do niej "przykleić" antene (dzięki magnesowi), zawinąć kabel, żeby nie latał, końcówkę przeciągnąć za radio i podłączyć. Całość robót to 15 min i nie trzeba się bawić w zdejmowanie zegarów i odłączanie nie wiadomo ile wtyczek. Z wtyczek jakie odłączyłem to żarówka podświetlenia na nogi i złącze OBD to wszystko.
Pozdrawiam

PS. Dodam, że antena GPS wyszła mnie z przesyłką poniżej 50zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl