Witam, postanowiłem podzielić się swoim separatorem oleju. Być może komuś się przyda, będzie miał pytania bądÂź sugestie jak go udoskonalić. Na necie na temat Oil Catch Tank rozwiązań jest co niemiara. Wykorzystałem typowy filtr do kompresora G1/2", jednakże modyfikując wkład który składa się z dwóch sit o różnej gradacji otworów. Szklanka jest wykonana z poliwęglanu i jest demontowana wraz z jej metalową osłoną. Filtr posiada półautomatyczny gwintowany 1/8" spust, który póki co zaślepiłem. Jako uchwyt filtra wystrugałem adaptację którą przymocowałem do kolektora dolotowego w którym fabryka sprytnie zostawiła gwintowane ucho.
Liznąwszy trochę tematu i widząc co się dzieje z OCT w zimie zamierzam go zdemontować w tym okresie.
[A6 C5] Mój Oil Catch Tank
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Fajny pomysł i estetyczne wykonanie. Jeżeli tam zastosowałeś tylko te siatki to ja bym się nie bał o zamarzanie i zostawił to na zimę tym bardziej że jest bardzo blisko kolektora wydechowego i będzie się topic ewentualnie co zamarznie. Druka sprawa to taka że to bardzo łatwo będzie demontować z tego co widzę więc zawsze łatwiej zajrzeć tam raz w miesiącu i wylać to co się zebrało.
[ Dodano: 2013-06-20, 23:46 ]
z uwagi na fakt że olej ma właściwości pełzające a otwór z którego jest zasysane powietrze znajduje sie u samej góry korpusu filtra, podciśnienie zaciąga olej po najkrótszej drodze nie wykorzystując całej powierzchni sita. wyciągając wnioski postanowiłem przerobić OCT wkładając do otworu korpusu tuleje, tym samym wydłużając w dół otwór zasysanego powietrza o jakieś 1/2-3/4 długości sita. generalnie widzę że zamysł robi robotę, zastanawiam sie jeszcze nad grubością oczek obu sit (obecnie 1 i 0,5mm)
z uwagi na fakt że olej ma właściwości pełzające a otwór z którego jest zasysane powietrze znajduje sie u samej góry korpusu filtra, podciśnienie zaciąga olej po najkrótszej drodze nie wykorzystując całej powierzchni sita. wyciągając wnioski postanowiłem przerobić OCT wkładając do otworu korpusu tuleje, tym samym wydłużając w dół otwór zasysanego powietrza o jakieś 1/2-3/4 długości sita. generalnie widzę że zamysł robi robotę, zastanawiam sie jeszcze nad grubością oczek obu sit (obecnie 1 i 0,5mm)