[A6 C5 ALL] Klimatronik zalał nam auto-jak to ugryźć.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
[A6 C5 ALL] Klimatronik zalał nam auto-jak to ugryźć.
Zakładam ten temat nauczony własnym doświadczeniem(niestety).Ostatni okazało się że cały przód i tył po stronie pasażera jest mokry(dywany).Po rozkręceniu tego co trzeba okazało się że woda ze skraplacza klimatronika zamiast wydostawać się poza samochód dostawała się do niego zalewając wszystko.Usuwając awarię robiłem zdjęcia żeby pokazać i ułatwić życie tym osobom które to spotka.
Ogólnie wystarczy odkręcić tylko schowek i kilka plastików żeby dostać się do tego lejka.Ja natomiast musiałem odkręcić troszkę więcej ponieważ dywany były tak nasiąknięte wodą iż nic jak tylko konkretne suszenie mogło dać jakiś efekt.
1.Odkręcamy schowek, 3 śruby u góry i 2 śruby na dole.Po ich odkręceniu schowek bez problemu zjedzie nam na dół.Uważamy bo do schowka podłączony jest przewód.Musimy odpiąć kostkę.
2.Po wyciągnięciu schowka widzimy po lewej klimatronik i okrągły plastik z gąbką.To podstawa naszego lejka.Teraz odsuwamy dywany żeby się do niego dostać.Dywany niestety są strasznie twarde i ciężko je odsunąć.Trzeba odkręcić 2 śruby z plastiku osłaniającego(tego po lewej stronie) wtedy dywany odsuniemy wystarczająco.
3.Po odsunięciu dywanu ukaże nam się lejek.Odkręcamy 2 śruby widoczne na zdjęciu.Lejek zostanie w ten sposób popuszczony.Odchylamy go delikatnie w prawo wyciągając z gumy która wchodzi w podłogę.Wyciągamy tę gumę i czyścimy ją.Ja przepychałem drutem ten kanał którędy spływa woda.Było tam błoto i ogólnie szlam jakiś.Nie ma możliwości dostać się od spodu do tego otworu.Przeszkadza skrzynia.Trzeba przepychać drutem i dmuchać sprężonym powietrzem.To są moim zdaniem najlepsze sposoby!
4.ÂŻeby wszystko wysuszyć trzeba wyciągnąć fotel.ÂŻeby odkręcić fotel trzeba odkręcić widoczne 2 śruby.Później odpinamy kostki które znajdują się pod fotelem.Po podpięciu kostek trzeba skasować błąd air bag Vagiem.Popychamy fotel i wyciągamy go z prowadnic.
5.Pod fotelem w plastikowym pudełku do którego idzie masa wiązek kabli znajduje się sterownik automatycznej skrzyni biegów.Bardzo ważne żeby nam go nie zalało, w innym wypadku czekają nas problemy. U mnie mimo wyciągniętego wiadra wody pudełko w środku było suche (na szczęście).
6.ÂŻeby podnieść dywany do suszenia aż do tylnej kanapy musimy odkręcić śrubę (klucz 17) która trzyma nam pas bezpieczeństwa i przy okazji trzyma również dywany!
7.Jeżeli mamy już podniesione dywany, podkładamy je jakimiś deseczkami.Wycieramy całą podłogę do sucha, a z dywanów (z gąbki) staramy się wyżymać wodę.Dywany będą calutkie nasiąknięte wodą. Później wedle uznania zostawiamy do wyschnięcia na słońcu (około 3 dni), albo puszczamy farelkę (około 1-2 dni suszenia).
WAÂŻNE! Musimy dokładnie wysuszyć dywany, inaczej pozostanie zapach stęchlizny w aucie.Ciężko go później wytępić.
To tyle.Po wysuszeniu i udrożnieniu odpływu składamy wszystko w kolejności odwrotnej do podanej.PAMIęTAMY że po podpięciu fotela należy skasować błąd poduszki powietrznej prawego przedniego fotela, no chyba że na czas zabawy z tym wszystkim odłączyliśmy akumulator.Wtedy nic nie trzeba kasować.
Pozdrawiam wszystkich nieszczęśników których spotkało to co mnie.Mam nadzieję że choć trochę pomogłem moim foto-story.Pozdrawiam
Ogólnie wystarczy odkręcić tylko schowek i kilka plastików żeby dostać się do tego lejka.Ja natomiast musiałem odkręcić troszkę więcej ponieważ dywany były tak nasiąknięte wodą iż nic jak tylko konkretne suszenie mogło dać jakiś efekt.
1.Odkręcamy schowek, 3 śruby u góry i 2 śruby na dole.Po ich odkręceniu schowek bez problemu zjedzie nam na dół.Uważamy bo do schowka podłączony jest przewód.Musimy odpiąć kostkę.
2.Po wyciągnięciu schowka widzimy po lewej klimatronik i okrągły plastik z gąbką.To podstawa naszego lejka.Teraz odsuwamy dywany żeby się do niego dostać.Dywany niestety są strasznie twarde i ciężko je odsunąć.Trzeba odkręcić 2 śruby z plastiku osłaniającego(tego po lewej stronie) wtedy dywany odsuniemy wystarczająco.
3.Po odsunięciu dywanu ukaże nam się lejek.Odkręcamy 2 śruby widoczne na zdjęciu.Lejek zostanie w ten sposób popuszczony.Odchylamy go delikatnie w prawo wyciągając z gumy która wchodzi w podłogę.Wyciągamy tę gumę i czyścimy ją.Ja przepychałem drutem ten kanał którędy spływa woda.Było tam błoto i ogólnie szlam jakiś.Nie ma możliwości dostać się od spodu do tego otworu.Przeszkadza skrzynia.Trzeba przepychać drutem i dmuchać sprężonym powietrzem.To są moim zdaniem najlepsze sposoby!
4.ÂŻeby wszystko wysuszyć trzeba wyciągnąć fotel.ÂŻeby odkręcić fotel trzeba odkręcić widoczne 2 śruby.Później odpinamy kostki które znajdują się pod fotelem.Po podpięciu kostek trzeba skasować błąd air bag Vagiem.Popychamy fotel i wyciągamy go z prowadnic.
5.Pod fotelem w plastikowym pudełku do którego idzie masa wiązek kabli znajduje się sterownik automatycznej skrzyni biegów.Bardzo ważne żeby nam go nie zalało, w innym wypadku czekają nas problemy. U mnie mimo wyciągniętego wiadra wody pudełko w środku było suche (na szczęście).
6.ÂŻeby podnieść dywany do suszenia aż do tylnej kanapy musimy odkręcić śrubę (klucz 17) która trzyma nam pas bezpieczeństwa i przy okazji trzyma również dywany!
7.Jeżeli mamy już podniesione dywany, podkładamy je jakimiś deseczkami.Wycieramy całą podłogę do sucha, a z dywanów (z gąbki) staramy się wyżymać wodę.Dywany będą calutkie nasiąknięte wodą. Później wedle uznania zostawiamy do wyschnięcia na słońcu (około 3 dni), albo puszczamy farelkę (około 1-2 dni suszenia).
WAÂŻNE! Musimy dokładnie wysuszyć dywany, inaczej pozostanie zapach stęchlizny w aucie.Ciężko go później wytępić.
To tyle.Po wysuszeniu i udrożnieniu odpływu składamy wszystko w kolejności odwrotnej do podanej.PAMIęTAMY że po podpięciu fotela należy skasować błąd poduszki powietrznej prawego przedniego fotela, no chyba że na czas zabawy z tym wszystkim odłączyliśmy akumulator.Wtedy nic nie trzeba kasować.
Pozdrawiam wszystkich nieszczęśników których spotkało to co mnie.Mam nadzieję że choć trochę pomogłem moim foto-story.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 16:33 przez stasiuszef, łącznie zmieniany 8 razy.
usunieto
- piterrr A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 wrz 2008, 21:37
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Kurcze po rozkręcałem wszystko ładnie, ujrzałem przepieknie czysty, jak z fabryki obraz urządzeń, kostek, kabli itd. ale nie umiem odgiąć "dywaniku" żeby dostać się do tego "odpływu"
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Niestety ale te dywany są strasznie twarde i sztywne.Musisz jakimś sposobem je odgiąć żeby się dostać do lejka.Po odgięciu (trzeba użyć siły) prawdopodobnie gąbka zacznie pękać.Nie ma się co tym przejmować, nie ma to żadnego wpływu na wygląd estetyczny dywanów na zewnątrz.Jeżeli jednak nie chcesz odginać tylko części pasażera i zachować dywany w stanie z niepopękaną gąbką (ale to raczej wątpliwe) to niestety musisz rozkręcić całą deskę, bo jak na pewno zauważyłeś dywany wchodzą pod deskę, tunel środkowy.Moim zdaniem gra nie warta świeczki.Po prostu troszkę sposobu i dasz radę.Zobacz jak to u mnie wyglądało tzn. deski, itp.Pozdro
usunieto
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
kolega26, no i masz odpowiedź,teraz działaj.Pozdro :-Dendriu pisze:Pomaga odkręcenie plastiku z prawej strony -dwa wkręty i na bok,dywan się odsuwa na tyle ile trzeba.
Trzeba liczyć kilka godzin zabawy i radzę wysuszyć do porządku dywany bo będzie czuć stęchlizną, a to nic przyjemnego.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez stasiuszef, łącznie zmieniany 1 raz.
usunieto
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
kurcze nie spodziewałem się takiej iloci wody z tego parownika :shock: , ale sprawdziłem wszystkie możliwe sposoby którędy jeszcze ta woda mogła sie tam dostać, wynika z tego że jednak tym odpływem, bo dywanik jest mokry tylko na spodzie, boki (obrzeża) są suche, a mokre zaczyna się robić dopiero w okolicach tego lejka :-?karis pisze:U mnie jest to samo. Zacząłem demontować dywany a tam jezioro:)Jutro zabieram się dalej za czyszczenie tego lejka. ÂŻeby odkręcić fotel to potrzebny jest klucz torx 13?
A6 C5 DAJZEL
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga