Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] "cykający" przerywacz kierunków

Warsztat
Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

[A6 C5] "cykający" przerywacz kierunków

Post autor: Buczek » 17 gru 2010, 08:39

Witam, postanowiłem zrobić tutorial, dla osób które mają problem z przełącznikiem zespolonym, potocznie nazywanym przeze mnie w dalszej części - manetkami od kierunków. Dokładnie chodzi o „cykający” przerywacz. Problem jest pokazany na filmie jaki zamieściłem na youtube:

FILM

W moim przypadku, kierunkowskazy, jak i światła awaryjne, drogowe, „miganie” drogowymi - wszystko działało. Nie było zwarć, gasnących świateł, itd. Jedynym problemem był cykający w konsoli środkowej przerywacz znajdujący się we włączniku świateł awaryjnych. Po włączeniu kierunkowskazów, bądź awaryjnych, wszystko działało.
Przed rozpoczęciem rozkręcania proponuję zapoznać się z tematem :

LINK

Przed przystąpieniem do działania, przygotowujemy zestaw potrzebnych narzędzi:

BIT SPLINE M12
TORX-y o rozmiarach T25 i T8
ÂŚrubokręt krzyżakowy (dosyć długi, najlepiej od razu sprawdzić czy posiadamy odpowiedni, aby odkręcić dolną osłonę kolumny kierowniczej z pkt. 8)
Klucz płaski, lub oczkowy 10 (do odkręcenia klemy aku.)

1. Zaczynamy od odkręcenia klemy aku, aby przypadkiem nie odpalić poduchy.
2. Odkręcamy poduchę przy pomocy TORX-a T25 - dwie śrubki z tyłu kierownicy na wysokości manetek (zaznaczone na zdjęciu kolorem czerwonym)
3. wypinamy poduszkę - wtyczka w miejscu zaznaczonym na zdjęciu kolorem zielonym.
4. blokujemy kierownicę (po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, kierownica przy próbie skręcenia kołami powinna się zablokować)
5. Odkręcamy kierownicę przy użyciu Bita SPLINE M12 (niebieska strzałka)
6. Powinniśmy zaznaczyć sobie w jakim położeniu jest kierownica.
7. Zdejmujemy kierownicę ciągnąc ją do siebie.

Obrazek

8. ÂŚrubokrętem krzyżakowym odkręcamy wkręty zaznaczone na niebiesko,
9. Zdejmujemy osłonę nad kolumną kierowniczą przy liczniku która zakrywa śruby licznika (wystarczy pociągnąć ją do siebie)
10. Możemy zdjąć górną osłonę kolumny kierowniczej.
11. Następnie śrubokrętem wykręcamy wkręty zaznaczone na zielono.
12. W okolicy rączki do blokowania ustawienia kolumny kierowniczej jest jeszcze śruba która wykręcamy TORX-em T25, i możemy zdjąć osłonę dolną kolumny kierowniczej (może zapierać się o stacyjkę ale powoli manewrując nią, można ją spokojnie wyjąć).

Obrazek
Obrazek

13. Odpinamy taśmę poduszki pow. Można wypiąć całą taśmę (z tyłu taśmy znajdują się u góry dwa zatrzaski, zaznaczone na niebiesko), a następnie wypiąć dwie kostki z taśmy zaznaczone na zielono.

Obrazek
Obrazek

14. TORX-em T25 odkręcamy obejmę która trzyma manetki.
15. wypinamy cztery kostki (po dwie na stronę) i mamy manetki na wierzchu.

Obrazek
Obrazek

16. Odkręcamy cztery wkręty TORX-em T8.
17. Są tam jeszcze dwa lub trzy zatrzaski, które trzeba delikatnie poważyć oby zdjąć pokrywę.

Obrazek

18. Czyścimy środek ze smaru który jest wymieszany z opiłkami miedzi (starte ścieżki).
19. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się spokojem.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga