Witam, postanowiłem zrobić tutorial, dla osób które mają problem z przełącznikiem zespolonym, potocznie nazywanym przeze mnie w dalszej części - manetkami od kierunków. Dokładnie chodzi o „cykający” przerywacz. Problem jest pokazany na filmie jaki zamieściłem na youtube:
FILM
W moim przypadku, kierunkowskazy, jak i światła awaryjne, drogowe, „miganie” drogowymi - wszystko działało. Nie było zwarć, gasnących świateł, itd. Jedynym problemem był cykający w konsoli środkowej przerywacz znajdujący się we włączniku świateł awaryjnych. Po włączeniu kierunkowskazów, bądź awaryjnych, wszystko działało.
Przed rozpoczęciem rozkręcania proponuję zapoznać się z tematem :
LINK
Przed przystąpieniem do działania, przygotowujemy zestaw potrzebnych narzędzi:
BIT SPLINE M12
TORX-y o rozmiarach T25 i T8
ÂŚrubokręt krzyżakowy (dosyć długi, najlepiej od razu sprawdzić czy posiadamy odpowiedni, aby odkręcić dolną osłonę kolumny kierowniczej z pkt. 8)
Klucz płaski, lub oczkowy 10 (do odkręcenia klemy aku.)
1. Zaczynamy od odkręcenia klemy aku, aby przypadkiem nie odpalić poduchy.
2. Odkręcamy poduchę przy pomocy TORX-a T25 - dwie śrubki z tyłu kierownicy na wysokości manetek (zaznaczone na zdjęciu kolorem czerwonym)
3. wypinamy poduszkę - wtyczka w miejscu zaznaczonym na zdjęciu kolorem zielonym.
4. blokujemy kierownicę (po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, kierownica przy próbie skręcenia kołami powinna się zablokować)
5. Odkręcamy kierownicę przy użyciu Bita SPLINE M12 (niebieska strzałka)
6. Powinniśmy zaznaczyć sobie w jakim położeniu jest kierownica.
7. Zdejmujemy kierownicę ciągnąc ją do siebie.
8. ÂŚrubokrętem krzyżakowym odkręcamy wkręty zaznaczone na niebiesko,
9. Zdejmujemy osłonę nad kolumną kierowniczą przy liczniku która zakrywa śruby licznika (wystarczy pociągnąć ją do siebie)
10. Możemy zdjąć górną osłonę kolumny kierowniczej.
11. Następnie śrubokrętem wykręcamy wkręty zaznaczone na zielono.
12. W okolicy rączki do blokowania ustawienia kolumny kierowniczej jest jeszcze śruba która wykręcamy TORX-em T25, i możemy zdjąć osłonę dolną kolumny kierowniczej (może zapierać się o stacyjkę ale powoli manewrując nią, można ją spokojnie wyjąć).
13. Odpinamy taśmę poduszki pow. Można wypiąć całą taśmę (z tyłu taśmy znajdują się u góry dwa zatrzaski, zaznaczone na niebiesko), a następnie wypiąć dwie kostki z taśmy zaznaczone na zielono.
14. TORX-em T25 odkręcamy obejmę która trzyma manetki.
15. wypinamy cztery kostki (po dwie na stronę) i mamy manetki na wierzchu.
16. Odkręcamy cztery wkręty TORX-em T8.
17. Są tam jeszcze dwa lub trzy zatrzaski, które trzeba delikatnie poważyć oby zdjąć pokrywę.
18. Czyścimy środek ze smaru który jest wymieszany z opiłkami miedzi (starte ścieżki).
19. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się spokojem.
- Strona główna Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum tuning i stylizacja Warsztat - czyli zrób to sam A6 C5 (1997-2005)
[A6 C5] "cykający" przerywacz kierunków
Warsztat
[A6 C5] "cykający" przerywacz kierunków
Post autor: Buczek » 17 gru 2010, 08:39
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Przejdź do
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Regulamin i komunikat
- ↳ Regulamin Forum Audi A6 / A7 Klub Polska.
- ↳ Kontakt - Forum A6 / A7 Klub Polska.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum Podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Dział Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Nowości i Komunikaty
- ↳ Sugestie dotyczące działania Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Sprawy techniczne i nie tylko
- ↳ Klubowa galeria własnych zdjęć samochodów.
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ Inne Audi
- ↳ Inne marki
- ↳ Ciekawostki, historie, zdjęcia i filmy Audi A6 / A7.
- ↳ Zloty ogólnopolskie i lokalne grup forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Anglia/wyspy
- ↳ Reszta świata
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam / Odradzam
- ↳ Polecam (spoza Forum)
- ↳ Polecam użytkownika Forum
- ↳ Odradzam (spoza Forum)
- ↳ Odradzam transakcję z tym użytkownikiem Forum
- ↳ Kupujemy Audi A6/A7
- ↳ Gadżety
- ↳ Ubezpieczenia
- ↳ Skradziono auto, skradziono przedmiot
- ↳ Na każdy temat
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ A6/A7 - LPG
- ↳ Ogólne
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Elektryka
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nadwozie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Wnętrze
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018-)
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Koła, felgi i opony
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ kierowniczy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Diagnostyka VAG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Car Audio
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja fabryczna
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja niefabryczna
- ↳ CB Radio
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Reklamy firm / usług
- ↳ Promocje, firmy, rabaty, sprzedaże.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum tuning i stylizacja
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Warsztat - czyli zrób to sam
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Oddam za free
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga