
Postaram sie opisać na tyle prosto i dokładnie zeby kazdy mogł sobie z tym poradzić na miare "domowych warunków".
1. Zakup gniazda typ. canon oraz kompatybilnej wtyczki (koszt 10pln).
2. Przewód OMY 2x1mm wystarczy 1m/b (koszt ok. 2pln)
3. Narzedzia: Lutownica, obcinaczki, wiertarka, wkretak oraz pilnik okragły, multimetr cyfrowy (jezeli mamy) oraz rurka termokurczliwa.
I. Demontaż panela nawiewu wraz z gniazdem zapalniczki :
II. Demontaż elementów pod podłokietnikiem oraz wykonanie otworu pod gniazdo Canon
III. Montaz gniazda Canon oraz wlutowanie przewodu do istniejacej instalacji zasilajacej gniazdo zapalniczki w panelu tylnim:
UWAGA ! ! ! W przewodach zasilających wystepuje STAÂŁE napiecie 12V mimo ze mamy właczony zaplon !
-ÂŚciagamy platykowe elementy ozdobne (u mnie drewnopodobne) i wyciagamy element w którym nalezy wywiercic otwór pod gniazdo Canon.
-Po w/w czynnosciach zakładamy gniazdo i wyprowadzamy przewod zasilajacy.
- ÂŚciagamy cześć izolacji z przewodu (-/+) gdzie minus=brazowy / plus szaro-czerwony
- Wpinamy sie równolegle z przewodami od gniazda Canon w instalacje gniazda zapalniczki zachowujac ostroznośc przy lutowaniu. Na całośc zakladamy koszulke termokurczliwa w celu odizolowania od ujemnego potencjalu na blaszanych elementach karoserii oraz dodatnim biegunem 12V na gniezdzie zapalniczki.
- Profilaktycznie sprawdzamy na gniezdzie Canon czy wszystko jest OK, czyli czy mamy napięcie 12V na pinach. Jezeli wszystko GITT zakładamy elementy platykowe oraz tylni panel nawiewu.
Efekt końcowy wyglada tak:
IV. Majac gotowe, stałe gniazdo 12V zakładamy wtyczke na koncówke przedodu radja CB.
V. Teoretycznie i praktycznie CB mamy zasilone, przewód antenowy prowadzimy we własnym zakresie w dowolnym miejscu. U mnie pod wycieraczką oraz pod tylna kanapa prosto do bagaznika. CB można umocowac od spodu na blaszkach ltóre mocujemy za pomocą tasmy dwustronnej 3M
Poza konkursem, proponuje zakupić taka przejściówke kontową do anteny, zdecydowanie kozystniej dla samego przewodu antenowego oraz pozwoli nam na cofniecie CB przy montazu :
Tak wykonane uchwyty pozwalaja na pełne wykozystanie hamulca recznego oraz podłokietnika (reg. wysokosci polozenia) przy czym radyjko mamy sztywno i pewnie umocowane.