Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Warsztat
Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 20 lip 2014, 10:01

ok dzięki,a na forum jest temat jak zamontować i jak podłączyć zegary do polifta ?
nokti a wiesz może czy manetka od kompa i od tempomatu różni się z przedlifta do polifta czy to są takie same ? znalazłem ale nie pisze z którego roku tylko numer części: 4B0 953 503 G

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2014, 10:07

manetki bez różnicy ( mogą się różnic napisami tempomatu de/en )

Jakie info dokładnie potrzebujesz dotyczące podłączenia?


Przekładasz zegary , dokładasz szarą kostkę i podciągasz piny z manetki , masę ( aby nie krzyczały żarówki i płyn do spryskiwaczy no chyba że to dokładasz ) , piny z radia jak masz ori. Adaptujesz immo i kluczyki , kodowanie i wszystko

nokti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:26
Lokalizacja: gorzów

Post autor: nokti » 20 lip 2014, 12:43

daniel3262, , jeszcze jedna podstawowa sprawa ,jeżeli kupujesz manetke prawą sterowanie komputerem musi być od avanta ,nie od sedana,bo nie będziesz miał spryskiwania tylnej szyby.Lewa nie ma różnicy.

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 20 lip 2014, 17:57

bendzji, Chcę wszystko dołożyć tak jak powinno być i moje pytanie jest następujące skąd podciągnąć okablowanie z żarówek,sprysków,spalania, itp? tak jak w pierwszym poście? bo różni się przedlift do poliftu podłączenie o to mi chodzi,i tylko jedną szarą kostkę muszę dokupić czy coś jeszcze?
nokti,wiem :>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2014, 22:19

Trochę zaśmiecamy temat :]

Nic nie musisz przepinać , te dwie wtyczki zielona i niebieska pozostają bez zmian dokładasz szarą wtyczkę. Spalanie z komputera silnika niepotrzebne bo idzie po CAN.

Rozpiska szarej:
Gray 2000+ clusters
1 - Switch for menu control (Menu)
2 - Switch for menu control (out A)
3 - Switch for menu control (out B)
4 - Switch for menu control (Enter)
5 - CAN high speed Display (high +)
6 - CAN high speed Display (low -)
7 - CAN high speed Display (screen)
8 - not used
9 - not used
10 - not used
11 - Enable
12 - Clock-
13 - Data-
14 - Brake light
15 - Wash water level
16 - Tail light/Low beam (Light control)
17 - On board computer left
18 - On board computer right
19 - On board computer reset
20 - Remote control input for auxiliary heater
21 - Summer /Winter Switch
22 - Auxiliary heater on
23 - Push button branch 1 Navigation
24 - Push button branch 2 Navigation
25 - Push button branch Telematik
26 - not used
27 - not used
28 - not used
29 - not used
30 - not used
31 - not used
32 - not used

Podłączasz

- piny manetki ( pin 17 , 18 ,19 )
- z przekaźnika spalonych żarówek - pin 14 i 16 - dajesz masę i nie będzie fis krzyczał albo dokładasz
- czujnika poziomu płyny spryskiwaczy - pin 15 j.w

Dokładanie: link do poradnika , dotyczy A4 B5 ale w 99% to samo: http://chomikuj.pl/soulmaster3m/VAG+AUD ... 664356.pdf

Jak masz radio bez CAN ( np. Symphony I ) - dokładasz 3 piny ( 11 - Enable 12 - Clock 13 - Data ) i łączysz z radiem

Jak radio z CAN - wpinasz sie w pin 5 i 6 kostki i według rozpiski do odpowiednich pinów radia

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 20 lip 2014, 23:31

Ok dzięki wielkie na pewno się przyda. :> Nie zaśmiecamy tematu bo komuś może się przydać również do polifta.Jak zrobię to się pochwalę jak mi to wyszło. <lol>

michałek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 kwie 2013, 22:39
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: michałek » 01 sie 2014, 20:36

W najbliższym czasie tez bede przerzucał zegary. wszystko juz skompletowałem. Teraz tylko wiedze uzupełnić zeby 2 razy nie robic:) W którym miejscu wpiąłeś sie pod spalanie? A z ciekawości to jakich pierdół FIS nie bedzie mi pokazywał? Otwartych drzwi, spalonych zarówek..? Tez miałem zegary najwiekszą biede:)

Cyber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lip 2013, 16:32
Lokalizacja: Łódź / Sandvika

Post autor: Cyber » 02 sie 2014, 01:48

Właśnie przerabiam zegary u siebie, bo Jaeger (bida) mi padł. Dobrze, że na szrocie blat od A4 (VDO - FIS (walnięty) - pre-lift), bo nie mogłem odpalić samochodu.

Z grubsza udało mi się zakodować je do swojego auta, ale właśnie będę jeszcze walczyć z trzecią, czerwoną wtyczką.
I tu mała uwaga... Otóż w sieci znalazłem rozpiskę czarnej, małej wtyczki inną od tej, którą podał Jacek_max, przy czym zaznaczam, że dotyczy to Audi A4:

Pre 8/97 (This means you have a blue & a yellow connector on the back of your instrument cluster)
Pin 1 - Black/Red - Power
Pin 2 - Nothing
Pin 3 - Brown/Yellow - A/C Control Head (Outside Temperature)
Pin 4 - Grey/Blue or Grey/Yellow - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 19 on blue connector)
Pin 5 - Nothing
Pin 6 - Brown - Ground
Pin 7 - White/Blue - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 7 on yellow connector)
Pin 8 - Black/Brown - Transmission Control Module (Gear Indicator)
Pin 9 - Brown - Ground
Pin 10 - Nothing

Post 8/97 through to 99.5 (This means you have a blue & green connector on the back of your instrument cluster and an ANALOG clock)
Pin 1 - Black/Red - Power
Pin 2 - Nothing
Pin 3 - Nothing
Pin 4 - Grey/Blue or Grey/Yellow - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 20 on blue connector)
Pin 5 - Nothing
Pin 6 - Brown - Ground
Pin 7 - Nothing
Pin 8 - Black/Brown - Transmission Control Module
Pin 9 - Nothing
Pin 10 - Brown/Yellow - A/C Control Head (Outside Temperature)


PS.
Gdzie i za ile (znaczy się, za rozsądne pieniądze) naprawię FIS?

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 14 sie 2014, 21:25

Witka!

Ja mam bide i chce FIS.

A może oriętujecie się czy do A6 1998 bez FIS podejdzie licznik z FIS od A4 8D0 919 033 F. To jest licznik z białym tyłem i nie wiem czy on przpadkiem nie ma immo1 bo u mnie jest immo2.

Licznik od A4 ma żółtą, niebieską i czerwoną wtyczkę a mój ma niebieską i zieloną. Gdybym dołożył czerwoną tak jak w opisie z pierwszej strony to czy by to hulało?

Pozdr

Cyber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lip 2013, 16:32
Lokalizacja: Łódź / Sandvika

Post autor: Cyber » 15 sie 2014, 10:45

Generalnie liczniki z białym tyłem to na 90% Jaeger i w żadnym wypadku ich nie bierz. Żółta, niebieska wtyczka, to raczej IMMO 1, a Ty najprawdopodobniej masz IMMO 2. Ponadto, możliwe że masz też małą, czarną wtyczkę, gdzie podane są sygnału temperatury zewnętrznej i biegów z automatu. Szukaj innego licznika.

Licznik od A4 podejdzie bez problemów. Np: mam u siebie 8D0 919 880 N (VDO). Odpalił Plug'n'Play poza jednym szczegółem - wskaźnikiem poziomu paliwa. Nie pomogła też zmiana w sofcie podana przez Jacek_max w pierwszym poście. Wskazówka zegara co prawda się odwróciła, ale była zawieszona na wartości 7/8. Wgrałem za to cały soft od A6 i wszystko hula :D

A wracając do tematu... W Twoim przypadku będzie łatwiej, bo z tego co się zorientowałem, to liczników Full-FIS do Diesla było więcej :)

Szukaj liczników z numerami 4B0/8D0:
919 880
919 881
919 930
(Angliki)

Trzeba jednak uważać, bo np: 880 A to IMMO 1 - tak wynika z "analizy" softu od tego licznika. Za to 880 G już IMMO 2.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 16 sie 2014, 12:21

Dokładnie jest tak jak piszesz Cyber, doczytałem na forum A4.

Możeszmi jeszcze napisać jakiego kabla używasz bo nie wiem czy kupić van tacho czy can k commander 3.6, żeby poradził sobie z ewentualną przeróbką wsadu, ale skłaniam się ku commanderowi.

Dzięki
Pozdr

Cyber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 13 lip 2013, 16:32
Lokalizacja: Łódź / Sandvika

Post autor: Cyber » 17 sie 2014, 09:55

vikus - używam zwykłego kabla KKL USB (Viaken). Liczniki przedliftowe VDO zrobisz nim bez problemu. Nie wiem jak jest z poliftowymi. Do Jaegera potrzebny jest już inny kabel (Tacho i/lub VAG Commander).

W poprzednim poście zapomniałem Ci napisać, żebyś nie liczył na znalezienie licznika z dobrym wyświetlaczem. Jest to jak szukanie igły w stogu siana. Lepiej bierz najtańszy, pasujący do Twojego auta i szykuj się na wymianę LCD.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 17 sie 2014, 20:38

Właśnie mam na oku licznik 8D0919880N od benzynki z Fisem w obiecującym stanie (<200PLN):

Obrazek

Chyba nie będzie wstyd z tym jeździć, planuję jeszcze podświetlenie na białe ogarnąć.

Tylko będę musiał wsad zmienić na diesla i pin wyciągnąć do immo2. Mówisz, że idzie to ogarnąć kablem od Viakena (właśnie taki mam)? Jaki program do tego?

Pozdr
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 21:35 przez vikus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 sie 2014, 21:26

spróbuj vageepromprogramer - u mnie VDO ruszył

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 482
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Moje auto: Q7
Rocznik: 2009
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 17 sie 2014, 21:37

Tak, tak coś mi świta choć większość tych programów w sieci to fejki :)

Kiedyś próbowałwm zrobić tym mój licznik UN4 (pin) ale okazuje się, że ten jest nie do ruszenia bez wylutowania eepromu.

Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga