A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
- daniel3262
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
- Lokalizacja: Chełm
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7177
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
manetki bez różnicy ( mogą się różnic napisami tempomatu de/en )
Jakie info dokładnie potrzebujesz dotyczące podłączenia?
Przekładasz zegary , dokładasz szarą kostkę i podciągasz piny z manetki , masę ( aby nie krzyczały żarówki i płyn do spryskiwaczy no chyba że to dokładasz ) , piny z radia jak masz ori. Adaptujesz immo i kluczyki , kodowanie i wszystko
Jakie info dokładnie potrzebujesz dotyczące podłączenia?
Przekładasz zegary , dokładasz szarą kostkę i podciągasz piny z manetki , masę ( aby nie krzyczały żarówki i płyn do spryskiwaczy no chyba że to dokładasz ) , piny z radia jak masz ori. Adaptujesz immo i kluczyki , kodowanie i wszystko
- daniel3262
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
- Lokalizacja: Chełm
bendzji, Chcę wszystko dołożyć tak jak powinno być i moje pytanie jest następujące skąd podciągnąć okablowanie z żarówek,sprysków,spalania, itp? tak jak w pierwszym poście? bo różni się przedlift do poliftu podłączenie o to mi chodzi,i tylko jedną szarą kostkę muszę dokupić czy coś jeszcze?
nokti,wiem
nokti,wiem
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7177
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Trochę zaśmiecamy temat
Nic nie musisz przepinać , te dwie wtyczki zielona i niebieska pozostają bez zmian dokładasz szarą wtyczkę. Spalanie z komputera silnika niepotrzebne bo idzie po CAN.
Rozpiska szarej:
Gray 2000+ clusters
1 - Switch for menu control (Menu)
2 - Switch for menu control (out A)
3 - Switch for menu control (out B)
4 - Switch for menu control (Enter)
5 - CAN high speed Display (high +)
6 - CAN high speed Display (low -)
7 - CAN high speed Display (screen)
8 - not used
9 - not used
10 - not used
11 - Enable
12 - Clock-
13 - Data-
14 - Brake light
15 - Wash water level
16 - Tail light/Low beam (Light control)
17 - On board computer left
18 - On board computer right
19 - On board computer reset
20 - Remote control input for auxiliary heater
21 - Summer /Winter Switch
22 - Auxiliary heater on
23 - Push button branch 1 Navigation
24 - Push button branch 2 Navigation
25 - Push button branch Telematik
26 - not used
27 - not used
28 - not used
29 - not used
30 - not used
31 - not used
32 - not used
Podłączasz
- piny manetki ( pin 17 , 18 ,19 )
- z przekaźnika spalonych żarówek - pin 14 i 16 - dajesz masę i nie będzie fis krzyczał albo dokładasz
- czujnika poziomu płyny spryskiwaczy - pin 15 j.w
Dokładanie: link do poradnika , dotyczy A4 B5 ale w 99% to samo: http://chomikuj.pl/soulmaster3m/VAG+AUD ... 664356.pdf
Jak masz radio bez CAN ( np. Symphony I ) - dokładasz 3 piny ( 11 - Enable 12 - Clock 13 - Data ) i łączysz z radiem
Jak radio z CAN - wpinasz sie w pin 5 i 6 kostki i według rozpiski do odpowiednich pinów radia
Nic nie musisz przepinać , te dwie wtyczki zielona i niebieska pozostają bez zmian dokładasz szarą wtyczkę. Spalanie z komputera silnika niepotrzebne bo idzie po CAN.
Rozpiska szarej:
Gray 2000+ clusters
1 - Switch for menu control (Menu)
2 - Switch for menu control (out A)
3 - Switch for menu control (out B)
4 - Switch for menu control (Enter)
5 - CAN high speed Display (high +)
6 - CAN high speed Display (low -)
7 - CAN high speed Display (screen)
8 - not used
9 - not used
10 - not used
11 - Enable
12 - Clock-
13 - Data-
14 - Brake light
15 - Wash water level
16 - Tail light/Low beam (Light control)
17 - On board computer left
18 - On board computer right
19 - On board computer reset
20 - Remote control input for auxiliary heater
21 - Summer /Winter Switch
22 - Auxiliary heater on
23 - Push button branch 1 Navigation
24 - Push button branch 2 Navigation
25 - Push button branch Telematik
26 - not used
27 - not used
28 - not used
29 - not used
30 - not used
31 - not used
32 - not used
Podłączasz
- piny manetki ( pin 17 , 18 ,19 )
- z przekaźnika spalonych żarówek - pin 14 i 16 - dajesz masę i nie będzie fis krzyczał albo dokładasz
- czujnika poziomu płyny spryskiwaczy - pin 15 j.w
Dokładanie: link do poradnika , dotyczy A4 B5 ale w 99% to samo: http://chomikuj.pl/soulmaster3m/VAG+AUD ... 664356.pdf
Jak masz radio bez CAN ( np. Symphony I ) - dokładasz 3 piny ( 11 - Enable 12 - Clock 13 - Data ) i łączysz z radiem
Jak radio z CAN - wpinasz sie w pin 5 i 6 kostki i według rozpiski do odpowiednich pinów radia
- daniel3262
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
- Lokalizacja: Chełm
W najbliższym czasie tez bede przerzucał zegary. wszystko juz skompletowałem. Teraz tylko wiedze uzupełnić zeby 2 razy nie robic:) W którym miejscu wpiąłeś sie pod spalanie? A z ciekawości to jakich pierdół FIS nie bedzie mi pokazywał? Otwartych drzwi, spalonych zarówek..? Tez miałem zegary najwiekszą biede:)
Właśnie przerabiam zegary u siebie, bo Jaeger (bida) mi padł. Dobrze, że na szrocie blat od A4 (VDO - FIS (walnięty) - pre-lift), bo nie mogłem odpalić samochodu.
Z grubsza udało mi się zakodować je do swojego auta, ale właśnie będę jeszcze walczyć z trzecią, czerwoną wtyczką.
I tu mała uwaga... Otóż w sieci znalazłem rozpiskę czarnej, małej wtyczki inną od tej, którą podał Jacek_max, przy czym zaznaczam, że dotyczy to Audi A4:
Pre 8/97 (This means you have a blue & a yellow connector on the back of your instrument cluster)
Pin 1 - Black/Red - Power
Pin 2 - Nothing
Pin 3 - Brown/Yellow - A/C Control Head (Outside Temperature)
Pin 4 - Grey/Blue or Grey/Yellow - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 19 on blue connector)
Pin 5 - Nothing
Pin 6 - Brown - Ground
Pin 7 - White/Blue - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 7 on yellow connector)
Pin 8 - Black/Brown - Transmission Control Module (Gear Indicator)
Pin 9 - Brown - Ground
Pin 10 - Nothing
Post 8/97 through to 99.5 (This means you have a blue & green connector on the back of your instrument cluster and an ANALOG clock)
Pin 1 - Black/Red - Power
Pin 2 - Nothing
Pin 3 - Nothing
Pin 4 - Grey/Blue or Grey/Yellow - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 20 on blue connector)
Pin 5 - Nothing
Pin 6 - Brown - Ground
Pin 7 - Nothing
Pin 8 - Black/Brown - Transmission Control Module
Pin 9 - Nothing
Pin 10 - Brown/Yellow - A/C Control Head (Outside Temperature)
PS.
Gdzie i za ile (znaczy się, za rozsądne pieniądze) naprawię FIS?
Z grubsza udało mi się zakodować je do swojego auta, ale właśnie będę jeszcze walczyć z trzecią, czerwoną wtyczką.
I tu mała uwaga... Otóż w sieci znalazłem rozpiskę czarnej, małej wtyczki inną od tej, którą podał Jacek_max, przy czym zaznaczam, że dotyczy to Audi A4:
Pre 8/97 (This means you have a blue & a yellow connector on the back of your instrument cluster)
Pin 1 - Black/Red - Power
Pin 2 - Nothing
Pin 3 - Brown/Yellow - A/C Control Head (Outside Temperature)
Pin 4 - Grey/Blue or Grey/Yellow - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 19 on blue connector)
Pin 5 - Nothing
Pin 6 - Brown - Ground
Pin 7 - White/Blue - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 7 on yellow connector)
Pin 8 - Black/Brown - Transmission Control Module (Gear Indicator)
Pin 9 - Brown - Ground
Pin 10 - Nothing
Post 8/97 through to 99.5 (This means you have a blue & green connector on the back of your instrument cluster and an ANALOG clock)
Pin 1 - Black/Red - Power
Pin 2 - Nothing
Pin 3 - Nothing
Pin 4 - Grey/Blue or Grey/Yellow - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 20 on blue connector)
Pin 5 - Nothing
Pin 6 - Brown - Ground
Pin 7 - Nothing
Pin 8 - Black/Brown - Transmission Control Module
Pin 9 - Nothing
Pin 10 - Brown/Yellow - A/C Control Head (Outside Temperature)
PS.
Gdzie i za ile (znaczy się, za rozsądne pieniądze) naprawię FIS?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Witka!
Ja mam bide i chce FIS.
A może oriętujecie się czy do A6 1998 bez FIS podejdzie licznik z FIS od A4 8D0 919 033 F. To jest licznik z białym tyłem i nie wiem czy on przpadkiem nie ma immo1 bo u mnie jest immo2.
Licznik od A4 ma żółtą, niebieską i czerwoną wtyczkę a mój ma niebieską i zieloną. Gdybym dołożył czerwoną tak jak w opisie z pierwszej strony to czy by to hulało?
Pozdr
Ja mam bide i chce FIS.
A może oriętujecie się czy do A6 1998 bez FIS podejdzie licznik z FIS od A4 8D0 919 033 F. To jest licznik z białym tyłem i nie wiem czy on przpadkiem nie ma immo1 bo u mnie jest immo2.
Licznik od A4 ma żółtą, niebieską i czerwoną wtyczkę a mój ma niebieską i zieloną. Gdybym dołożył czerwoną tak jak w opisie z pierwszej strony to czy by to hulało?
Pozdr
Generalnie liczniki z białym tyłem to na 90% Jaeger i w żadnym wypadku ich nie bierz. Żółta, niebieska wtyczka, to raczej IMMO 1, a Ty najprawdopodobniej masz IMMO 2. Ponadto, możliwe że masz też małą, czarną wtyczkę, gdzie podane są sygnału temperatury zewnętrznej i biegów z automatu. Szukaj innego licznika.
Licznik od A4 podejdzie bez problemów. Np: mam u siebie 8D0 919 880 N (VDO). Odpalił Plug'n'Play poza jednym szczegółem - wskaźnikiem poziomu paliwa. Nie pomogła też zmiana w sofcie podana przez Jacek_max w pierwszym poście. Wskazówka zegara co prawda się odwróciła, ale była zawieszona na wartości 7/8. Wgrałem za to cały soft od A6 i wszystko hula :D
A wracając do tematu... W Twoim przypadku będzie łatwiej, bo z tego co się zorientowałem, to liczników Full-FIS do Diesla było więcej
Szukaj liczników z numerami 4B0/8D0:
919 880
919 881
919 930 (Angliki)
Trzeba jednak uważać, bo np: 880 A to IMMO 1 - tak wynika z "analizy" softu od tego licznika. Za to 880 G już IMMO 2.
Licznik od A4 podejdzie bez problemów. Np: mam u siebie 8D0 919 880 N (VDO). Odpalił Plug'n'Play poza jednym szczegółem - wskaźnikiem poziomu paliwa. Nie pomogła też zmiana w sofcie podana przez Jacek_max w pierwszym poście. Wskazówka zegara co prawda się odwróciła, ale była zawieszona na wartości 7/8. Wgrałem za to cały soft od A6 i wszystko hula :D
A wracając do tematu... W Twoim przypadku będzie łatwiej, bo z tego co się zorientowałem, to liczników Full-FIS do Diesla było więcej
Szukaj liczników z numerami 4B0/8D0:
919 880
919 881
919 930 (Angliki)
Trzeba jednak uważać, bo np: 880 A to IMMO 1 - tak wynika z "analizy" softu od tego licznika. Za to 880 G już IMMO 2.
vikus - używam zwykłego kabla KKL USB (Viaken). Liczniki przedliftowe VDO zrobisz nim bez problemu. Nie wiem jak jest z poliftowymi. Do Jaegera potrzebny jest już inny kabel (Tacho i/lub VAG Commander).
W poprzednim poście zapomniałem Ci napisać, żebyś nie liczył na znalezienie licznika z dobrym wyświetlaczem. Jest to jak szukanie igły w stogu siana. Lepiej bierz najtańszy, pasujący do Twojego auta i szykuj się na wymianę LCD.
W poprzednim poście zapomniałem Ci napisać, żebyś nie liczył na znalezienie licznika z dobrym wyświetlaczem. Jest to jak szukanie igły w stogu siana. Lepiej bierz najtańszy, pasujący do Twojego auta i szykuj się na wymianę LCD.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Właśnie mam na oku licznik 8D0919880N od benzynki z Fisem w obiecującym stanie (<200PLN):
Chyba nie będzie wstyd z tym jeździć, planuję jeszcze podświetlenie na białe ogarnąć.
Tylko będę musiał wsad zmienić na diesla i pin wyciągnąć do immo2. Mówisz, że idzie to ogarnąć kablem od Viakena (właśnie taki mam)? Jaki program do tego?
Pozdr
Chyba nie będzie wstyd z tym jeździć, planuję jeszcze podświetlenie na białe ogarnąć.
Tylko będę musiał wsad zmienić na diesla i pin wyciągnąć do immo2. Mówisz, że idzie to ogarnąć kablem od Viakena (właśnie taki mam)? Jaki program do tego?
Pozdr
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 21:35 przez vikus, łącznie zmieniany 1 raz.