Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6 2.6 ABC] Wymiana rozrządu wraz z pompą i termostatem.

Warsztat
Kosa

[V6 2.6 ABC] Wymiana rozrządu wraz z pompą i termostatem.

Post autor: Kosa » 10 lis 2009, 08:56

Witam.

Z góry przepraszam za zdjęcia że nie wszystklo będzie ofotkowane jak należy ale pomyślałem o tym już w trakcie roboty :oops: :oops: . Mam jednak nadzieje że to co najważniejsze jest.

Nadzedł wreszcie czas aby wymienić rozrząd w mojej niuńce. Całość przyśpieszyła pogoda bo zrobiło sie zimno a mój termostat niestety przestał prawidłowo działać.
A więc tak po wjechaniu do garażu i ustawieniu auta, rozłączeniu akumulatora i zdjęciu dolnej osłony przystępujemy do prac.
Trzeba naszykować sobie komplet narzędzi ja miałem zestaw YATO który wystarczył w zupełności.

Oto winowajcy całego przedsięwzięcia. <ok>

Obrazek Obrazek

Całą operację zacząłem od wymontowania elektrowentylatora chłodnicy i spuszczenia czegoś co przypominało płyn chłodniczy. W tym celu po założeniu wężyka na spust na chłodnicy spuściłem płyn. Po odkręceniu czrwonego korka;


Obrazek

Oraz pod lewą podłużnicą odłączyłem przewody od elektrowentylatora;

Obrazek

Następnie trzeba ściągnąć uszczelkę i odkręcić trzy śruby na klucz 10 które trzymają obudowę wraz z wentylatorami;

Obrazek Obrazek

Teraz po odłączeniu górnego węża z chłodnicy możemy wyjąć wentylatory odchylając je w kierunku silnika.
Po demontażu wentyli przystępujemy do zdjęcia osłon plastykowych silnika: górne i przedniej osłaniającej pasek wielorowkowy.
ÂŚruby mocujące osłonę przednią;

Obrazek Obrazek

Następnie poluźniamy napinacz, ściągamy pasek i odkręcamy napinacz paska wielorowkowego;

Obrazek

Odkręcamy koło pasowe pompy od wspomagania.
Później odkręcamy dolne koło pasowe- i tu zaczną się pierwsze problemy gdyż śruby mocujące to koło są dość mocno przykręcone. Ja posłużyłem się kluczem oczkowym 12-kątnym i dość mocnym kluczem imbusowym założonym na grzechotkę. ÂŚruby trzymają naprawdę mocno i trzeba zdecydowanie mocno pociągnąć kluczem aby puściły;

Obrazek

Przed całkowitym odkręceniem ustawiłem sobie koło na znaki;

Obrazek

Po ściągnięciu koła oraz osłon zobaczyłem wreszcie to co miałem zamiar wymienić. Sory ale tej fotki nie mam. :-/

Nie mając blokad musiałem sobie jakoś poradzić i przystąpiłem do znaczenia kól i paska.
Zrobiłem to na dwojaki sposób poznaczyłem same koła do obudów;

Obrazek Obrazek Obrazek
oraz położenie paska względem kół (znaki które potem przenosiłem na nowy pasek) pomysł kolegi Luis ;

Obrazek Obrazek Obrazek

Odkręcamy napinacz i rolkę prowadzącą;

Obrazek

Następnie starając się nie ruszyć kołami ściągamy pasek, odkręcamy pompę wodną;
Obrazek

Wykręcamy obudowę termostatu i wyjmujemy stary termostat.
Wszystko dokładnie czyścimy (ja myłem w benzynie extrakcyjnej) zakładamy nowy termostat, pompę wodną, rolki i napinacz oraz zakładamy ostrożnie poznaczony pasek na koła aby znaki były zgodne ze znakami na kołach. Napinamy pasek tak by dał się przekręcić nie więcej niż 90* za mocno też nie może być bo będą rolki hałasować iszybko się uszkodzą.
Wszyskto skręcamy w odwrotnej kolejności, zalewamy świeży płyn odpowietrzamy układ i cieszymy się z zaoszczędzonych paru stówek.
Jakbym coś opuścił albo by były pytania to służę pomocą.
Mama nadzieje że komuś się przyda i że w miarę jasno to opisałem. Nie byłem orłem z polskiego :lol:
Całość zajęła mi około 5 godzin.
Sądzę że opis można doskonale zastosować również w silniku AAH.
Pozdrawiam.

Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 27 lis 2009, 12:11

Czy w silnikach 2.4 (alf) będzie to wyglądać identycznie? Czy 5 zaworów na cylinder mocno komplikuje sprawe?

leo07 GND
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 25 lis 2009, 13:36
Lokalizacja: NOWY DWÓR GDAńSKI

Post autor: leo07 GND » 28 lis 2009, 15:58

Do Luboniaka ... Spokojnie możesz tak wymieniać jak kolega opisał koło i pasek znaczymy,przekładamy na nowy pasek znaki ze starego i wszystko gra i JAZDA :lol: na koniec pracy DUZY BROWAREK <piwo>

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 15 lis 2010, 13:27

KOSA opisz może czy zdejmowałeś zderzak lampy oraz pas przedni??
Czy wystarczyło tylko wyciagniecvie chłodnicy wody??
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Kosa

Post autor: Kosa » 15 lis 2010, 15:04

vipkwiecien pisze:KOSA opisz może czy zdejmowałeś zderzak lampy oraz pas przedni??
Czy wystarczyło tylko wyciagniecvie chłodnicy wody??
Przodka w ogóle nie demontowałem. Chłodnice, zderzaki pas przedni zostały na miejscu. Jedynie co demontowałem to elektrowentylator chłodnicy.
Jak jest z miejscem w A6 to trudno mi powiedzieć ale w mojej 80 poszło wszystko sprawnie <ok>

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 15 lis 2010, 16:05

no w sumie teraz domysliłem sie że w A6 C5 nie bylo silnika 2.6:P
Możesz tam nadmienic ze opis dotyczy B4 i chyba C4 :idea:
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Awatar użytkownika
sky_walker1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:47
Lokalizacja: Koniecpol

Post autor: sky_walker1 » 20 cze 2013, 12:59

Mam pytanko do Kosa jak sprawuje Ci się pompa wody DOLZ ??
Ja za dwa tygodnie wymieniam rozrząd wraz z pompą i w sklepie została mi zaproponowana pompa DOLZ, ponoć bardzo dobra.
Szukałem pompę firmy HEPU ale nigdzie nie mogę jej dostać :(

Fred_01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2017, 17:56
Lokalizacja: Góry Suche

Post autor: Fred_01 » 20 mar 2017, 18:08

Witam wszystkich.
Mam pytanie odnośnie dokręcania rolki napinającej pasek. Jak mocno trzeba ją dokręcić żeby się ona nie poluzowała ii żeby nie uszkodzić śruby lub gwintu. Nie mam dostępu do klucza dynamometrycznego. Czy trzeba stosować klej do śrub?
Muszę wymienić pompę wody, koło pasowe na niej jest krzywe i przy 3 tys. obrotów pasek wpada w duże wibracje na najdłuższym odcinku.
Proszę o porady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl