Witam.
Z góry przepraszam za zdjęcia że nie wszystklo będzie ofotkowane jak należy ale pomyślałem o tym już w trakcie roboty :oops: :oops: . Mam jednak nadzieje że to co najważniejsze jest.
Nadzedł wreszcie czas aby wymienić rozrząd w mojej niuńce. Całość przyśpieszyła pogoda bo zrobiło sie zimno a mój termostat niestety przestał prawidłowo działać.
A więc tak po wjechaniu do garażu i ustawieniu auta, rozłączeniu akumulatora i zdjęciu dolnej osłony przystępujemy do prac.
Trzeba naszykować sobie komplet narzędzi ja miałem zestaw YATO który wystarczył w zupełności.
Oto winowajcy całego przedsięwzięcia.
Całą operację zacząłem od wymontowania elektrowentylatora chłodnicy i spuszczenia czegoś co przypominało płyn chłodniczy. W tym celu po założeniu wężyka na spust na chłodnicy spuściłem płyn. Po odkręceniu czrwonego korka;
Oraz pod lewą podłużnicą odłączyłem przewody od elektrowentylatora;
Następnie trzeba ściągnąć uszczelkę i odkręcić trzy śruby na klucz 10 które trzymają obudowę wraz z wentylatorami;
Teraz po odłączeniu górnego węża z chłodnicy możemy wyjąć wentylatory odchylając je w kierunku silnika.
Po demontażu wentyli przystępujemy do zdjęcia osłon plastykowych silnika: górne i przedniej osłaniającej pasek wielorowkowy.
ÂŚruby mocujące osłonę przednią;
Następnie poluźniamy napinacz, ściągamy pasek i odkręcamy napinacz paska wielorowkowego;
Odkręcamy koło pasowe pompy od wspomagania.
Później odkręcamy dolne koło pasowe- i tu zaczną się pierwsze problemy gdyż śruby mocujące to koło są dość mocno przykręcone. Ja posłużyłem się kluczem oczkowym 12-kątnym i dość mocnym kluczem imbusowym założonym na grzechotkę. ÂŚruby trzymają naprawdę mocno i trzeba zdecydowanie mocno pociągnąć kluczem aby puściły;
Przed całkowitym odkręceniem ustawiłem sobie koło na znaki;
Po ściągnięciu koła oraz osłon zobaczyłem wreszcie to co miałem zamiar wymienić. Sory ale tej fotki nie mam.
Nie mając blokad musiałem sobie jakoś poradzić i przystąpiłem do znaczenia kól i paska.
Zrobiłem to na dwojaki sposób poznaczyłem same koła do obudów;
oraz położenie paska względem kół (znaki które potem przenosiłem na nowy pasek) pomysł kolegi Luis ;
Odkręcamy napinacz i rolkę prowadzącą;
Następnie starając się nie ruszyć kołami ściągamy pasek, odkręcamy pompę wodną;
Wykręcamy obudowę termostatu i wyjmujemy stary termostat.
Wszystko dokładnie czyścimy (ja myłem w benzynie extrakcyjnej) zakładamy nowy termostat, pompę wodną, rolki i napinacz oraz zakładamy ostrożnie poznaczony pasek na koła aby znaki były zgodne ze znakami na kołach. Napinamy pasek tak by dał się przekręcić nie więcej niż 90* za mocno też nie może być bo będą rolki hałasować iszybko się uszkodzą.
Wszyskto skręcamy w odwrotnej kolejności, zalewamy świeży płyn odpowietrzamy układ i cieszymy się z zaoszczędzonych paru stówek.
Jakbym coś opuścił albo by były pytania to służę pomocą.
Mama nadzieje że komuś się przyda i że w miarę jasno to opisałem. Nie byłem orłem z polskiego :lol:
Całość zajęła mi około 5 godzin.
Sądzę że opis można doskonale zastosować również w silniku AAH.
Pozdrawiam.
[V6 2.6 ABC] Wymiana rozrządu wraz z pompą i termostatem.
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
Przodka w ogóle nie demontowałem. Chłodnice, zderzaki pas przedni zostały na miejscu. Jedynie co demontowałem to elektrowentylator chłodnicy.vipkwiecien pisze:KOSA opisz może czy zdejmowałeś zderzak lampy oraz pas przedni??
Czy wystarczyło tylko wyciagniecvie chłodnicy wody??
Jak jest z miejscem w A6 to trudno mi powiedzieć ale w mojej 80 poszło wszystko sprawnie
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
- sky_walker1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:47
- Lokalizacja: Koniecpol
Witam wszystkich.
Mam pytanie odnośnie dokręcania rolki napinającej pasek. Jak mocno trzeba ją dokręcić żeby się ona nie poluzowała ii żeby nie uszkodzić śruby lub gwintu. Nie mam dostępu do klucza dynamometrycznego. Czy trzeba stosować klej do śrub?
Muszę wymienić pompę wody, koło pasowe na niej jest krzywe i przy 3 tys. obrotów pasek wpada w duże wibracje na najdłuższym odcinku.
Proszę o porady.
Mam pytanie odnośnie dokręcania rolki napinającej pasek. Jak mocno trzeba ją dokręcić żeby się ona nie poluzowała ii żeby nie uszkodzić śruby lub gwintu. Nie mam dostępu do klucza dynamometrycznego. Czy trzeba stosować klej do śrub?
Muszę wymienić pompę wody, koło pasowe na niej jest krzywe i przy 3 tys. obrotów pasek wpada w duże wibracje na najdłuższym odcinku.
Proszę o porady.