[C4] Naprawa pompy podciśnienia 2,5 TDI R5
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
[C4] Naprawa pompy podciśnienia 2,5 TDI R5
Witam,
Szukałem po internecie ale nie mogłem znaleźć tematu na ten temat Ale ze zdobytych półsłówek udało się
Pewnego dnia jadąc w korku setunią, po kolejnym hamowaniu pedał hamulca stał się twardy. Najadłem sie strachu ale myślałem że to norma bo hamowałem z 3 razy jadąc na luzie.. Jednak nie dało mi to spokoju i postanowiłem to sprawdzić, pompa dawała odpowiednie podciśnienie dopiero przy wyższych obrotach(około 3000). Wziąłem sie za gada i ze słowem 'zaworek z żuka' odkręciłem pokrywke pompy (chyba 6 małych torxów) i moim oczom ukazał się taki widok mniej więcej:
Już bez uszkodzonego zaworka który wyglądał tak i siedział w dolnym lewym rogu pompy
Jak słyszałem tak zrobiłem, poszedlem do motoryzacyjnego i rzuciłem hasło " Poprosze zawor pompy paliwa do żuka" A Pan mi na to: "9zł" Przyniósł zapłaciłem, poszedłem do domu i jakież zdziwienie mnie ogarneło jak zawór okazał się pasować i co śmieszniejsze działać, chociaż jakość wykonania nie powala.
Po zamontowaniu
W starym odłamał sie trójkącik z membrny(?) w zaworku, i ciekawy jestem jakim cudem nie popłynął z olejem do silnika, niby to tworzywo jakieś jest ale nie powinno sie tam dostać. Mam tylko nadzieje że nowy nie podzieli losów starego i mi nie pompłynie do pompy oleju
Uwagi jakby to ktoś chciał zrobić sam:
1. Podłożyc sobie szmatki pod pompe żeby potem nie szukać drobnych elementów na osłonie silnika.
2. Przy demontażu pokrywy uważać na możliwe wypadające zaworki, ja stwierdzilem 3 sztuki, 2 zostają w korpusie pompy a jeden w pokrywie niemal w króćcu.
3. Uważać na uszczelkę wokół pompy(dosyć trudną do ewentualnego 'dorobienia'.
4. Zwrócić uwagę na oring przy zaworkach
Hamulce i turbo śmigają jak trzeba
Może ktoś znajdzie opis to ten można wywalić, ja nie mogłem tego znaleźć więc stworzylem własny.
Szukałem po internecie ale nie mogłem znaleźć tematu na ten temat Ale ze zdobytych półsłówek udało się
Pewnego dnia jadąc w korku setunią, po kolejnym hamowaniu pedał hamulca stał się twardy. Najadłem sie strachu ale myślałem że to norma bo hamowałem z 3 razy jadąc na luzie.. Jednak nie dało mi to spokoju i postanowiłem to sprawdzić, pompa dawała odpowiednie podciśnienie dopiero przy wyższych obrotach(około 3000). Wziąłem sie za gada i ze słowem 'zaworek z żuka' odkręciłem pokrywke pompy (chyba 6 małych torxów) i moim oczom ukazał się taki widok mniej więcej:
Już bez uszkodzonego zaworka który wyglądał tak i siedział w dolnym lewym rogu pompy
Jak słyszałem tak zrobiłem, poszedlem do motoryzacyjnego i rzuciłem hasło " Poprosze zawor pompy paliwa do żuka" A Pan mi na to: "9zł" Przyniósł zapłaciłem, poszedłem do domu i jakież zdziwienie mnie ogarneło jak zawór okazał się pasować i co śmieszniejsze działać, chociaż jakość wykonania nie powala.
Po zamontowaniu
W starym odłamał sie trójkącik z membrny(?) w zaworku, i ciekawy jestem jakim cudem nie popłynął z olejem do silnika, niby to tworzywo jakieś jest ale nie powinno sie tam dostać. Mam tylko nadzieje że nowy nie podzieli losów starego i mi nie pompłynie do pompy oleju
Uwagi jakby to ktoś chciał zrobić sam:
1. Podłożyc sobie szmatki pod pompe żeby potem nie szukać drobnych elementów na osłonie silnika.
2. Przy demontażu pokrywy uważać na możliwe wypadające zaworki, ja stwierdzilem 3 sztuki, 2 zostają w korpusie pompy a jeden w pokrywie niemal w króćcu.
3. Uważać na uszczelkę wokół pompy(dosyć trudną do ewentualnego 'dorobienia'.
4. Zwrócić uwagę na oring przy zaworkach
Hamulce i turbo śmigają jak trzeba
Może ktoś znajdzie opis to ten można wywalić, ja nie mogłem tego znaleźć więc stworzylem własny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 125
- Rejestracja: 07 lut 2008, 19:19
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Belgia
[a6c5 awx hamulce]
Witam,
Podpinam sie pod temat bo mam takie same objawy i jestem akurat w Polsce wiec moge sprobowac to sam naprawic.
Pytanie czy w a6 c5 tez jest ten zaworek co wyzej wymieniony i czy wymiana tego pomoze w tym przypadku?Jak sie ta czesc dokladnie nazywa i czy ktos juz to u siebie wymienial w a6 c5?
Pozdrawiam.
Podpinam sie pod temat bo mam takie same objawy i jestem akurat w Polsce wiec moge sprobowac to sam naprawic.
Pytanie czy w a6 c5 tez jest ten zaworek co wyzej wymieniony i czy wymiana tego pomoze w tym przypadku?Jak sie ta czesc dokladnie nazywa i czy ktos juz to u siebie wymienial w a6 c5?
Pozdrawiam.
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
a jaki masz pedal hamulca? twardy? bo spotkalem sie w AVF ze luzny byl jeden przewod przy vaku i nie dawalo cisnienia.pablo.k pisze:Witam,
Podpinam sie pod temat bo mam takie same objawy i jestem akurat w Polsce wiec moge sprobowac to sam naprawic.
Pytanie czy w a6 c5 tez jest ten zaworek co wyzej wymieniony i czy wymiana tego pomoze w tym przypadku?Jak sie ta czesc dokladnie nazywa i czy ktos juz to u siebie wymienial w a6 c5?
Pozdrawiam.
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Identyczny przypadek jak ja mialem. i nie chodzilo o zaworek. poprostu ta pompa jest dziwnie zbudowana i przenosza sie drgania na wezyk dochodzacy do niej. i w zaznaczonym miejscu sie wyrabia. Sprawdz czy u Ciebie w tym miejscu nie ma luzu. Bo jak jest to bedzie taki problem jak piszesz z hamulcami.pablo.k pisze:Pedal hamulca przy trzecim hamowaniu (czasem drugim)robi sie twardy.
Wyglada wiec ze to moze byc to samo co w pierwszym poscie tylko nie wiem jak sie to nazywa i jak sie za to zabrac.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 125
- Rejestracja: 07 lut 2008, 19:19
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Belgia
Dzieki na pewno sprawdze odpisuje dopiero teraz bo nie mam za bardzo dostepu do sieci
[ Dodano: 2010-08-16, 18:09 ]
Nie pisalem wczesniej bo nie mialem dostepu do neta.
Okazało sie że wystarczylo naprawic (wymienic)rurke od podcisnienia ktora "leci" przy akumulatorze.
Teraz jest wszystko ok tak wiec dziekuje za porady i pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-08-16, 18:09 ]
Nie pisalem wczesniej bo nie mialem dostepu do neta.
Okazało sie że wystarczylo naprawic (wymienic)rurke od podcisnienia ktora "leci" przy akumulatorze.
Teraz jest wszystko ok tak wiec dziekuje za porady i pozdrawiam.
dziś z pomocą elmi_k, rozwiązałem ten sam problem w moim c5 2003r. Sytuacja wyglądała tak samo, dobrze że byłem świeżo po wymianach i pamiętałem że czyściłem pompę vaku z brudu tak więc tam skierowałem moje podejrzenia. Okazało się że jest to ta sama usterka którą opisał elmi_k, po konsultacjach na priwie i po tel. do mechanika dostałem rozwiązanie - trzpień się wyrabia a co gorsza jest to część niewymienna i trzeba by całą pompę vaku wymienić +- 800zł, mechanik doradził żeby trzpień dopchnąć i zapunktować obudowę tak żeby całość była na sztywno, 10min pracy i po kłopocie. Jeszcze raz elmi_k, wielkie dzięki za pomoc.
ps.
Chętnie kliknął bym "pomógł" ale nie wiem gdzie.
ps.
Chętnie kliknął bym "pomógł" ale nie wiem gdzie.
AUDI A6 C5 2003 AVANT 1,9 TDI AWX 131KM@163KM / 296Nm@365Nm/ CHIP by TDI - TUNING.
Dziś wymieniłem 3 zaworki (nawet staniały - 8 zł sztuka) i hamulce są znacznie, ale to znacznie lepsze!
Hincó dzięki za świetny opis i zwrócenie uwagi na delikatne zdejmowanie dekla pompy, aby nie uszkodzić gumowej uszczelki, którą faktycznie trzeba by kupić w razie skuchy.
Opisywałem też tą usterkę w technicznym - podaję linka dla przejrzystości forum
a6-c4-25-tdi-ael-vacum-pompa-naprawa-cz ... htm#289997
[ Dodano: 2010-11-17, 22:47 ]
Minął tylko miesiąc, ale auto było intensywnie eksploatowane. Przejechaliśmy razem 6 tys km i hamulce są nadal sprawne. Nie wiem na ile wytrzymają te zaworki, ale na pewno rozwiązanie można polecić ponieważ nie jest chwilowe, że za dwa, trzy dni pada.
Jak nie zapomnę dam znać np po roku jak się sprawa miewa.
Hincó dzięki za świetny opis i zwrócenie uwagi na delikatne zdejmowanie dekla pompy, aby nie uszkodzić gumowej uszczelki, którą faktycznie trzeba by kupić w razie skuchy.
Opisywałem też tą usterkę w technicznym - podaję linka dla przejrzystości forum
a6-c4-25-tdi-ael-vacum-pompa-naprawa-cz ... htm#289997
[ Dodano: 2010-11-17, 22:47 ]
Minął tylko miesiąc, ale auto było intensywnie eksploatowane. Przejechaliśmy razem 6 tys km i hamulce są nadal sprawne. Nie wiem na ile wytrzymają te zaworki, ale na pewno rozwiązanie można polecić ponieważ nie jest chwilowe, że za dwa, trzy dni pada.
Jak nie zapomnę dam znać np po roku jak się sprawa miewa.
Witam,
Wczoraj walczyłem ze swoją pompą. W firmie spaw w krakowie kupiłem vakuometr za 17zł (w ich sklepie internetowym
nawet 15zł) i przeprowadziłem test. Podciśnienie wytwarzane przez pompe wyniosło -0,6bar.
Hamulce są gumowe, brak możliwości zblokowania kół, po kilku nadepnięciach hamulec twardy.
Tak że na pewno -0,6 bar to za mało.
Na forum BMW znalazłem podobny temat , tam gość pomierzył dokładnie wartości:
Link dla ciekawych:
URL=http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 9&t=125259]
Po rozebraniu pompy wymieniłem 3 zaworki na zaworki z żuka. Wymiana czwartego wymaga odkręcenia tłoczka.
Po złożeniu i pomiarze okazało sie że podciśnienie spadło do -0,4 bara. Zaworki nie mają więc takich samych parametrów.
Ponownie wymieniłem na stare orginalne i podciśnienie wróciło do -0,6bara na zimnym silniku i biegu jałowym.
Czy ktoś mógłby pomierzyć u siebie przy "zdrowych-ostrych" hamulcach jaką ma wartość podciśnienia na zimnym i jaka na gorącym silniku.
Podejrzewam że - 0,8 bara to będzie minimum do poprawnej pracy układu.
Z moich obserwacji wynika że jak ktoś ma pękniętą płytke jednego zaworka to wymiana na ten z żuka może uratować sytuację, ale na pewno zaworki te nie nadają się do regeneracji takiej pompy. Po prostu jej parametry będa sporo niższe od wymaganych.
Czy ktoś jeszcze mógłby podzielić się swoimi obserwacjami, fajnie byłoby gdyby również ktoś po wymianie zaworków zmierzył podciśnienie u siebie.
Pozdrawiam,
Wczoraj walczyłem ze swoją pompą. W firmie spaw w krakowie kupiłem vakuometr za 17zł (w ich sklepie internetowym
nawet 15zł) i przeprowadziłem test. Podciśnienie wytwarzane przez pompe wyniosło -0,6bar.
Hamulce są gumowe, brak możliwości zblokowania kół, po kilku nadepnięciach hamulec twardy.
Tak że na pewno -0,6 bar to za mało.
Na forum BMW znalazłem podobny temat , tam gość pomierzył dokładnie wartości:
Link dla ciekawych:
URL=http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 9&t=125259]
Po rozebraniu pompy wymieniłem 3 zaworki na zaworki z żuka. Wymiana czwartego wymaga odkręcenia tłoczka.
Po złożeniu i pomiarze okazało sie że podciśnienie spadło do -0,4 bara. Zaworki nie mają więc takich samych parametrów.
Ponownie wymieniłem na stare orginalne i podciśnienie wróciło do -0,6bara na zimnym silniku i biegu jałowym.
Czy ktoś mógłby pomierzyć u siebie przy "zdrowych-ostrych" hamulcach jaką ma wartość podciśnienia na zimnym i jaka na gorącym silniku.
Podejrzewam że - 0,8 bara to będzie minimum do poprawnej pracy układu.
Z moich obserwacji wynika że jak ktoś ma pękniętą płytke jednego zaworka to wymiana na ten z żuka może uratować sytuację, ale na pewno zaworki te nie nadają się do regeneracji takiej pompy. Po prostu jej parametry będa sporo niższe od wymaganych.
Czy ktoś jeszcze mógłby podzielić się swoimi obserwacjami, fajnie byłoby gdyby również ktoś po wymianie zaworków zmierzył podciśnienie u siebie.
Pozdrawiam,
Kupujcie zestwy naprawcze do VACUMpomp do silników 2.4D (LT, T4 itp). W komplecie są dwa świetnej jakości zaworki i inne pierdoły, które się do niczego nie przydadzą. Ale zaworki są warte ceny. Komplet w Focie 24zł.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
No ja walcze z hamulcami , też twardnieje , wymieniłem na te z żuka bo takie ojciec miał w pudełku i efekt taki że nie pomogło , w moim przypadku chyba pogorszyło zatem kupie ten zestaw naprawczy i sprawdze na nim jaki efekt będzie .
Jak zapalam maszyne z nogą na hamulcu na wolnych obrotach nic nie czuje żeby pedał zchodził , dopiero jak przygazuje to zaczyna opadać . podobnie podczas jazdy po mieście czasami ciepło sie zrobi jak ktoś zahamuje przedemną .
Trza odległość trzymać jak na banie
Jak zapalam maszyne z nogą na hamulcu na wolnych obrotach nic nie czuje żeby pedał zchodził , dopiero jak przygazuje to zaczyna opadać . podobnie podczas jazdy po mieście czasami ciepło sie zrobi jak ktoś zahamuje przedemną .
Trza odległość trzymać jak na banie
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Mam zrobione jakieś 20 tys i jest ok, dorzuciłem do tego wentylowane tarcze i klocki ferodo i można porównywać hamulce do innych aut Mam nadzieje że mnie nie zawiodą <odpukać>
Czy może ktoś zlinkować ten zestaw naprawczy od 2,4D bo jakos nie widzę
leonulim, a znalazłeś uszkodzony zaworek że wymieniałeś? może to nie to
Tych zaworków jest chyba 4...
Czy może ktoś zlinkować ten zestaw naprawczy od 2,4D bo jakos nie widzę
leonulim, a znalazłeś uszkodzony zaworek że wymieniałeś? może to nie to
Tych zaworków jest chyba 4...
włąśnie nie zauważyłem żeby któryś był uszkodzony , pomyślałem sobie wymienie i bedzie git no i wymieniłem ale gitu nie ma
Nie chce mi sie starych zakładać zapytam w sklepie o ten zestaw i wymienie na nowy , co do tarcz to moje nowe leżą na szafce i czekają na wymiane stare mam zmęczone i do tego klocki już słabe pewnie jak wymienie to też bedzie poprawa.
Nie chce mi sie starych zakładać zapytam w sklepie o ten zestaw i wymienie na nowy , co do tarcz to moje nowe leżą na szafce i czekają na wymiane stare mam zmęczone i do tego klocki już słabe pewnie jak wymienie to też bedzie poprawa.
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
chyba do tych właśnie z tamtej ery... bo raczej nie porównuj do teraźniejszych hamulców. Ja mam u siebie tarcze Zimmermann Sport + klocki Ferodo DS i hamulce poprawiły się ale nie tak jakbym chciał. Niedługo będzie jeszcze zmiana na tarcze 312mm. Jeżdze Passatem gdzie hamulce naprawde są żyleta.Hincó pisze:dorzuciłem do tego wentylowane tarcze i klocki ferodo i można porównywać hamulce do innych aut
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Dokładnieelmi_k pisze:chyba do tych właśnie z tamtej ery... bo raczej nie porównuj do teraźniejszych hamulców...Hincó pisze:dorzuciłem do tego wentylowane tarcze i klocki ferodo i można porównywać hamulce do innych aut
Wcześniej nie można było mówić o hamulcach i po przesiadce do b6/a3 pierwsze hamowanie kończyło się na szybie Sporą różnice w sile hamowania odczułem po wymianie przewodów elastycznych, zestawów naprawczych oraz czyszczeniu/zabezpieczeniu zacisków i regulacji korektora siły hamowania, a abs zaczął spełniać swoje zadanie(szybka reakcja) po wymianie płynu ale to temat na inny temat
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga