[A6 C4]Montaż tempomatu - manual - FOTOSTORY
[A6 C4]Montaż tempomatu - manual - FOTOSTORY
Fotostory z rezania TEMPOMATU w Audi A6 C4 AEL manual
(przygotowane w zeszłym roku, ale zapewne się przyda)
Niektórzy zaczynają od założenia manetki, ja najpierw podpiąłem wiązkę na `surowo`, a po pomyślnych testach przeciągnąłem przyszykowaną do wpięcia kostke na stronę kierowcy i zamontowałem wszystko na gotowo.
Zaczęło się od następującego ogłoszenia na allegro:
www.akp.toms001.superhost.pl/AUDI/tempomat/aukcja.html
W ruch poszła ETKA i już po chwili było wiadomo, że taki przełącznik zespolony pasuje do:
Szybki telefon do sprzedającego, co by tu jeszcze z tą ceną zrobic i po chwili ściągnąłem aukcje. Cena tym bardziej atrakcyjna, gdyz w zestawie mamy prawą manetke od wycieraczek ze sterowaniem BC
Nie musiałem, długo czekac, bo następnego dnia zamówiony towar miałem już w domu, a że był piątek to zamiast pic, szykowałem się do sobotniego rezanka.
Na początek należy przygotowac sobie 5 przewodów. Bezpieczna długosc (zależnie jak kto je poprowadzi) to 1,8 m. Należy zwrócic uwage na oznaczenia pinów.
Nastepnie szykujemy wtyczkę (ja niemal idealnie pasującą wtyczkę dostałem, dolutowalem tylko przewody). Jako, że pin 4 i 6 biegną do pinu 24 w komputerze sterującym, nie ma potrzeby ciągnięcia osobnych kabli, wystarczy krótkim przewodzikiem połączyc piny 4 i 6 we wtyczce z tyłu manetki.
Przed pójściem do auta oznaczyłem jeszcze przewody i przygotowałem koncówki
Komputer sterujący, do którego należy wpiąc nasze przewody znajduje się na wysokości nóg pasażera, pod plastikową osłoną. ÂŻeby się tam dostac należy zdjąc najpierw osłonę przekaźników (jest wsuwana), a następnie odchylic wykładzinę
Ukażę się nam plastikowa osłona złożona z dwóch zachodzących na siebie części. Krzyżakiem odkręcamy 2 śrubki i naszym oczom ukazuje się taki oto widok
Odpięcie wtyczki możliwe jest po wyciągnięciu kompa, w tym celu odkręcamy 4 widoczne na zdjęciu powyżej śrubki.
W tym miejscu utkąłem, gdyż okazało się że nie mam odpowiednich wsuwek. Bez nich połączenie nie będzie trwałe, a przewody prędzej czy później wyszkoczą z gniazd. W niedziele skoczyłem na wrocławską giełde i trafiłem idealnie na to, co potrzeba.
We wsuwki zaciskamy przewody (oprócz pinu 5, który idzie do bezpiecznika), rozkręcamy 3 śrubki na wtyczce i wpinamy się w odpowiednie miejsca:
MANETKA ---> KOMPUTER
1 ---> 30
2 ---> 45
3 ---> 48
4 i 6 ---> 24
Przewód z pinu 5 manetki łączymy z czarno-zielonym przewodem bezpiecznika w czarnej oprawce znajdującego się nad komputerem sterującym.
Po tych zabiegach postanowiłem sprawdzic działanie przed zmontowaniem wszystkiego „do kupy”. W tym celu aktywujemy tempomat podłanczając VAG i kolejno wybieramy:
01-silnik
02-sprawdzamy błędy
11-Login, wpisujemy kod 11463
06-Zamykamy i jazda z manętką i metrami kabli na kolanach.
Działa elegancko!!!
Dalej odkręcamy poduche (torx) i ściągamy kierownice (warto oznaczyc sobie markerem, co by potem krzywo nie założyc). Odkręcamy też dolną półkę pod kierownicą, tamtędy pójdzie wiązka.
Zakręcamy kompa, plastikowe osłony o gotową wtyczkę puszczamy kanałem w stronę kierownicy. Przewody wyjdą na wysokości odkręconej już półki pod kierownicą.
Podmieniamy manetki wpinając nową wtyczkę i przykręcamy kiere.
Teraz można się już cieszyc nowym udogodnieniem za darmo, bo po sprzedaży starej manetki wychodzi się na zero.
... z tego rozpędu przykręciłem w końcu blendzioche eSunioche J
Pozdrawiam i udanego rezania Mam nadzieje, że ta instrukcja okaże się pomocna.
(przygotowane w zeszłym roku, ale zapewne się przyda)
Niektórzy zaczynają od założenia manetki, ja najpierw podpiąłem wiązkę na `surowo`, a po pomyślnych testach przeciągnąłem przyszykowaną do wpięcia kostke na stronę kierowcy i zamontowałem wszystko na gotowo.
Zaczęło się od następującego ogłoszenia na allegro:
www.akp.toms001.superhost.pl/AUDI/tempomat/aukcja.html
W ruch poszła ETKA i już po chwili było wiadomo, że taki przełącznik zespolony pasuje do:
Szybki telefon do sprzedającego, co by tu jeszcze z tą ceną zrobic i po chwili ściągnąłem aukcje. Cena tym bardziej atrakcyjna, gdyz w zestawie mamy prawą manetke od wycieraczek ze sterowaniem BC
Nie musiałem, długo czekac, bo następnego dnia zamówiony towar miałem już w domu, a że był piątek to zamiast pic, szykowałem się do sobotniego rezanka.
Na początek należy przygotowac sobie 5 przewodów. Bezpieczna długosc (zależnie jak kto je poprowadzi) to 1,8 m. Należy zwrócic uwage na oznaczenia pinów.
Nastepnie szykujemy wtyczkę (ja niemal idealnie pasującą wtyczkę dostałem, dolutowalem tylko przewody). Jako, że pin 4 i 6 biegną do pinu 24 w komputerze sterującym, nie ma potrzeby ciągnięcia osobnych kabli, wystarczy krótkim przewodzikiem połączyc piny 4 i 6 we wtyczce z tyłu manetki.
Przed pójściem do auta oznaczyłem jeszcze przewody i przygotowałem koncówki
Komputer sterujący, do którego należy wpiąc nasze przewody znajduje się na wysokości nóg pasażera, pod plastikową osłoną. ÂŻeby się tam dostac należy zdjąc najpierw osłonę przekaźników (jest wsuwana), a następnie odchylic wykładzinę
Ukażę się nam plastikowa osłona złożona z dwóch zachodzących na siebie części. Krzyżakiem odkręcamy 2 śrubki i naszym oczom ukazuje się taki oto widok
Odpięcie wtyczki możliwe jest po wyciągnięciu kompa, w tym celu odkręcamy 4 widoczne na zdjęciu powyżej śrubki.
W tym miejscu utkąłem, gdyż okazało się że nie mam odpowiednich wsuwek. Bez nich połączenie nie będzie trwałe, a przewody prędzej czy później wyszkoczą z gniazd. W niedziele skoczyłem na wrocławską giełde i trafiłem idealnie na to, co potrzeba.
We wsuwki zaciskamy przewody (oprócz pinu 5, który idzie do bezpiecznika), rozkręcamy 3 śrubki na wtyczce i wpinamy się w odpowiednie miejsca:
MANETKA ---> KOMPUTER
1 ---> 30
2 ---> 45
3 ---> 48
4 i 6 ---> 24
Przewód z pinu 5 manetki łączymy z czarno-zielonym przewodem bezpiecznika w czarnej oprawce znajdującego się nad komputerem sterującym.
Po tych zabiegach postanowiłem sprawdzic działanie przed zmontowaniem wszystkiego „do kupy”. W tym celu aktywujemy tempomat podłanczając VAG i kolejno wybieramy:
01-silnik
02-sprawdzamy błędy
11-Login, wpisujemy kod 11463
06-Zamykamy i jazda z manętką i metrami kabli na kolanach.
Działa elegancko!!!
Dalej odkręcamy poduche (torx) i ściągamy kierownice (warto oznaczyc sobie markerem, co by potem krzywo nie założyc). Odkręcamy też dolną półkę pod kierownicą, tamtędy pójdzie wiązka.
Zakręcamy kompa, plastikowe osłony o gotową wtyczkę puszczamy kanałem w stronę kierownicy. Przewody wyjdą na wysokości odkręconej już półki pod kierownicą.
Podmieniamy manetki wpinając nową wtyczkę i przykręcamy kiere.
Teraz można się już cieszyc nowym udogodnieniem za darmo, bo po sprzedaży starej manetki wychodzi się na zero.
... z tego rozpędu przykręciłem w końcu blendzioche eSunioche J
Pozdrawiam i udanego rezania Mam nadzieje, że ta instrukcja okaże się pomocna.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2008, 22:15 przez toms001, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Ja mam tempomat w moim A6 ale pisze zeby dać pochwałe dla toms001, :mrgreen:
Temat opisany idealnie. Takich forumowiczów wiecej.
Pozdrawiam kolego
Temat opisany idealnie. Takich forumowiczów wiecej.
Pozdrawiam kolego
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
censored pisze:no kolego jestem pod wrazeniem....
to ile flaszek bedzie mnie kosztowac zamontowanie tempomatu w mojej malince??????? :-P :mrgreen:
Dzięki koledzyPaweł pisze:Temat opisany idealnie. Takich forumowiczów wiecej.
W c5 połączenie jest troche inne, ale zamysł ten sam. Mówimy oczywiscie o tdi,gdzie gaz jest sterowany elektronicznie.
W benzynie już tak łatwo nie będzie...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
tu jest link do akp z opisem instalacji tempomatu w tdi C5
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=45980
nie jestem pewien czy do benzyny jest tak samo ale w moim właśnie z tej instrukcji korzystałem przy instalacji i wszystko śmiga
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=45980
nie jestem pewien czy do benzyny jest tak samo ale w moim właśnie z tej instrukcji korzystałem przy instalacji i wszystko śmiga
Quattro
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
to sprawa jest dużo bardziej skomplikowana. do starowania przepustnicą potrzebne jest dodatkowe cięgno połączone z pompką działającą na podciśnienie. jak dla mnie za dużo zachodu... miałem taki w swojej A100 zresztą nie działał.
Quattro
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
- kubistyczny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 gru 2007, 17:17
- Lokalizacja: Warszawa
Różnica między manualem a automatem: przewód z pinu 5 w tempomacie podpinamy do sterownika automatycznej skrzyni biegów.kubistyczny pisze:A jak to jest przy automacie? Ma to jakies znaczenie przy zakladaniu temp? pzdr
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga