Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4]Montaż tempomatu - manual - FOTOSTORY

Warsztat
Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

[A6 C4]Montaż tempomatu - manual - FOTOSTORY

Post autor: toms001 » 17 cze 2008, 22:02

Fotostory z rezania TEMPOMATU w Audi A6 C4 AEL manual
(przygotowane w zeszłym roku, ale zapewne się przyda)

Niektórzy zaczynają od założenia manetki, ja najpierw podpiąłem wiązkę na `surowo`, a po pomyślnych testach przeciągnąłem przyszykowaną do wpięcia kostke na stronę kierowcy i zamontowałem wszystko na gotowo.


Zaczęło się od następującego ogłoszenia na allegro:
www.akp.toms001.superhost.pl/AUDI/tempomat/aukcja.html


W ruch poszła ETKA i już po chwili było wiadomo, że taki przełącznik zespolony pasuje do:
Obrazek


Szybki telefon do sprzedającego, co by tu jeszcze z tą ceną zrobic i po chwili ściągnąłem aukcje. Cena tym bardziej atrakcyjna, gdyz w zestawie mamy prawą manetke od wycieraczek ze sterowaniem BC :)
Nie musiałem, długo czekac, bo następnego dnia zamówiony towar miałem już w domu, a że był piątek to zamiast pic, szykowałem się do sobotniego rezanka.

Obrazek

Na początek należy przygotowac sobie 5 przewodów. Bezpieczna długosc (zależnie jak kto je poprowadzi) to 1,8 m. Należy zwrócic uwage na oznaczenia pinów.

Obrazek

Nastepnie szykujemy wtyczkę (ja niemal idealnie pasującą wtyczkę dostałem, dolutowalem tylko przewody). Jako, że pin 4 i 6 biegną do pinu 24 w komputerze sterującym, nie ma potrzeby ciągnięcia osobnych kabli, wystarczy krótkim przewodzikiem połączyc piny 4 i 6 we wtyczce z tyłu manetki.

Obrazek

Przed pójściem do auta oznaczyłem jeszcze przewody i przygotowałem koncówki

Obrazek

Komputer sterujący, do którego należy wpiąc nasze przewody znajduje się na wysokości nóg pasażera, pod plastikową osłoną. ÂŻeby się tam dostac należy zdjąc najpierw osłonę przekaźników (jest wsuwana), a następnie odchylic wykładzinę

Obrazek Obrazek

Ukażę się nam plastikowa osłona złożona z dwóch zachodzących na siebie części. Krzyżakiem odkręcamy 2 śrubki i naszym oczom ukazuje się taki oto widok

Obrazek

Odpięcie wtyczki możliwe jest po wyciągnięciu kompa, w tym celu odkręcamy 4 widoczne na zdjęciu powyżej śrubki.

W tym miejscu utkąłem, gdyż okazało się że nie mam odpowiednich wsuwek. Bez nich połączenie nie będzie trwałe, a przewody prędzej czy później wyszkoczą z gniazd. W niedziele skoczyłem na wrocławską giełde i trafiłem idealnie na to, co potrzeba. :)

Obrazek

We wsuwki zaciskamy przewody (oprócz pinu 5, który idzie do bezpiecznika), rozkręcamy 3 śrubki na wtyczce i wpinamy się w odpowiednie miejsca:

MANETKA ---> KOMPUTER
1 ---> 30
2 ---> 45
3 ---> 48
4 i 6 ---> 24

Obrazek

Przewód z pinu 5 manetki łączymy z czarno-zielonym przewodem bezpiecznika w czarnej oprawce znajdującego się nad komputerem sterującym.

Obrazek

Po tych zabiegach postanowiłem sprawdzic działanie przed zmontowaniem wszystkiego „do kupy”. W tym celu aktywujemy tempomat podłanczając VAG i kolejno wybieramy:
01-silnik
02-sprawdzamy błędy
11-Login, wpisujemy kod 11463
06-Zamykamy i jazda z manętką i metrami kabli na kolanach.

Działa elegancko!!!

Dalej odkręcamy poduche (torx) i ściągamy kierownice (warto oznaczyc sobie markerem, co by potem krzywo nie założyc). Odkręcamy też dolną półkę pod kierownicą, tamtędy pójdzie wiązka.
Zakręcamy kompa, plastikowe osłony o gotową wtyczkę puszczamy kanałem w stronę kierownicy. Przewody wyjdą na wysokości odkręconej już półki pod kierownicą.
Podmieniamy manetki wpinając nową wtyczkę i przykręcamy kiere.

Obrazek

Teraz można się już cieszyc nowym udogodnieniem za darmo, bo po sprzedaży starej manetki wychodzi się na zero.

Obrazek
... z tego rozpędu przykręciłem w końcu blendzioche eSunioche J
Obrazek

Pozdrawiam i udanego rezania :] Mam nadzieje, że ta instrukcja okaże się pomocna. :peace: :)
Ostatnio zmieniony 17 cze 2008, 22:15 przez toms001, łącznie zmieniany 1 raz.

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 18 cze 2008, 00:14

Ja mam tempomat w moim A6 ale pisze zeby dać pochwałe dla toms001, :mrgreen:

Temat opisany idealnie. Takich forumowiczów wiecej.

Pozdrawiam kolego ;-)
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

m3iaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: m3iaz » 18 cze 2008, 08:52

mam dzisiaj wyjazd w delegację ale jak wrócę to dorzucę opis do c5. chyba że ktoś wcześniej to zrobi
Quattro ;-)
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

mikita2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemysł

Post autor: mikita2003 » 18 cze 2008, 09:38

witam ja jestem zainteresowany do c5.pozdrawiam

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 18 cze 2008, 10:41

censored pisze:no kolego jestem pod wrazeniem....
to ile flaszek bedzie mnie kosztowac zamontowanie tempomatu w mojej malince??????? :-P :-o :mrgreen:
Paweł pisze:Temat opisany idealnie. Takich forumowiczów wiecej.
Dzięki koledzy :-)

W c5 połączenie jest troche inne, ale zamysł ten sam. Mówimy oczywiscie o tdi,gdzie gaz jest sterowany elektronicznie.
W benzynie już tak łatwo nie będzie...

macieja910

Post autor: macieja910 » 18 cze 2008, 11:25

toms001 o ile wiem to w benzyniakach C5 tez jest gaz sterowany za pomoca systemu fly-by-wire czyli elektronicznie ;-)

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 18 cze 2008, 11:34

Tak, troche niejasno napisałem.

Mowa o benzyniakach, ale w budzie C4.
W C5 benzyna wystarczy schemat, bo nie wiem czy pinologia jest inna.

macieja910

Post autor: macieja910 » 18 cze 2008, 17:39

censored hehe to kupuj juz manetke tempomatu i wiązke ;-) :mrgreen:

m3iaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: m3iaz » 18 cze 2008, 18:30

tu jest link do akp z opisem instalacji tempomatu w tdi C5
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=45980
nie jestem pewien czy do benzyny jest tak samo ale w moim właśnie z tej instrukcji korzystałem przy instalacji i wszystko śmiga
Quattro ;-)
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

mikita2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemysł

Post autor: mikita2003 » 18 cze 2008, 23:03

witam a co będzie jeśli jest linka od gazu....

m3iaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: m3iaz » 18 cze 2008, 23:23

to sprawa jest dużo bardziej skomplikowana. do starowania przepustnicą potrzebne jest dodatkowe cięgno połączone z pompką działającą na podciśnienie. jak dla mnie za dużo zachodu... miałem taki w swojej A100 zresztą nie działał.
Quattro ;-)
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

Awatar użytkownika
kubistyczny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubistyczny » 16 lip 2008, 18:00

A jak to jest przy automacie? Ma to jakies znaczenie przy zakladaniu temp? pzdr
kubistyczny

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 16 lip 2008, 18:49

ciekawie opisane Pozdro ;-)
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 12 mar 2009, 18:25

kubistyczny pisze:A jak to jest przy automacie? Ma to jakies znaczenie przy zakladaniu temp? pzdr
Różnica między manualem a automatem: przewód z pinu 5 w tempomacie podpinamy do sterownika automatycznej skrzyni biegów.
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem :(
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
Obrazek
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie ;)

Awatar użytkownika
NiKoś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2009, 00:31
Lokalizacja: piła / wałcz

Post autor: NiKoś » 26 mar 2009, 23:00

Ja jeszcze raz podziękuję koledze toms001 za inspirację i świetnie wykonane foto-story, dzięki któremu mogę się cieszyć z tego przyjemnego gadżetu, jakim jest tempomat :-D
Przy najbliższej możliwej okazji przypominam się z browarkiem dla tomsa001 <piwo>
należy się <ok>
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga