Montaż asystenta pasa ruchu - Audi Lane Assist
- KKgg
- Moderator
- Posty: 531
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Montaż asystenta pasa ruchu - Audi Lane Assist
Oprócz grzebania w sofcie sterownika lane assist jest jeszcze jeden sposób, o którym właśnie sobie pomyślałem.... Ten gość pisał o jakimś urządzeniu. Być może wstawia coś pomiędzy sterownik kierownicy a resztę systemu i np raz na sekundę zmienia wartość kąta skrętu kierownicy o jakąś drobną setną w wiadomości CAN. Obstawiam że jest to do zrobienia choć nie wiem jakie są wymagania czasowe dla poprawnego działania takich systemów. Gdyby to osiągnąć to sterownik Lane Assist byłby stale oszukiwany i algorytm prawdopodobnie uznałby ten drobny ruch za aktywne trzymanie rąk na kierownicy.. Dla mnie to już dość wysoka szkoła jazdy i grzebanie w systemach safety critical ale jako koncepcja pewnie by poszła.
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 779
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: Montaż asystenta pasa ruchu - Audi Lane Assist
No możliwe że jest tak jak mówisz bo wkładając butelkę w kierownice ona też oszukuje symulując ruch…
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Montaż asystenta pasa ruchu - Audi Lane Assist
Kiedyś grzebałm przy tym temacie aby zwiększyć czas pracy wspomagania bez dotykania kierownicy. Do zrobienia,ale nie polecam . Trzeba potem opanować błędy komunikacji między starownikami w obrębie CAN -NAPĘD.
Czujnik we wspomaganiu musi "poczuć" opór na kierwonicy.
Działa to na zasadzie dwóch cewek sprawdzających kierunek i siłę obrotu względem stałego wałka. Coś jak belka skrętna we francuzach .
Czujnik we wspomaganiu musi "poczuć" opór na kierwonicy.
Działa to na zasadzie dwóch cewek sprawdzających kierunek i siłę obrotu względem stałego wałka. Coś jak belka skrętna we francuzach .
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2023, 12:04 przez carlos666, łącznie zmieniany 1 raz.
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 779
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: Montaż asystenta pasa ruchu - Audi Lane Assist
Spoko wiadomo że każda ingerencja w system to zawsze jakieś tam ryzyko po prostu zaciekawiłem się tym tematem jak zobaczyłem filmik a dodatkowo koleś coś wspominał o jakimś boxie więc myślałem że prosta sprawa podłączasz i hula