Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDi AFB] Uszczelki miski olejowej

Silniki wysokoprężne
McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

[A6 C5 2.5TDi AFB] Uszczelki miski olejowej

Post autor: McKansy » 07 maja 2009, 21:27

Witam,

Jako, że przymierzam się do rozebrania całego przodu samochodu, aby wymienić termostat, chciałbym od razu, że tak powiem "za jednym syfem" :mrgreen: zrobić wszystkie najważniejsze rzeczy, chodzi mi właśnie o uszczelki miski olejowej, ponieważ cieknie mi spod pokryw zaworów, jednak nie wiem do końca, czy nie cieknie także spod właśnie miski (cały spód silnika jest z oleju) :-|

Założyłem ten temat głównie z tego powodu - czy można uszczelnienia miski (a właściwie misek, bo są jakby dwie z tego co mi wiadomo :-) ) wykonać samemu? Pytam, ponieważ wyczytałem w jednym z postów kolegi Piotruś coś takiego:
(...) niewłaściwie ustawionego wałka wyrównoważającego w misce olejowej (wadliwy montaż wałka wyrównoważającego najczęściej zdarza się w egzemplarzach, w których niefachowy serwisant uszczelniał misę olejową lub dłubał coś z pompą oleju) (...)
Czy po rozebraniu miski olejowej, trzeba coś ustawiać <smuty> :?:

I jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem leżąc pod autem - czy trzeba zdjąć drążek (chyba tak się to nazywa :-D ?) - chciałem spróbować jak się ją odkręca i okazało się, że właśnie śruby są pod drążkiem (klucz nie wchodzi), no i nie ma chyba szans, żeby je odkręcić :-/ Oczywiście mowa o misce i mocujących ją śrubach ;-)

Z góry bardzo dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Michał_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2009, 23:23
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Michał_K » 07 maja 2009, 21:49

Witam,
Dziś wymieniałem uszczelkę pod miską. Koszt uszczelki 28 zł, klucze-10 do miski, 13-do odkręcenia drążka stabilizującego i 18-korek, opuszczasz drążek w dół i masz dostęp do wszystkich śrub. Pamiętaj żeby dokładnie oczyścić miejsca styku, przy zakładaniu ostrożnie załóż miskę(w środku jest prowadnica do łańcucha). Dokręcasz śruby po przekątnej "na pół mocy" :-D potem dociągasz delikatnie i gotowe.

P.S. obyś nie znalazł nic w misce... ;-)

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 07 maja 2009, 21:53

Dzięki za odpowiedź :-)

Tylko teraz mam jeszcze jedno pytanie - wymieniałeś tylko jedną uszczelkę, czy oby dwie (na załączonym zdjęciu góra uszczelka: nr-29 i dolna: nr-33) ? Bo jak pisałem - miska jest podwójna, więc wystarczy wymienić tylko dolną, czy od razu oby dwie? :-|
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Michał_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2009, 23:23
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Michał_K » 07 maja 2009, 22:05

Ja wymieniałem tylko tę dolną, więc mi szybko poszło. Najlepiej umyj auto od spodu myjką ciśnieniową itp. przejedź parę kilometrów i zobacz skąd leje, bo bez sensu zmieniać te górną jak się nic nie dzieje. Przy wymianie górnej nie pomogę bo nie robiłem tego nigdy :-/

I jak będziesz olej zmieniał to pamiętaj musisz "wyssać" resztkę oleju spod filtra, bo tam zostaje z pół szklanki

Pozdrawiam

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 07 maja 2009, 23:32

No to teraz Panowie się po prostu załamałem :cry: :-P

A więc decyzja, to wymienić na razie uszczelki pod pokrywami zaworów i modlić się, oby to było tylko to :roll: W przeciwnym razie - serwis :-/

Oczywiście jeszcze raz bardzo dziękuję za profesjonalne odpowiedzi <ok> :-)

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 08 maja 2009, 14:16

Piotruś pisze:Przy wymianie uszczelek pod deklami pamiętaj o starannym oczyszczeniu obudów wtryskiwaczy na styku z oringami uszczelniającymi w deklach. Staranne wyczyszczenie i odtłuszczenie w większości przypadków wystarcza aby zachować szczelność.
Dzięki bardzo za podpowiedź :-)

Dam znać na forum czy pomogła sama wymiana uszczelek pod deklami :-)

wolo63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 maja 2009, 15:41
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: wolo63 » 28 gru 2009, 22:27

:-( Mam pytanie odnośnie górnego uszczelnienia miski olejowej. Uszczelniałem tę miskę już dwa razy i bez powodzenia .Cieknie zawsze w tym samym miejscu. W okolicy kanału olejowego w miejscu mocowania alternatora . Naprawiałem samodzielnie wszyskie auta . Opisywaną audicę też doprowadziłem do porządku po poprzedniku . Takiego cyrku z uszczelnieniem jeszcze nie miałem :roll: :-| .Przy montażu wałek stabilizujący pracę pompy olej. był ustawiany . Słyszałem gdzieś że w serwisie stosują specjalny uszczelniacz z tuby .Wie ktoś co to za cudo ? Jak wykonać to poprawnie ?

wolo63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 maja 2009, 15:41
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: wolo63 » 30 gru 2009, 02:05

Dzięki za szybką dpowiedź .To mnie trochę oświeciło . Struga oleju w okolicy mocowania alternatora na moje oko była za intensywna . Miski montowałem bardzo starannie . Jutro . :roll: Ups dzisiaj zrobię eksperyment z przemyciem sprayem miejsca przecieku .

kamleg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:25
Lokalizacja: Rzeszów

Pytanie o wyciek

Post autor: kamleg » 17 lip 2010, 18:43

"...czesto cieknie olej z uszczelki przedniego kołnierza uszczelniającego czyli tego aluminiowego dekla w którym jest zamontowany simering wału przód i przykrecony jest do niego napinacz i rolka napinająca..."

Witajcie mam identyczny wyciek. Wiem już na temat tego wszystko orrucz jednego. Dlaczego wycieki z tamtego miejsca mają w ogóle miejsce? Co jest powodem? Zmienię uszczelkę i ok. Ale gdzie leży przyczyna powstawania wycieku?

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 05 wrz 2010, 23:31

Odkopuję mój stary temat :mrgreen:

Jako, że przyszedł w końcu czas na mały "remoncik" mojego V6, czyli tak od dawna zapowiadane m.in. uszczelnienie praktycznie całego silnika, doszedłem, a właściwie stoję, bo na razie zajmuję się inną częścią silnika, do momentu, w którym zastanawiam się nad jedną rzeczą - czemu dokładnie służy podniesienie silnika przy demontażu górnej miski olejowej :-? Wiem, że trzeba opuścić belkę itd., jednak czy jest to konieczne w praktyce, czy tak tylko przewiduje instrukcja? Fakt, nie mam podnośnika, w sumie do mnie to nie problem zrobić sobie taki (to już by było trzecie narzędzie zrobione własne z przeznaczeniem do naprawy :lol: ) Jednak chcę zapytać z ciekawości - czy muszę jeszcze się trochę pomęczyć i zrobić ten podnośnik, czy może dam rady jakoś wyszarpać górną michę :-P

Dziękuję (Piotruś - bo zapewne to Ty wypowiesz się najlepiej) za pomoc :-)

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 12 wrz 2010, 15:18

Może opiszę problem w moim temacie, aby nie zakładać nowego...

Panowie, no silniczek po prostu mnie już wk... do tego stopnia, że jeśli napotkam po tej czynności, którą chcę wykonać - jeszcze jedną rzecz, z którą będę musiał się męczyć przez cały dzień, to obiecuję, że auto pojedzie w miejsce z którego powstało (czytaj: na złom!) :evil:

Po kilku tygodniowych już męczarniach (bo mam czas tylko w weekendy) z "naprawą", czyli m.in. jak już pisałem uszczelnieniem silnika, regeneracji alternatora i rozrusznika itp., ciesząc się wczoraj, że zostały mi już tylko na dzisiaj 4 śruby na połączeniu górnej miski z skrzynią biegów (na załączonym rysunku oznaczone numerem 21) i już sobie wymienię górną uszczelkę, po czym ładnie wszystko poskładam :roll: A tu pojawił się po prostu nie możliwy problem - nie umiem w ogóle wyciągnąć miski :shock: :cry:
Tak jakby trzymało ją coś w okolicy tego cienkiego odstającego kawałka przy rozruszniku z prawej strony silnika :-? Próbowałem już praktycznie wszystkiego, co pod ręką (z lekkiego zdenerwowania, w tym nawet "majzla" i "brechy"), jednak trzyma tak bardzo, że jeszcze 5 minut i miałbym ją w dwóch kawałkach :mrgreen:

Po prostu nie mam już pomysłów, w instrukcji z ELSY pisało, że: "wyjąć miskę z tulei rozprężnych silnika" - jednak gdyby to były tuleje, to już dawno miałbym ją w ręce, tymczasem cała miska rusza się na wszystkie modele, tylko tak jak mówię jakby była w tym jednym miejscu przykręcona jakąś śrubą, a sprawdzałem kilka krotnie - nic innego tam nie widzę :-(

Koledzy, bardzo proszę o pomoc... Liczę znowu na Ciebie Piotruś :-)
Z góry najmocniej dziękuję za porady,
Pozdrawiam!

Obrazek

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 12 wrz 2010, 19:32

Piotruś pisze:czy odkręciłeś te śruby trzymające misę olejową, do których dostęp uzyskujemy wyłacznie po ustawieniu silnika na OT i korzystając z klucza założonego na odpowiedniej przedłużce ???
Wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że są jeszcze dwie śruby trzymające miskę w miejscu tylnego kołnierza uszczelniającego, tak więc już chyba wiem dlaczego nie umiem wyjąć miski, bo śrub z tego miejsca (na załączonym rysunku oznaczone numerem 1 na samym dole) nie wykręcałem (nie przeczytałem precyzyjnie instrukcji) :->

Ale :!: Nie oznacza to, że tam nie zajrzałem szukając właśnie dodatkowych śrub, które by to trzymały. Silnik mam ustawiony na OT i wał zablokowany blokadą, jednak nie ma tam po prostu żadnych widocznych łebków śrub, tylko widać zęby z koła zamachowego :shock:

Czy byłaby taka możliwość, że jakiś fachman grzebiąc coś przy kole zamachowym, po prostu źle je zamontował i teraz nie ma po prostu do nich dostępu? W takim przypadku rozumiem, że trzeba będzie zdejmować skrzynię biegów :?: :-x

Obrazek

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 13 wrz 2010, 21:01

No dobra, to wyniki pracy dam znać w najbliższy weekend :-)

A piszę w sumie tego posta dlatego, że chciałbym się jeszcze dowiedzieć od naszych fachowców na forum ( :mrgreen: ) coś właśnie o wcześniej wspomnianym przez Piotrusia tylnym kołnierzu uszczelniającym - chodzi mi m.in. o kupno samego simmering'a (bo uszczelka pod deklem to nie problem, kosztuje gdzieś 30zł), tymczasem żeby dostać w/w simmering trzeba go kupić właśnie razem z deklem, a to już koszt ponad 300zł, tak więc czy zna ktoś może wymiary samego simmering'a - może dam radę samemu go kupić, bo na załączonym obrazku pod numerem 19. jest właśnie jako osobny element, tylko do kupienia w zestawie z kołnierzem :-D :?:

Obrazek

No i chętnie poczytałbym jakieś informacje na temat samej wymiany. Rozumiem, że skrzynia musi iść "ap", jednak jak z samym simmeringiem - trzeba zdejmować koło zamachowe i coś jeszcze bardziej skomplikowanego?

Dziękuję za cenne porady,
Pozdrawiam :-)

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 19 wrz 2010, 11:47

Obiecałem, to też muszę dotrzymać słowa i napisać co nieco z wczorajszego "placu boju" :mrgreen:

Na samym początku, muszę ale to bardzo podziękować za pomoc kolegom, w szczególności Piotrusiowi, za podpowiedź, co do tych dwóch śrub, których nie widziałem <piwo>

Oczywiście miskę udało się zdjąć po odkręceniu w/w dwóch "ukrytych" śrub, z czego się bardzo ucieszyłem (w końcu zaczynam składać, a nie rozbierać części silnika :-P ) i postanowiłem porobić kilka skromnych zdjęć, do jakiego momentu doszedłem z demontażem osprzętu :-)

Przy okazji może napiszę w tym temacie, co przez ostatni miesiąc działo się przy mojej audi :cry: Otóż:

- w ogóle nie spodziewana awaria pompy wtryskowej - niestety, nie przypuszczałem, że padnie :-x

- decyzja o rozebraniu silnika i prawie kompletnym jego uszczelnieniu (nie wiadomo skąd ciekło, bo cały dół silnika praktycznie pływał w oleju):
* uszczelka miski olejowej dolnej
* uszczelka miski olejowej górnej
* uszczelka przedniego kołnierza uszczelniającego
* uszczelki pokryw zaworów
* uszczelka podstawy filtra oleju
* prawie wszystkie uszczelki przy kolektorach ssących, zaworze egr, turbinie itd.
* nowe oringi w miejscach, gdzie były rozbierane
* simmeringi (pierścienie uszczelniające) wałków rozrządu
* simmering wału korbowego

- regeneracja alternatora (wymiana łożysk, szczotek, komutatora)
- czyszczenie rozrusznika (szczotki, tulejki są jeszcze w dobrym stanie)
- wymiana łożyska sprężarki klimatyzacji
- nie zabrakło również wymiany wszystkich filtrów (powietrza, oleju, paliwa i kabinowego) + olej
- nowe wszystkie przewody przelewowe + uszczelnienia pod wtryskami
- no i przy okazji małe mycie większości "powierzchnii" silnika z całego syfu...

Jeszcze z tydzień lub dwa z braku czasu na poskładanie i może w końcu (jak to napisał jeden z forumowiczów) "zagada" :mrgreen:

Mała galeria:

Obrazek
Po zdjęciu miski.

Obrazek
Widoczny na zdjęciu łańcuch pompy olejowej i jego prowadnik - miejsce, na które przychodzi tzw. przedni kołnierz uszczelniający.

Obrazek
To samo co wyżej, tylko od dołu.

Obrazek
Tak wygląda wał korbowy oraz bardzo dobrze widoczne miejsce, w które wkręca się blokadę wału w pozycji serwisowej (prawy górny róg zdjęcia, pod łapą silnika).

Obrazek
Zdjęta i wyczyszczona górna miska olejowa.

Obrazek
Zamontowana już górna miska z pompą olejową i wszystkimi komponentami.

Obrazek
A tak wygląda na razie, trochę wyczyszczony i czeka na kolejne składanie :-)

szeryfisch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 26 cze 2010, 23:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 19 wrz 2010, 14:03

Jestescie pewni ze niezbedne jest demontowanie gornej miski aby wykrecic przedni dekiel?

Aha, przedni simmering jest na 100% osobnym elementem, wiem bo wymienialem w swoim AFB.
Reklama w podpisie bez zgody Administracji nie jest dozwolona

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga