[A6 C5 APB ] Falujące obroty na postoju
[A6 C5 APB ] Falujące obroty na postoju
Siema chłopaki. Potrzebuje małej pomocy. Bo małym rajdzie stał się problem . Auto nie trzyma niskich obrotów. Z racje tego iż jest to wersja USA niskie obroty w standardzie to 500-600 /min. Aktualnie podczas jazdy z autem nic się nie dzieje rwie gume tak jak rwało, wyprzedza bez problemu z tipem też nic się nie dzieje . Kiedy jednak zajadę na parking wrzuce P na skrzynce zaczynają sie falujące obroty. Chodzi normalnie nagle obroty spadną po czym skoczą na ok 1 tyś poczym znów wrócą do normy znów spadną itd itd. Objaw wyglada tak jakby mu sie np paliwo kończyło jednak tylko na postoju , bo gdy podczas jazdy mu depne dostanie tyle paliwa ile potrzebuje. Ma ktoś z Was pomysł co to i czy obejdzie się bez mechanika ?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
PAnowie a czy to nie może być wina przepływomierza ? Poszedłem do auta sprawdzić Wasze rady i mam dwa podejrzenia.
Po odpięciu przepływki obroty silnika wracają na normalny poziom. Gazuje silnikiem i sapdaja do swojego poziomu i tak sie utrzymują , czyli silnik pracuje ładnie .
Kiedy jednak podepne przepływke silnik pracuje dobrze do momentu do póki nie przegazuje i potem powtórka a do tego benzyną smierdzi .
Probe powtarzałem kilka razy i za kazdym razem to samo . Po odpieciu wtyczki przepływomierza silnik pracuje super po podpięciu powtórka czyli brzydkie obroty.
Czy to oznacza że to przepływka czy tylko zbieg okolicznosci ?
Po odpięciu przepływki obroty silnika wracają na normalny poziom. Gazuje silnikiem i sapdaja do swojego poziomu i tak sie utrzymują , czyli silnik pracuje ładnie .
Kiedy jednak podepne przepływke silnik pracuje dobrze do momentu do póki nie przegazuje i potem powtórka a do tego benzyną smierdzi .
Probe powtarzałem kilka razy i za kazdym razem to samo . Po odpieciu wtyczki przepływomierza silnik pracuje super po podpięciu powtórka czyli brzydkie obroty.
Czy to oznacza że to przepływka czy tylko zbieg okolicznosci ?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Takie falowanie powstaje na wskutek chwytania lewego powietrza, ja miałem dokładnie takie same falowanie. Jak rozgrzejesz dobrze silnik to dobrze pooglądaj czy gdzieś się lekko nie dymi wkoło silnika bo może któryś z węży podciśnienia jest pęknięty i dlatego może chwytac lewe powietrze. Ja swoją odmę łatałem izolacją aż wkońcu całkiem się rozsypała. Po zakupie nowej problemu nie ma.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Dziwna sprawa Panowie dlatego dałem za wygraną i odstawiłem auto do mechanika, tylko niestey jak zawsze q.... u mechanika auto pracowało dobrze. W kompie błedów nie było żadnych. Auto dziś rano po odpaleniu najpierw nie miało mocy wogóle . Po ponownym odpaleniu pracowało juz w miarę dobrze ale po nacisnieciu gazu nim weszło na obroty troche sie zadławilo i smierdziało benzyną. Układ dolotowy sprawdzony i wszystko w porzadku.
Jakieś inne pomysły ?
Jakieś inne pomysły ?
I widzisz w tym aucie nic nie jest typowe. Przepływki od diesla nie pasują z racji średnicy a jak juz pasują to silnik juz wogóle na tym pracować nie chce. Przepływki od benzyny 2.4 oraz 2.8 też nie pasują. Zostało zamówić nową koszt 600 i właśnie na nią czekam. Pocieszającym jest fakt że można odłaczyć zupełnie przepływke do momentu wymiany i tak jeździć . Może i odrobinę słabszy jest, paliwa tak na oko e 2 l więcej potrzebuje ale i tak typowego buraka w pseudo tjjjjjunigowej furze idzie załatwić :D:D:D
[ Dodano: 2009-05-13, 17:46 ]
Temat można zakończyć . W moim przypadku była to przepływka . Po założeniu nowej i chwili grzebania w ECU problem zniknął. Koszt po rabacie u znajmoego mechanika 520 zł . Niby dużo jednak odetchnąłem z ulgą gdy zobaczyłem całkiem ładną a6 z wyciekiem pod silnikiem. Znajomy stwierdzł zgon głowicy i choć zal mi się zrobiło gościa który był jej właścicielem odetchnąłem z ulgą że moim problemem była jedynie ta przepływka.
Panowie za pomoc .
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-05-13, 17:46 ]
Temat można zakończyć . W moim przypadku była to przepływka . Po założeniu nowej i chwili grzebania w ECU problem zniknął. Koszt po rabacie u znajmoego mechanika 520 zł . Niby dużo jednak odetchnąłem z ulgą gdy zobaczyłem całkiem ładną a6 z wyciekiem pod silnikiem. Znajomy stwierdzł zgon głowicy i choć zal mi się zrobiło gościa który był jej właścicielem odetchnąłem z ulgą że moim problemem była jedynie ta przepływka.
Panowie za pomoc .
Pozdrawiam