2.7bt tip+q zagwozdka dot. tulei podpory mostu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
2.7bt tip+q zagwozdka dot. tulei podpory mostu
Mam mały problem. Wziąłem się za wymianę tulei podpór mostu. Przednia podpora pomocnicza (8E 599 133 lub drugie oznaczenie 4B3 599 125) ma jedną tuleję 4B3 599 381 i tu jest wszystko OK
Problem pojawił się gdy chciałem wymienić tuleje w tylnej podporze (u mnie ma ona oznaczenie 8E0 599 287B/287D)
Tuleje, które obecnie w niej siedzą mają oznaczenie 8E0 599 257D a druga 8E0 599 257C. Obie są identyczne mimo, że jedna ma C, a druga D na końcu. Obie są także identyczne jak tuleja z przedniej podpory o numerach 4B3 599 381. Wszystkie trzy mają identyczny wygląd po obu stronach, te same średnice itd. itp. Natomiast tuleje, które zakupiłem mają numer 4B3 599 257A (na powyższym zdjęciu są to te luzem obok podpory), a poniżej ich druga strona:
Średnice mają takie same, szerokość wewnętrznej tulei, w którą wchodzi śruba też jest taka sama. Problem w tym, że te 257A mają z 8-10mm węższą zewnętrzną tuleję względem tych 257D/C oraz gniazda w podporze. Od płaskiej strony mają dodatkowy kołnierz oporowy, a z tej węższej strony kołnierz gumowy
Ogólnie weszłoby to i nawet pewnie jeździło bez zarzutu ale gdzie tkwi problem? Kupiłem niewłaściwe tuleje? Może mam niewłaściwą podporę bo ktoś kiedyś ją wymieniał jeszcze w Szwajcarii? Może most EUT 03099?
Jeszcze porównanie z boku:
Problem pojawił się gdy chciałem wymienić tuleje w tylnej podporze (u mnie ma ona oznaczenie 8E0 599 287B/287D)
Tuleje, które obecnie w niej siedzą mają oznaczenie 8E0 599 257D a druga 8E0 599 257C. Obie są identyczne mimo, że jedna ma C, a druga D na końcu. Obie są także identyczne jak tuleja z przedniej podpory o numerach 4B3 599 381. Wszystkie trzy mają identyczny wygląd po obu stronach, te same średnice itd. itp. Natomiast tuleje, które zakupiłem mają numer 4B3 599 257A (na powyższym zdjęciu są to te luzem obok podpory), a poniżej ich druga strona:
Średnice mają takie same, szerokość wewnętrznej tulei, w którą wchodzi śruba też jest taka sama. Problem w tym, że te 257A mają z 8-10mm węższą zewnętrzną tuleję względem tych 257D/C oraz gniazda w podporze. Od płaskiej strony mają dodatkowy kołnierz oporowy, a z tej węższej strony kołnierz gumowy
Ogólnie weszłoby to i nawet pewnie jeździło bez zarzutu ale gdzie tkwi problem? Kupiłem niewłaściwe tuleje? Może mam niewłaściwą podporę bo ktoś kiedyś ją wymieniał jeszcze w Szwajcarii? Może most EUT 03099?
Jeszcze porównanie z boku:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Lemfordery. Co tu pisać, siedzą dopiero rok więc są jak nowe różnicy w pracy nie zauważyłem, wymieniałem profilaktycznie wszystkie z tyłu bo zerwaną miałem tylko tuleję w przedniej podporze mostu.
Mogę tylko dodać, że tylna podpora wchodziła dość ścisło w uszy sanek. Wynikało to z różnicy osiowego osadzenia wewnętrznej metalowej tulei względem zewnętrznego pierścienia tulei - porównując do oryginału. Ponadto oryginalne tuleje wprasowane były w podporę symetrycznie - zewnętrzny pierścień wystawał z podpory po obu stronach około milimetr/dwa. Niestety nowszy typ tulei ma kołnierz który się zapiera o łapę przez co nie można zniwelować różnicy i wał nieco napiera na całość przy montowaniu w sanki. Na ogólna pracę wału nie ma to wpływu...tylko ciężko w kanale samemu próbować wcisnąć to ustrojstwo na swoje miejsce
Mogę tylko dodać, że tylna podpora wchodziła dość ścisło w uszy sanek. Wynikało to z różnicy osiowego osadzenia wewnętrznej metalowej tulei względem zewnętrznego pierścienia tulei - porównując do oryginału. Ponadto oryginalne tuleje wprasowane były w podporę symetrycznie - zewnętrzny pierścień wystawał z podpory po obu stronach około milimetr/dwa. Niestety nowszy typ tulei ma kołnierz który się zapiera o łapę przez co nie można zniwelować różnicy i wał nieco napiera na całość przy montowaniu w sanki. Na ogólna pracę wału nie ma to wpływu...tylko ciężko w kanale samemu próbować wcisnąć to ustrojstwo na swoje miejsce
Ostatnio zmieniony 21 maja 2020, 18:44 przez Lukasz007, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga