Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[CGQB 3.0 313 KM] Drgania przy przyspieszaniu 3.0 TDI Biturb

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
latamoxef
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2019, 14:05
Lokalizacja: Wrocław

[CGQB 3.0 313 KM] Drgania przy przyspieszaniu 3.0 TDI Biturb

Post autor: latamoxef » 04 maja 2019, 14:31

Witam , historia długa ale może ktoś pomoże , jestem do tego laikiem więc przepraszam za język.
W załączeniu plik z diagnostyki wtrysków u Boscha wykonany w zakładzie w którym próbowałem naprawiać samochód. Ja nic z tego nie rozumiem , dostałem ogólną informację , że wszystkie są do kitu
Samochód A7 2013 rok z silnikiem 3,0 tdi biturbo 313ps , najechane 122k
Na początku roku , autem zaczęło szarpać na jałowym biegu , przy przyspieszaniu objaw znikał , tablica nic nie wyświetlała. Po kilku dniach , jadąc dłuższą trasę wyskoczyła ikona sprężynki , następnie check engine i samochód stanął.
Lawetą zwieźli mi auto do jednego z wrocławskich warsztatów gdzie majstrują przy audi i robią tuning. Diagnoza - uszkodzony całkowicie 6 wtrysk , jakieś miedziane podkładki i rozrusznik , który chyba sam zajechałem na poboczu, przepalono DPF ?. Po odebraniu - auto pracowało równo na jałowym , ale pojawiło się cośinnego. Przy powolnym przyspieszaniu , bez załączania turbin , ma się wrażenie , że autem trzęsie , że coś drga , jakby cośbiegło po podłodze . nie czuć tego ewidentnie na kierownicy tylko w całym aucie . To jest szczególnie zauważalne przy wysokich prędkościach np. jadę 160 km/h , muszę nagle wyhamować do 80/90 km/h i gdy zaczynam powoli przyspieszać na niskich obrotach , czuję się bardzo nasilone drgania.
Pojechałem do innego zakładu we Wrocławiu. Chcieli jeszcze raz sprawdzić wtryski i wysłali je do Boscha.

raport z Boscha
http://uploadfile.pl/pokaz/1732237---yjon.html

Okazało się , że w poprzednim warsztacie wrzucili mi nowy wtrysk do A7 z poliftowym silnikiem 320ps i przepaliła się w nim jakaś cewka ( w każdym razie do wyrzucenia) . Po tym teście uzyskałem informację , że także pozostałe 5 wtrysków nie spełnia wymagań testu Boscha i trzeba je wymienić ( czyli trzeba dać około 10 tysięcy , żeby sprawdzić czy to to , ale nie ma pewności ) . Na próbę założono jakiś stary używany wtrysk do mojego silnika i nawet przez chwilę było trochę lepiej , ale po przejechaniu może z 500km wszystko wróciło , jak nie nasiliło się jeszcze bardziej , teraz jest to już odczuwalne nawet przy niskich prędkościach podczas przyspieszania.
Koła były wyważane.
I teraz co robić ? wymieniać wszystkie wtryski ? czy problemu szukać gdzie indziej ?
Ostatnio zmieniony 04 maja 2019, 15:19 przez latamoxef, łącznie zmieniany 1 raz.

carlos777
Śpi na forum
Śpi na forum
Posty: 1093
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Ustaw profil
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 04 maja 2019, 14:46

6 wtrysków to 6000 pln bez rabatów jak oddajesz stare.
Jaki realny przebieg ma silnik?
Ile motogodzin przejechał?

latamoxef
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 04 maja 2019, 14:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: latamoxef » 04 maja 2019, 15:12

10k zaproponowali w serwisie
On ma na prawdę 122k najechane . Auto kupione przeze mnie z AudiPremiumSelect przy przebiegu 63k.

Belmondo
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 07 sty 2020, 21:37
Lokalizacja: ZG

Post autor: Belmondo » 07 sty 2020, 23:41

Kolego i jak zakonczyła się Twoja historia z wtryskami?
Wymieniłeś wszystkie? Pomoglo?
Czy problem był w czymś innym?
Mam dokladnie te same objawy co Ty..

demonlb
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 10 cze 2020, 19:54
Imię: Łukasz
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel

Re: [CGQB 3.0 313 KM] Drgania przy przyspieszaniu 3.0 TDI Biturb

Post autor: demonlb » 25 cze 2020, 11:44

Miałem podobny problem z trzesieniem auta .Gdy byłem na niemieckiej autostradzie zapaliła się kontrolka od świec żarowych ,auto straciło moc .Zjechałem an pobocze odpaliłem silnik drugi raz kontrolka znikła po Chwili jazdy znowu to samo i znodu podoba procedura tylko z tym ze pomyślałem ze dam mu trochę gazu może coś sie podda i bedzie jechało dalej hehhe. No niestety ten pomysł okazał się bolesny w auto całkowicie straciło moc poczułem zapach ropy w samochodzie i auto staneło całkowicie . Lawet servis Audi diagnoza komputer sterowania silnika Uszkodzone przewody paliwowe Koszt 2600E

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”