Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Audi A7 C7 3.0 TDI biturbo - sterownik turbiny

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Ciastek99
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 05 lut 2019, 12:17
Lokalizacja: Gliwice

Audi A7 C7 3.0 TDI biturbo - sterownik turbiny

Post autor: Ciastek99 » 05 lut 2019, 12:39

Cześć wszystkim!

Proszę uprzejmie o pomoc doświadczonych w temacie:


Krótki opis sytuacji:


Audi A7 3.0 TDI biturbo 313 PS 2013r.


Jazda autostradą. Nagle pojawia się symbol spirali. Auto traci moc. Wkrótce potem pojawia się tez symbol silniczka. Niestety sytuacja ma miejsce za granicą. Serwis Audi diagnozuje problem ze sterownikiem turbiny, ale można jechać. Na na stacji benzynowej po ponownym uruchomieniu pojawia się dodatkowo komunikat błędu DPF. Przez 50 km dopalam DPF aż w końcu komunikat o DPF znika.


Po podpięcia komputera znajomego wyskakują następujące błędy:

P2463
P00AF

Wstępna diagnoza:

Ciężko poruszające się cięgna od zmiennej geometrii obu turbin.

Konieczne: Naprawa sterownika/nastawnika turbin + regeneracja obu turbin (wymiana cięgieł lub czegoś innego do dalszej diagnozy), w związku czym należy wyjąć silnik, żeby zdemontować turbiny.

Pytania:

1. Czy regeneracja/wymiana turbin jest konieczna czy może to być Waszym zdaniem niepotrzebne duże koszty?
2. Czy sama wymiana sterownika/nastwnika turbin może się okazać wystarczająca?

ozi_dafit pisał w jednym z tematów, że:
W CGQB raczej problemem bywaja padajace sterowniki geometrii malego turbo(wyciera się plastikowa przekładnia zębata).
Czy ta plastikowa przekładnia zębata jest częścią turbiny czy samego sterownika?

3. Czy do wyjęcia turbin celem regeneracji/wymiany konieczne jest wyciągnięcie całego silnika?

Przemko92
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2019, 20:47
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Przemko92 » 25 lip 2019, 21:42

mam to samo w 2.0 ciekaw jestem czy wystarczy wymienic tylko czujnik

Dani0
Czasobywacz
Czasobywacz
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 30 sty 2020, 22:09

Jak wyjac silnik, po co, do turbin jest fajny dostep trzeba tylko zdemontować te smieszną sciane grodziową.
Ciegno od geometrii małej turbiny powinną chodzić lekko oczywiście po odpięciu od nastawnika bo tak to nie ruszysz
Sztanga od przełączania mała duża chodzi cieżko. tak samo westagate
Ogólnie wysztko testujesz z poziomu vcds a .. a później rozbierasz

Mam taki sprawny nastawnik geometrii jak coś
380/740 ... nie jedzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”