Proszę uprzejmie o pomoc doświadczonych w temacie:
Krótki opis sytuacji:
Audi A7 3.0 TDI biturbo 313 PS 2013r.
Jazda autostradą. Nagle pojawia się symbol spirali. Auto traci moc. Wkrótce potem pojawia się tez symbol silniczka. Niestety sytuacja ma miejsce za granicą. Serwis Audi diagnozuje problem ze sterownikiem turbiny, ale można jechać. Na na stacji benzynowej po ponownym uruchomieniu pojawia się dodatkowo komunikat błędu DPF. Przez 50 km dopalam DPF aż w końcu komunikat o DPF znika.
Po podpięcia komputera znajomego wyskakują następujące błędy:
P2463
P00AF
Wstępna diagnoza:
Ciężko poruszające się cięgna od zmiennej geometrii obu turbin.
Konieczne: Naprawa sterownika/nastawnika turbin + regeneracja obu turbin (wymiana cięgieł lub czegoś innego do dalszej diagnozy), w związku czym należy wyjąć silnik, żeby zdemontować turbiny.
Pytania:
1. Czy regeneracja/wymiana turbin jest konieczna czy może to być Waszym zdaniem niepotrzebne duże koszty?
2. Czy sama wymiana sterownika/nastwnika turbin może się okazać wystarczająca?
ozi_dafit pisał w jednym z tematów, że:
Czy ta plastikowa przekładnia zębata jest częścią turbiny czy samego sterownika?W CGQB raczej problemem bywaja padajace sterowniki geometrii malego turbo(wyciera się plastikowa przekładnia zębata).
3. Czy do wyjęcia turbin celem regeneracji/wymiany konieczne jest wyciągnięcie całego silnika?