Dawno mnie tu nie było, bo miałem w międzyczasie operację. Wracam jednak z kolejnymi dwoma pytaniami i jak zwykle liczę na Waszą pomoc
Auto już poskładane i od kilku dni jest u lakiernika. Jedyne błędy jakie pozostały są związane z radarami. Z tego co udało mi się dowiedzieć, muszę je skalibrować. Pytanie czy da się to zrobić samemu i jeśli tak to jak? Jeśli nie to ile to może kosztować w serwisie?
Druga sprawa to ustawienie świateł. Lampy z przodu to full led przed liftem. W nocy przed domem widziałem, że lampy świecą zdecydowanie za wysoko. Czy te lampy się jakoś ustawia czy powinny się same wypoziomować? Jeśli się ustawia to jak? Jakieś adaptacje vcdsem czy jak wszystkie stare lampy kręci się jakąś śrubą i zrobią mi to na przeglądzie?
Audi A7 z USA - kamery, licznik i inne pytania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
- Lokalizacja: Kraków/Kielce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
- Lokalizacja: Kraków/Kielce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
- Lokalizacja: Kraków/Kielce
Próbowałem dziś ustawić te światła. Śrubą skręciłem już chyba najniżej jak się da, bo potem słychać jakby coś "przeskakiwało". Światła jednak ciągle świecą zdecydowanie za wysoko. Coś jeszcze ma wpływ na wysokość świecenia tych lamp? Jest jakiś system poziomowania auta i dopasowania wysokości świecenia tak jak przy ksenonach? Co mogę zrobić i sprawdzić?mat1324 pisze:Uruchamiasz procedurę ustawiania i ręcznie regulujesz. Potem zapamiętanie ustawień i koniec.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 12 mar 2018, 12:25
- Lokalizacja: Kraków/Kielce
Lampa lewa USA, prawa EU (nie anglik). Diagnosta na przeglądzie stwierdził, że świecą dużo za wysoko, ale nie umiał tego ustawić. Twierdzi, że trzeba z lampy wyjąć jakiś ślimak i poprawić, bo pewnie coś tam jest nie tak, ale coś mi się wydaję, że tam nic się nie da rozebrać.mat1324 pisze:No chyba, że masz założone lampy od anglika .
Wydaje mi się, że tak Ślizg prawy jest nowy, wszystko pasuje. No chyba, że coś źle poskładałem, ale raczej mała szansa na to. Pojadę do ASO na kalibrację radarów, to może mi to od razu ustawią.mat1324 pisze:A w ogóle lampy dobrze są spasowane z nadwoziem?.
[ Dodano: 2019-07-10, 11:32 ]
Dzięki pomocy @roman_tyk udało mi się samodzielnie skalibrować radary do ACC. Walczę jednak cały czas z wysokością świecenia lamp u mnie w A7. Czy mógłby ktos podzielić się kodowaniem modułu 55 w Audi A7 przedlift z lampami full led?
Lampy cały czas świecą za wysoko, na śrubach już maksymalnie skręcone. Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2019-08-06, 14:14 ]
Postanowiłem, że napiszę krótkie podsumowanie, bo wielu z Was bardzo mi pomogło w ogarnięciu auta i może ktos jest ciekawy.
Data zakupu - 3.12.2018
W Niemczech - 2.01.2019
W Polsce - 21.01.2019
U mnie - 26.01.2019
Rejestracja - 14.05.2019
W aucie wszystko poza lakierowaniem zrobiłem sam. Na szczęście obyło się bez żadnych przykrych niespodzianek i nic nie zginęło po drodze.
Przeczytałem sobie ten temat od początku i teraz widzę jak głupie pytania zadawałem na początku Tym bardziej dziękuję, że chciało Wam się odpowiadać.
Poniżej odpowiedzi na kilka pytań czy wątpliwości, które pojawiły się w tym temacie, pewnie część była nie jasna tylko dla mnie:
- Lampy tył wymieniłem na Europejskie. W a7 przed liftem lampy "w klapie" mają stop i kierunek na jednym pinie/obwodzie. Pewnie da się to jakoś przerobić, ale zwykłe przelutowanie diod na pomarańczowe nie wystarczy. Nie chciałem dawać lamp zewnętrznych europejskich, a wewnętrznych z przelutowanymi diodami na pomarańczowe, obiawiałem się różnicy w odcieniu diod od kierunków, dlatego kupiłem komplet lamp europejskich na tył. Do lamp w klapie trzeba podciągnąć kabel do kierunku. Ja użyłem sygnału z markerów. Potem tylko kodowanie i lampy gotowe.
- Zderzak tył dałem do zaspawania dziur po markerach i do lakierowania. Lakierowałem jeszcze maskę i zderzak z przodu, bo te elementy były wymieniane. Błotniki były całe.
- Jeśli chodzi o lampy z przodu to lewa była ok, prawą kupiłem gołą europejską i przełożyłem moduły ze starej uszkodzonej. Długo walczyłem z ustawieniem wysokości świateł, ale już wszystko jest ok. Więcej w tym temacie:
https://a6klub.pl/audi-a7-2013-problem- ... t97861.htm
- Uszkodzony był bezpiecznik piro na akumulatorze. Wystrzeliły też oba pasy z przodu i oba z tyłu. Wystrzelona była poduszka na kierownicy i kolanowa kierowcy. Po wymianie uszkodzonych elementów i skasowaniu błędów VCDSem nie trzeba było już czyścić żadnej crash daty w sterowniku.
- Mam MMI 3gp z miejscem na SIM i dwie karty SD. Przy użyciu VCP wyedytowałem EPROM, a potem zgodnie z instrukcją z forum wgrałem soft EU oraz najnowsze mapy.
- Tak jak pisaliście, zmiana jednostek prędkości, temperatury i objętości paliwa jest robiona w ustawieniach MMI. Licznik mam w milach i kilometrach i póki co go nie znienialem.
- ACC, NV, SA, LA, HUD, wentylowane fotele, szyberdach, pamięć foteli, kamery i czujniki przód i tył, elektryczna klapa i wszystkie inne systemy w aucie na szczęście działały. Jedynie radary ustawiłem przy pomocy instrukcji, którą dostałem od @roman_tyk. Dzięki raz jeszcze.
- Z przodu tak jak pisaliście, do wymiany były chłodnice, jeden wentylator, pas przedni, kilka rurek i plastików. Jedna plastikowa rurka uderzyła też w czujniki na pompie paliwa i ją również musiałem wymienić. Przy okazji zmieniłem oba paski osprzętu, napinacz i kilka rolek, które hałasowały.
- Auto zarejestrowane na 2013 rok bez większych problemów, chociaż na pierwszej SKP trafiłem na dziadka, który za nic w świecie nie chciał tak zrobić, bo na tabliczce był 2012. W urzędzie powiedzieli, że ich interesuje jedynie co wpisze diagnosta.
To chyba tyle z ważniejszych rzeczy. Dodam tylko, że jeździ się super Sytuacja życiowa zmusiła mnie jednak do kupienia SUVa i juz płynie do mnie Q5 2014 z USA. Przy jej naprawie będę już mądrzejszy, ale niestety potem muszę się rozstać z A7.
Raz jeszcze dzięki wszytkim, którzy wypowiedzieli się w tym temacie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga