Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Multitronic szarpanie przy ruszaniu normalne czy nie

Układ napędowy i skrzynie biegów
wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 16 lut 2018, 20:17

lyngso pisze:Witam

Posiadam już drugiego multitronica i mój też od czasu do czasu szarpnie na wstecznym, zarówno w C6 jak i w C7.
Ponieważ występowało to sporadycznie, albo może przy warunkach jakie opisałeś kolego, to nigdy się tym jakoś nie zamartwiałem.

Pozdrov
Dzieki. Widocznie taka uroda.

[ Dodano: 2018-02-16, 20:17 ]
lyngso pisze:Witam

Posiadam już drugiego multitronica i mój też od czasu do czasu szarpnie na wstecznym, zarówno w C6 jak i w C7.
Ponieważ występowało to sporadycznie, albo może przy warunkach jakie opisałeś kolego, to nigdy się tym jakoś nie zamartwiałem.

Pozdrov
Dzieki. Szarpie za kazdym razem. Musze czekac 2 sek po zalaczeniu biegu i puszczeniu hamulca to wtedy nie szarpnie ale za to do przodu coraz czesciej szarpnie.
Pozatym to nie da sie multitronikiem manewrowac/parkowac jak auto jest na pochylym. auto skierowane w dol bo tylne kola na progu hamujacym czyli lekkiie wzniesienie, wrzucam wsteczny i lekko gaz a auto mi zjezdza do przodu. o malo nie walnolem ostatniu w sasiada. Totalna porazka ten multi

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 18 lut 2018, 12:09

no a są tacy co twierdzą że jest bezawaryjny...a już w c7 to wogóle miód malina tylko kupować.. ;)

Awatar użytkownika
lyngso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVE 231KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: lyngso » 18 lut 2018, 17:21

Witam
leszekmw pisze:no a są tacy co twierdzą że jest bezawaryjny...a już w c7 to wogóle miód malina tylko kupować.. ;)
No są, ja jestem tego przykładem. Drugie auto z multitronikiem i nigdy mnie nie zawiódł. Tajemnica sukcesu, to serwisowanie na czas i tyle.

Tiptronic też "lubi" poszarpywać. Jest parę postów na ten temat w odpowiednim dziale.

Po za tym, każde auto z odpowiednim "nalotem" będzie wymagało serwisu.
wolus666 pisze:Pozatym to nie da sie multitronikiem manewrowac/parkowac jak auto jest na pochylym. auto skierowane w dol bo tylne kola na progu hamujacym czyli lekkiie wzniesienie, wrzucam wsteczny i lekko gaz a auto mi zjezdza do przodu. o malo nie walnolem ostatniu w sasiada. Totalna porazka ten multi
Nigdy mi się nie zdarzyło, aby na wzniesieniu przy wstecznym auto pojechało do przodu. Może tu jest Twój problem kolego. Ślizgające się sprzęgło. Nie mam jakiegoś doświadczenia z naprawami ale skoro po zwolnieniu hamulca pojechał do przodu zamiast do tyłu...

Moje auto ma mniej więcej ten sam przebieg co Twoje i takiego objawu u siebie nie zauważyłem, albo nie byłem w takiej sytuacji jak Ty aby stwierdzić czy robi tak samo.

A tak na marginesie nie masz kolego "autohold" ?


Pozdrov

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 26 lut 2018, 21:37

lyngso pisze:Witam
leszekmw pisze:no a są tacy co twierdzą że jest bezawaryjny...a już w c7 to wogóle miód malina tylko kupować.. ;)
No są, ja jestem tego przykładem. Drugie auto z multitronikiem i nigdy mnie nie zawiódł. Tajemnica sukcesu, to serwisowanie na czas i tyle.

Tiptronic też "lubi" poszarpywać. Jest parę postów na ten temat w odpowiednim dziale.

Po za tym, każde auto z odpowiednim "nalotem" będzie wymagało serwisu.
wolus666 pisze:Pozatym to nie da sie multitronikiem manewrowac/parkowac jak auto jest na pochylym. auto skierowane w dol bo tylne kola na progu hamujacym czyli lekkiie wzniesienie, wrzucam wsteczny i lekko gaz a auto mi zjezdza do przodu. o malo nie walnolem ostatniu w sasiada. Totalna porazka ten multi
Nigdy mi się nie zdarzyło, aby na wzniesieniu przy wstecznym auto pojechało do przodu. Może tu jest Twój problem kolego. Ślizgające się sprzęgło. Nie mam jakiegoś doświadczenia z naprawami ale skoro po zwolnieniu hamulca pojechał do przodu zamiast do tyłu...

Moje auto ma mniej więcej ten sam przebieg co Twoje i takiego objawu u siebie nie zauważyłem, albo nie byłem w takiej sytuacji jak Ty aby stwierdzić czy robi tak samo.

A tak na marginesie nie masz kolego "autohold" ?

Pozdrov
Mam auto holda ale na malych wzniesieniach nie dziala. Co sie okazalo trzeba miec zapiety pas zeby hamulec trzymal jeszcze po puszczeniu zeby dac kierowcy czas na nacisniecie gazu wiec moze to byl ten przypadek.

Co do szarpania to pierwszy raz na zimnym (-5c) ostatnio ruszalem po odpaleniu. Ja gaz obroty w gore do 2tys i dopiero zasprzeglenie jakby i skok a potem juz ok. Na "cieplym" jeszcze tak sie nie zdarzylo.
Chcialbym znalesc kogos kto opanowal bloki pomiarowe 0AW bo mnienskreca zeby dojsc czy szarpania cos wroza czy nic.
Na holenderskim forum wszyscy mi mowia ze szarpanie do tylu jest normalne. <mysli>

Awatar użytkownika
lyngso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVE 231KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: lyngso » 27 lut 2018, 08:08

Witam
wolus666 pisze:Co sie okazalo trzeba miec zapiety pas zeby hamulec trzymal jeszcze po puszczeniu zeby dac kierowcy czas na nacisniecie gazu wiec moze to byl ten przypadek
Bez zapiętego pasa "ręczny" nie powinien w ogóle puścić. Noga na hamulcu i zwolnienie go ręcznie, tak to powinno zadziałać. Automatycznie puszcza tylko przy zapiętym pasie.

Przyjrzę się jeszcze u siebie dokładniej.

Ostatnia szansa, bo na dniach już tylko DSG :)

Pozdrov

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 27 lut 2018, 15:47

lyngso można to zaprogramować sobie żeby puszczał..
ostatnio zrobiłem s/s , klapę z pilota i test zegarów.
ale niestety nie udało się zrobić ręcznego , pewnie jakiś niepełny opis był na forum..kiedyś jeszcze poszukam..

Awatar użytkownika
lyngso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVE 231KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: lyngso » 27 lut 2018, 16:54

leszekmw pisze:można to zaprogramować sobie żeby puszczał
Też mi się tak wydaje.
W Żony pierwszym golfie ręczny nie puszczał bez zapięcia pasa, w obecnym nie ma problemu, puszcza.

W każdym bądź razie u mnie zdarzało się, że szarpał ale nie wywołało to u mnie jakiejś chęci "kopania" czy tak ma być czy nie. Auto sprawowało się wzorowo do czasu sprzedaży.

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 21 mar 2018, 20:55

Wiec przyzwyczailem do czekania 2-3 sek i dopiero potem dodaje lekko gazu przy roszaniu na wstecznym i wtedy nie ma szarpniecia.

Przegrzebalem neta i wyglada na to ze albo to jest normalka albo hydraulika lub sprzeglo wstecznego jest wyslizgane.

Ostatnio przy mrozie -5C przy ruszeniu z rana nawet szarpnal na D, obroty podskoczyly do 2000obr i dopiero sprzeglo chwycilo.

Nikt nie wie a serwis Audi mowi ze to wszystko normalne...

Dude5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 mar 2016, 13:15
Lokalizacja: Zachodnioporskie

Post autor: Dude5 » 26 kwie 2018, 18:39

U mnie nie szrpie. mam auto od 2 lat, przejechałem 100tys a kupiłem tez w Audi Select ale w Niemczech. Ewidentnie chcą się ciebie pozbyć czyli normalka w ASO. Ja jak byłem się poskarżyć na zmianę dzwieku silnika i wibracje po update dla oszukanych silników, to też gościu mi wmawiał że ten typ tak ma. Swoją fachowość wykazał pytając się czy to auto jest 4x4 <rotfl> Chyba pierwsze dni w Audi :>
Teraz albo sie przyzwyczaiłem albo silnikowi przeszło...

Ja bym pojechał do niezależnego serwisu automatów i poprosił o ekspertyzę na piśmie. Z tym kwitem do serwisu i niech naprawiają albo oddają kasę za własny remont.

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 06 cze 2018, 09:40

w Audi jestem co miesiac. Robili updejt skrzyni i adaptacje juz 2 razy. Oni mowia ze szarpanie i lekkie slizganie jest normalne. Bylem w niezaleznym serwisie skrzyn zeby sprwdzic Glikol w ATF i powiedzieli ze bylo 50% w probce. Jade z tym do ASO a oni ze oni sprawdzili i ze nic nie ma I ze jest wszystko ok. Pojechalem do alternatywnego malego ASO zaplacilem kase i oni tez mowi ze dla nich jest ok ale gosc sprawdzal Glikol patrzac na olej i czekajac czy sie rozdzieli przez 5 minut.

Mam tez problem z lusterkiem ktore sie nie sklada czasem do konca, powiedzieli mi ze lusterka nie sa objete gwarancja bo to moze byc wina uzytkownika (myjnia, itp)...

Podumowujac. Kupujac auto w ASO z gwarancja niekoniecznie jak sie okazuje mamy gwarancje....
Wyslalem nawet pismo dajac Audi w kopii i nikt sie nie wzruszyl.

To jest niekompetentna mafia ktora potrafi tylko brac pieniadze od klientow.

Jednym slowem nigdy wiecej Audi (gwarancja w BMW w moim miescie jest jak dar z nieba, niepotrzebnie sie pozbylem Bemki)

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 06 cze 2018, 09:52

czyli to samo co u nas.. :>

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 18 sie 2018, 20:55

Final historii jest taki ze serwis wymienil skrzynie po 7 miesiacach narzekania i pisania pism. Koszt podobno 11tys euro (7800 skrzynia + vat + robocizna)
Auto od razu inaczej jezdzi. Szarpanie na wstecznym zoastalo ale to uroda multitronika. Szarpniecia przy dodaniu gazu przy wolnej jezdzie zniknely.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga