Multitronic szarpanie przy ruszaniu normalne czy nie
Multitronic szarpanie przy ruszaniu normalne czy nie
Witam wszystkich,
Mam nadzieje ze nie naruszam regulaminu tworzac kolejny temat podobny do innych ale po przeczytaniu wszystkiego co sie tyczy multitronica w C7 na tym forum oraz innych i dalej nie wiem (nie jest jasne) czy szarpniecie przy ruszaniu z zatrzymania jest normalne (dla CVT) czy nie. Zaznaczam ze na zimnym silniku jest slabsze.
Auto jest z 03/2014 ( kod silnika CHVA i skrzyni NDP) i ma 102tys km na liczniku i kupilem je od dealera Audi. Ksiazki co prawda nie mialo ale wydruk z systemu potwierdzil ze ATF byl wymieniany przy 57tys i 102 tys (przy zakupie)
Dzieki z gory za info
Mam nadzieje ze nie naruszam regulaminu tworzac kolejny temat podobny do innych ale po przeczytaniu wszystkiego co sie tyczy multitronica w C7 na tym forum oraz innych i dalej nie wiem (nie jest jasne) czy szarpniecie przy ruszaniu z zatrzymania jest normalne (dla CVT) czy nie. Zaznaczam ze na zimnym silniku jest slabsze.
Auto jest z 03/2014 ( kod silnika CHVA i skrzyni NDP) i ma 102tys km na liczniku i kupilem je od dealera Audi. Ksiazki co prawda nie mialo ale wydruk z systemu potwierdzil ze ATF byl wymieniany przy 57tys i 102 tys (przy zakupie)
Dzieki z gory za info
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
no moja "babcia" z prawie 270000 km przebiegu skrzyni nie szarpie przy ruszaniu - proponowałbym się udać do warsztatu który zajmuje się skrzyniami multitironic żeby ktoś to zdiagnozował
dugie pytanie czy silnik w 100% sprawny - tez by trzeba zdiagnozować , ponieważ wszelkie drobne niedomagania ze strony np. układu zapłonowego. paliwowowego bedą rzutować na pracę skrzyni
dugie pytanie czy silnik w 100% sprawny - tez by trzeba zdiagnozować , ponieważ wszelkie drobne niedomagania ze strony np. układu zapłonowego. paliwowowego bedą rzutować na pracę skrzyni
Ostatnio zmieniony 09 lut 2018, 20:39 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzieki za odpowiedz. Auto odebralem w piatek i jest od dilera Audiu z programu Audi Select Plus wiec zapewniano mnie ze zostalo sprawdzone w 130 punktach i mam 12mies gwarancji. Jak go testowalem (przez 30 min tylko) to czulem ze czasem szarpnie przy ruszaniu ale zignorowalem to.
Teraz sie zastanawiam o co chodzi z tym szarpaniem bo na zagranicznych forach czesto pisza ze CVT tak maja i trzeba delikatnie sie z gazem obchodzic, ze niby na sek lekko nacisnac gaz a dopiero potem mocniej, ze trzeba dac czas zeby sie zasprzeglił, itp.
Tak wiec przez powrotem do dilera chce sie upewnic ze to napewno jest problem a nie charakterystyka Multitronica.
EDIT
Na innych forach tez wyczytalem ze moze szarpac zaraz po wymianie plynu ATF a po kilkuset km zrobi sie lepiej. Tak wiec jestem troche w kropce co z tym robic. Kupilem tez kabel VDCS wiec jak dojdzie to mam nadzieje ze bede mogl sam zdiagnozowac (zeby udowodnic serwisowi ze cos nie jest ok)
Teraz sie zastanawiam o co chodzi z tym szarpaniem bo na zagranicznych forach czesto pisza ze CVT tak maja i trzeba delikatnie sie z gazem obchodzic, ze niby na sek lekko nacisnac gaz a dopiero potem mocniej, ze trzeba dac czas zeby sie zasprzeglił, itp.
Tak wiec przez powrotem do dilera chce sie upewnic ze to napewno jest problem a nie charakterystyka Multitronica.
EDIT
Na innych forach tez wyczytalem ze moze szarpac zaraz po wymianie plynu ATF a po kilkuset km zrobi sie lepiej. Tak wiec jestem troche w kropce co z tym robic. Kupilem tez kabel VDCS wiec jak dojdzie to mam nadzieje ze bede mogl sam zdiagnozowac (zeby udowodnic serwisowi ze cos nie jest ok)
Bylem w serwisie. Niestety auto nie szarpalo ruszajac do przodu bo podejrzewam ze skrzynia nie miala czasu sie rozgrzac (jechalem jakies 10-15 min po nocce) ale szarpnelo kilka razy ruszajac na wstecznym i jestem umowiony z serwisem na pocztek lutego ( sa podobno oblegani). Mechanik stwierdził ze to moze byc mechanika albo sterownik
Z mojej strony odpalilem VCDSa ale auto scan zadnych bledow w skrzyni nie znalazl.
Nie wiem czy trzeba cos gdziesz zaznaczyc zeby glebiej poszukac czy po prostu nie ma bledow.
Z mojej strony odpalilem VCDSa ale auto scan zadnych bledow w skrzyni nie znalazl.
Nie wiem czy trzeba cos gdziesz zaznaczyc zeby glebiej poszukac czy po prostu nie ma bledow.
Tylko gdzie znalezc kogos kto ogarnia
[ Dodano: 2018-02-09, 07:52 ]
No wiec wrocilem od Audi. Panowie ladnie uaktualinili soft do skrzyni i podobno zrobili adaptacje.
Teraz w sumie (na zimnym i jezdzac 20km po miescie) ruszajac do przodu nie szarpie natomiast szarpanie przy cofaniu dalej jest.
Jak sie wrzuci D pojedzie kawalek potem calkowity stop i R to jest szarpniecie.
Serwisant sam wziol kierownice i jak sie poczeka 1-2 sek po zmianie na R i delikatnie wcisinie gaz to nie szarpie.
Stwierdzil ze multitronici tak maja. Tak wiec sam juz nie wiem o co chodzi.
Jezdze duza iloscia automatow (z wypozyczlni) i nigdy nie czulem takich szarpniec.
Help....

[ Dodano: 2018-02-09, 07:52 ]
No wiec wrocilem od Audi. Panowie ladnie uaktualinili soft do skrzyni i podobno zrobili adaptacje.
Teraz w sumie (na zimnym i jezdzac 20km po miescie) ruszajac do przodu nie szarpie natomiast szarpanie przy cofaniu dalej jest.
Jak sie wrzuci D pojedzie kawalek potem calkowity stop i R to jest szarpniecie.
Serwisant sam wziol kierownice i jak sie poczeka 1-2 sek po zmianie na R i delikatnie wcisinie gaz to nie szarpie.
Stwierdzil ze multitronici tak maja. Tak wiec sam juz nie wiem o co chodzi.
Jezdze duza iloscia automatow (z wypozyczlni) i nigdy nie czulem takich szarpniec.
Help....

- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Sprawny Multitronic nie może szarpać. Ewidentnie usterka/zużycie!
...większość użytkowników szczególnie starszych autek wyposażonych w 01J z uwagi na koszty usunięcia tej usterki stara się po prostu z tym żyć, przytrzymując hamulec tak jak to opisałeś 1-2 sekundy do czasu aż ciśnienie zasilające sprzęgło do jazdy wstecz osiągnie prawidłową wartość (czuć nawet wtedy charakterystyczne "pyknięcie" co jest równoznaczne z wstępnym zasprzęgleniem). No ale w przypadku C7 czyli generalnie nowego auta i do tego na gwarancji - nawet się nie zastanawiaj: reklamacja!!! Jak będą jakieś obiekcje ze strony serwisu - zawsze możesz wsiąść do innej C7 z Multi i pokazać że "tu tego nie ma"
...większość użytkowników szczególnie starszych autek wyposażonych w 01J z uwagi na koszty usunięcia tej usterki stara się po prostu z tym żyć, przytrzymując hamulec tak jak to opisałeś 1-2 sekundy do czasu aż ciśnienie zasilające sprzęgło do jazdy wstecz osiągnie prawidłową wartość (czuć nawet wtedy charakterystyczne "pyknięcie" co jest równoznaczne z wstępnym zasprzęgleniem). No ale w przypadku C7 czyli generalnie nowego auta i do tego na gwarancji - nawet się nie zastanawiaj: reklamacja!!! Jak będą jakieś obiekcje ze strony serwisu - zawsze możesz wsiąść do innej C7 z Multi i pokazać że "tu tego nie ma"

Dzieki!
Bede do nich jechal w takim razie znowu.
W miedzyczasie znalazlem twoja encyklopedie diagnostyki tutaj https://a4-klub.pl/topic/90721-diagnost ... od-a-do-z/
Czy sa jakies bloki pomiarowe ktore moglbym pomierzyc VCDS i dac im pod nos zeby nie mogli powiedziec ze nie ma problemu?
Zapisalem sobie Group 011, 065, 125, 126 i MVB ale nie wiem czy na to patrzec czy cos innego do tego konkretnego przypadku bedzie lepsze
[ Dodano: 2018-02-14, 13:26 ]
Wiec bylem w serwisie i przejechalem sie identycznym autem (silnik +skrzynia) tylko rok starszym o 15kkm mniej. Tak samo szarpalo na wstecznym przy ruszaniu, trochę mniej przy ruszaniu w przód. Albo tamto auto tez ma problem albo multi w a6 tak maja.
Bede do nich jechal w takim razie znowu.
W miedzyczasie znalazlem twoja encyklopedie diagnostyki tutaj https://a4-klub.pl/topic/90721-diagnost ... od-a-do-z/
Czy sa jakies bloki pomiarowe ktore moglbym pomierzyc VCDS i dac im pod nos zeby nie mogli powiedziec ze nie ma problemu?
Zapisalem sobie Group 011, 065, 125, 126 i MVB ale nie wiem czy na to patrzec czy cos innego do tego konkretnego przypadku bedzie lepsze
[ Dodano: 2018-02-14, 13:26 ]
Wiec bylem w serwisie i przejechalem sie identycznym autem (silnik +skrzynia) tylko rok starszym o 15kkm mniej. Tak samo szarpalo na wstecznym przy ruszaniu, trochę mniej przy ruszaniu w przód. Albo tamto auto tez ma problem albo multi w a6 tak maja.