Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4] wymiana oleju, a po niej problem :(

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 14 kwie 2009, 14:46

misiak78 pisze:niedolac odpowiedniej ilosci i stad te problemy... tak mysle.
chyba że zalałeś za dużo
bo osobiście jeździłem z 1l mniej oleju, po zmianie chłodnicy, gdzie żadnych problemów nie było (po zmianie oleju i zalaniu odpowiedniego stanu są)

marek1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2008, 11:26
Lokalizacja: corby(uk)/gdańsk

Post autor: marek1980 » 16 kwie 2009, 02:31

ja tez wymieniałem olej w serwisie Sonowski. u mnie po wymianie nie ma szarpnięć ale jest za to dzwiek podczas zmiany biegow 1-2-3 jakby olej świstał w skrzyni . po rozgrzaniu oleju dzwiek ten zanika. ma ktos cos podobnego?
audi a6 c5 2.8 quattro sport 1999r

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 16 kwie 2009, 13:39

ja też wymieniałem olej w skrzyni i powiem szczerze,byłem bardzo wk....y. skrzynia zaczęła szarpać,ale tylko przy delikatnej jeździe. co gorsza nie zawsze redukowała tzn. stanąłem na światłach, puściłem hamulec a auto stoi w miejscu,dałem lekko gazu i poczułem cztery lekkie popchnięcia i dopiero jazda(czyli stałem na światłach na piątce). wkurzyłem sie na maxa i powiedziałem sobie;wykończę tą skrzynkę. i dawaj na tipa i pendzel do czerwonego pola na każdym biegu,i o dziwo nastąpiła poprawa :mrgreen: . teraz jeszcze deczko potrafi szarpnąć przy zmianie z 2 na 3 ale tylko przy bardzo spokojnej jeździe i tylko na zimnym silniku.jak jest rozgrzany wszystko wraca do normy. przy pedale w podłodze skrzynka na prawdę chodzi idealnie.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 16 kwie 2009, 22:11

piotrekkawa pisze:potrafi szarpnąć przy zmianie z 2 na 3 ale tylko przy bardzo spokojnej jeździe i tylko na zimnym silniku.jak jest rozgrzany wszystko wraca do normy. przy pedale w podłodze skrzynka na prawdę chodzi idealnie.
może Ci co wymieniali sami czy też w zakładach niech coś na ten temat napiszą, czy sami, czy w zakładzie, jeżeli wiadomo to coś na temat oleju (mogą się takie wiadomości przydać innym)
co do Twoich objaw mam dokładnie to samo
z 2 na 3, zimny silnik - bardzo odczuwalne
przy bucie i na S, jest znacznie mniej odczuwalne
kurde ciekawi mnie, czy to może nie jest wina za dużej ilości oleju :?:

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 17 kwie 2009, 20:12

U mnie sie nie ustablilizowalo, wciaz przezuca bieg z 4 na 5 "popchnieciem". Poza tym... chyba robie sie przewrazliwiony ale jak trzymam auto na D z wcisnietym hamulcem to slysze bardzo ciche dudnienie :))), tylko nie wiem skad. A jak zrzuce z D i stoi na N to dudnienie sie uspokaja. Moze troche przesadzam z okresleniem dzwieku, ale przypomina delikatne pukanie, bardzo przygluszone...
Niedlugo od tego sluchania wyrosnie mi 3 ucho!
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 19 kwie 2009, 13:51

zastanawia mnie czy przypadkiem mojej skrzyni nie załatwiono przez nie zwracanie uwagi na temp przy zmianie oleju
zmieniali mi na gorącym silniku, przyjechałem z trasy i zmieniali
wiem, że jak wujas zmieniał w ASO, to musiał podstawić auto, stało aż wystygło i wtedy zmieniali olej
ale żeby ta temp miała aż takie znaczenie :-/

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 19 kwie 2009, 16:33

pawelk600 pisze:Zdaje się że masz ELSE to sprawdź sobie jest tam szczegółowy opis jak prawidłowo sprawdzić i uzupełnić olej w TIPie.
elsy nie mam, mam etkę
wiem, że za mały poziom oleju nie ma objaw szarpnięć bo miałem za mały, dlatego się skusiłem na zmianę oleju, a teraz mam te jaja :evil:

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 20 kwie 2009, 17:17

mi też coś nie gra z pojemnością skrzyni względnie ilością oleju i metodą jego wymiany. rzekomo wymienili,nie wiem jaką metodą,ale weszło prawie siedem litrów...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 kwie 2009, 21:00

dzięki
fajnie i konkretnie opisane wszystko
jedno co mnie zastanowiło, to Ostrzeżenie:
"płynu ATF, nie wolno mieszać z innymi olejami ATF" :shock:

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 21 kwie 2009, 21:20

Jak słyszę że jacyś fachowcy wymieniają olej w skrzyni na gorącym silniku to po prostu mam dość.Patałachy jakieś i tyle.Jak już wymieniać olej to auto musi postać dobę, później podpinasz się kompem, temp. oleju powinna mieć około 30 stopni.Jest to cholernie istotne, jak nie najważniejsze.Dziwi mnie myślenie użytkowników forum, którzy na siłę wymieniają olej, bo jak jest korek to trzeba.A później jest płacz i lament bo skrzynia się sypie, szarpie, wyje i dzwoni.Mnie mechanik który robi tylko Audi,VW i Porsche powiedział, że w moim Audi oleju się nie wymienia i jest on raz na życie skrzyni(3 razy sprawdzał).Jest to drastyczne, ale prawdziwe.I nie wymienię oleju choćby się waliło i paliło.Olej wymienia się tylko wtedy jeśli coś się ze skrzynią robi.Wymieniamy olej, filtr zgrubny i tyle.

arekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2008, 23:01
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: arekr » 25 kwie 2009, 10:37

Witam!
Tak sobie poczytałem i dochodze do wniosku, że nie będę sobie zawracał głowy zmianą oleju w skrzyni biegów choć nie powiem że od roku mam ten dylemat - wymieniać czy nie wymieniać. Autko kupiłem od kolegi który ma zakład mechaniczny i twierdzi że do skrzyni nie ma co zaglądać bo chodzi prawidłowo.
Mnie tylko zastanawiało zawsze nie tyle szarpnięcie co lekkie pchnięcie do przodu przy zmianie z 1 na 2. Podkreślam że występuje to tylko na totalnie zimnym samochodzie. Na rozgrzanym silniku robi to bardzo mięciutko. A co do 3 biegu to jest on "tzw" podwójny tylko u mnie żadne szarpnięcia nie występują - widać to jedynie po obrotomierzu.
Dzięku za pozytywne "przestraszenie" mnie przed niepotrzebną zmianą oleju i narobieniu sobie niepotrzebnej biedy.
Arek R.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 kwie 2009, 10:49

arekr pisze:Dzięku za pozytywne "przestraszenie" mnie przed niepotrzebną zmianą oleju i narobieniu sobie niepotrzebnej biedy.
szkoda, że mnie nikt pozytywnie nie nastraszył :-(
też długo się borykałem z tym czy wymienić czy nie, no ale teraz już wiem jaka była decyzja :-/
mówi się trudno, uczymy się na błędach, albo też jak umiesz liczyć, licz na siebie
"staram się" choć słabo mi to idzie, "oszczędzać" skrzynię, czyli dużo czasu poświęcam na obrotomierz, śledząc kiedy zmieni bieg, po to aby popuścić gazu, co owocuje delikatniejszym przełączaniem, pozostaje mi odkładać na remont i modlić się o jak najdłuższą pracę skrzyni
co jakiś czas podłączam pod kompa i sprawdzam czy nie ma błędów na skrzyni, jak narazie odpukać bo ich brak
cały czas mnie tylko zastanawia czy przypadkiem nie jest za dużo oleju, bo może to tego przyczyna, przed wymianą miałem go mniej niż powinienem i tego nie było

arekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2008, 23:01
Lokalizacja: Ciechanowiec

Re: [A6 C5 2.4] wymiana oleju, a po niej problem :(

Post autor: arekr » 25 kwie 2009, 10:51

goly191 pisze: z tego co robi ten zakład, to wymienia olej (ok 5-6l) wymienia filtr, oraz uszczelkę pod miską (którą wcześniej odkręcają), zalewają olej ESSO
A jak to się ma do danych fabrycznych wg, których w Tipie i quattro jest 9 litrów oleju. Skoro wymienili 5-6 to co z pozostałymi 3-4 litrami?? Zostaje w skrzyni??

A tak przy okazji to się zastanawiam dlaczego ESSO jest o połowę tańszy od Castrol Transmax Z, który podobno jest dedykowany do Tipa.
Może ktoś ma przemyślenia na ten temat.
POZDRAWIAM
Arek R.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 kwie 2009, 18:09

arekr pisze:A jak to się ma do danych fabrycznych wg, których w Tipie i quattro jest 9 litrów oleju. Skoro wymienili 5-6 to co z pozostałymi 3-4 litrami?? Zostaje w skrzyni??
no pozostają w skrzyni
w pompie, układzie, chłodnicy - trochę tego jest

arekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2008, 23:01
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: arekr » 25 kwie 2009, 22:53

To jaka jest pewnośc że nowy olej mieszając się ze starym nie spowoduje jakiegoś "zamieszania"?? Jakoś to dziwnie brzmi. To tak jakby rozpuszczać w wodzie sól. Do pewnego momentu mamy piękny roztwór solny aż się zrobi nasycony i więcej soli nie przyjmie.
Naprawdę nie ma metody żeby wymienić całe 9 litrów??
Arek R.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga