Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Hamulce

Układ hamulcowy
C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Hamulce

Post autor: C.. » 05 gru 2014, 12:09

Cześć.
Kupiłem komplet hamulca na przód i zastanawiam się czy w weekend sie samemu za to nie zabrać. Mam ogrzewany garaż wyposażony w klucze itp. Chcę wymienić tarcze, klocki, gumki na zaciskach i przewody gumowe przy zacisku. Dawniej kilka razy robiłem to w polonezie i zawsze było ok, więc pomyślałem, że chyba wszystkiego nie zapomniałem i tutaj zasada jest podobna. Mam specjalny wciskacz tłoczka, więc z tym się męczyć nie będę musiał. Z jako takim pojęciem technicznym jest to do zrobienia samemu w kilka godzin? Szukałem tutoriala, ale z a6c5 nie znalazłem. W zasadzie najbardziej obawiam się wymiany wężyków gumowych bo chyba cały płyn mi zleci i będę musiał odpowietrzać później układ, zgadza się? Jak dobrze odpowietrzyć po złożeniu wszystkiego? Czy od razu sobie wymienić płyn hamulcowy skoro i tak cały zleci?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 05 gru 2014, 12:37

jeżeli masz pojecie o wymianie klocków to poradzisz sobie spokojnie .
z przodu tłoczek palcami wciśniesz ( z tyłu potrzebny wciskacz ) .
nie zapomnij nasmarować śrub klockotrzymacza .
a co do wężyków , czy cieknie płyn przez nie ?
jeżeli nie to po co wymieniać...ale jak sam chcesz .

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 gru 2014, 13:35

rafal100 pisze:a co do wężyków , czy cieknie płyn przez nie ?
jeżeli nie to po co wymieniać...ale jak sam chcesz .
Mi w firmówce wczoraj pękł przewód elastyczny na zjeździe z expresówki w Lublinie i nigdy więcej bym nie chciała być w takiej stytuacji, a że C5 mają już swoje lata, to aby patrzeć jak przewody będą bardziej parciały, aż w końcu pękną.....

C.. Do wymiany przewodów elastycznych możesz użyć klucza "mors" i zbyt dużo płynu nie stracisz, ale odpowietrzyć i tak będziesz musiał.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 05 gru 2014, 14:14

Jeśli chodzi o wężyki, tutaj trochę nabazgrałem innemu koledze viewtopic.php?p=726058&highlight=#726058
Lektor.

C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: C.. » 05 gru 2014, 14:54

Nie wiem jak wyglądają wężyki. Nigdy jeszcze tam nie zaglądałem, a auto mam 3 lata. Po prostu chciałem to profilaktycznie zrobić. Rozumiem, że jesli nie będę zmieniał wężyków to nie muszę odpowietrzać nic? Przy wciskaniu tłoczka warto odkręcić korek w zbiorniku z płynem hamulcowym, zgadza się? Jaki klucz do zdjęcia zacisku z tarczy jest potrzebny? Da radę jakimś płaskim?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 05 gru 2014, 15:09

C.. pisze: Rozumiem, że jesli nie będę zmieniał wężyków to nie muszę odpowietrzać nic?
Tak <okok>
C.. pisze:Przy wciskaniu tłoczka warto odkręcić korek w zbiorniku z płynem hamulcowym, zgadza się?
Zaleca się <okok>
C.. pisze:Jaki klucz do zdjęcia zacisku z tarczy jest potrzebny? Da radę jakimś płaskim?
O ile dobrze pamiętam klucz 13 najlepiej i (najbezpieczniej dla rąk ;) ) oczkowy. Może być też gedor <luzik>
Lektor.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 06 gru 2014, 10:03

Mazdomania pisze:Mi w firmówce wczoraj pękł przewód elastyczny na zjeździe z expresówki w Lublinie i nigdy więcej bym nie chciała być w takiej sytuacji, a że C5 mają już swoje lata, to aby patrzeć jak przewody będą bardziej parciały, aż w końcu pękną.....
każdy przedmiot się zużywa . np opony .
wiec jeżeli masz oponę 3- 4 letnią ( możne starszą )i nic się nie dzieje z nimi ( powietrze trzymają itp ) to z racji wieku zmieniasz na nówki , bo stare mogą strzelić ????
nie robisz tak pewnie bo wszystko ok .
więc po co zmieniać wężyki skoro jest wszystko ok . ??

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 06 gru 2014, 10:08

rafal100, masz rację, ale jeśli przewody nie były wymieniane od nowości to mają już prawie 15 lat. Więc jak najbardziej należy je gruntownie przejrzeć i ewentualnie wymienić. Po takim okresie czasu każdy gumowy element może być zużyty,choćby jaką miał domieszkę <okok>
Lektor.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 gru 2014, 10:11

rafal100, Jeśli wężyki są w dobrym stanie to wiadomo, że nie ma konieczności ich zmieniać, ale jeśli już są poparciałe to lepiej je wymienić od razu (koszt niewielki), bo w każdym momencie mogą strzelić. - bynajmniej takie jest moje zdanie ;)
P.S. Co do opon to jak mają więcej niż 5 lat lub mniej jak 4 mm to wymieniam ;) - hamulce, koła, zawieszenie - lepiej mieć na tip-top, ponieważ to chodzi o nasze bezpieczeństwo <okok>
motostacja - części samochodowe.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 06 gru 2014, 14:32

Pozdrawiam, Gosia
Monza dużo pisać i się sprzeczać na temat wymian podzespołów i ich terminów .
Więc Ciebie również pozdrawiam i życzę zdrowych wesołych świat :> :>

C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: C.. » 11 gru 2014, 10:19

Przy zmianie hamulców pojawił się jeszcze jeden problem. Najpierw urwała się wtyczka od czujnika starcia klocków, a potem zginęła bezpowrotnie. Chodzi o tą "żeńską" wtyczkę, w którą wchodzi wtyczka od klocka. Ta, która jest na samochodzie zamontowana. Znajdę ją w sklepie? A może można używkę kupić na szrocie? Czy z innych modeli silnikowych będzie dobra? Czy od a4 też by pasowała? Na samochodzie wiszą dwa kabelki, czyli rozumiem, że jak dostanę tą wtyczkę to wystarczy polutować do tych kabelków? Fis pokazuje pomarańczową informację dotyczącą hamulców.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 gru 2014, 10:47

Wtyczki powinny pasować. Doraźnie możesz zewrzeć przewody, żeby komunikat z FIS zniknął.

C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: C.. » 12 gru 2014, 09:49

Czyli mogę spróbować pojechać na szrot i z jakiejś a4 czy a6 wyjąć taką wtyczkę?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 gru 2014, 16:06

<zalamka> Przewód hamulcowy elastyczny Febi na przód kosztuje 23PLN...

Dziadowanie na hamulcach - 5 dych w portfelu.

Adrenalina gdy szybko dojeżdżasz do świateł i pedał hamulca wpada w podłogę - bezcenna.


Powinno się je wymieniać profilaktycznie max co 5 lat - nie czekać aż zaczną pękać czy cieknąć.

C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: C.. » 16 gru 2014, 12:19

mwx pisze:<zalamka> Przewód hamulcowy elastyczny Febi na przód kosztuje 23PLN...

Dziadowanie na hamulcach - 5 dych w portfelu.

Adrenalina gdy szybko dojeżdżasz do świateł i pedał hamulca wpada w podłogę - bezcenna.


Powinno się je wymieniać profilaktycznie max co 5 lat - nie czekać aż zaczną pękać czy cieknąć.
Kto tu mówi o dziadowaniu na hamulcach? Czytaj ze zrozumieniem! Montuje wszystko nowe (tarcze, klocki, węże, gumki na cylinderkach), ale szukam używanej wtyczki od czujnika zużycia klocków. Jednej, od strony samochodu. Ciężko to w sklepie dostać w ogóle. Masz jeszcze coś mądrego do powiedzenia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga