Hamulce
Hamulce
Cześć.
Kupiłem komplet hamulca na przód i zastanawiam się czy w weekend sie samemu za to nie zabrać. Mam ogrzewany garaż wyposażony w klucze itp. Chcę wymienić tarcze, klocki, gumki na zaciskach i przewody gumowe przy zacisku. Dawniej kilka razy robiłem to w polonezie i zawsze było ok, więc pomyślałem, że chyba wszystkiego nie zapomniałem i tutaj zasada jest podobna. Mam specjalny wciskacz tłoczka, więc z tym się męczyć nie będę musiał. Z jako takim pojęciem technicznym jest to do zrobienia samemu w kilka godzin? Szukałem tutoriala, ale z a6c5 nie znalazłem. W zasadzie najbardziej obawiam się wymiany wężyków gumowych bo chyba cały płyn mi zleci i będę musiał odpowietrzać później układ, zgadza się? Jak dobrze odpowietrzyć po złożeniu wszystkiego? Czy od razu sobie wymienić płyn hamulcowy skoro i tak cały zleci?
Kupiłem komplet hamulca na przód i zastanawiam się czy w weekend sie samemu za to nie zabrać. Mam ogrzewany garaż wyposażony w klucze itp. Chcę wymienić tarcze, klocki, gumki na zaciskach i przewody gumowe przy zacisku. Dawniej kilka razy robiłem to w polonezie i zawsze było ok, więc pomyślałem, że chyba wszystkiego nie zapomniałem i tutaj zasada jest podobna. Mam specjalny wciskacz tłoczka, więc z tym się męczyć nie będę musiał. Z jako takim pojęciem technicznym jest to do zrobienia samemu w kilka godzin? Szukałem tutoriala, ale z a6c5 nie znalazłem. W zasadzie najbardziej obawiam się wymiany wężyków gumowych bo chyba cały płyn mi zleci i będę musiał odpowietrzać później układ, zgadza się? Jak dobrze odpowietrzyć po złożeniu wszystkiego? Czy od razu sobie wymienić płyn hamulcowy skoro i tak cały zleci?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Mi w firmówce wczoraj pękł przewód elastyczny na zjeździe z expresówki w Lublinie i nigdy więcej bym nie chciała być w takiej stytuacji, a że C5 mają już swoje lata, to aby patrzeć jak przewody będą bardziej parciały, aż w końcu pękną.....rafal100 pisze:a co do wężyków , czy cieknie płyn przez nie ?
jeżeli nie to po co wymieniać...ale jak sam chcesz .
C.. Do wymiany przewodów elastycznych możesz użyć klucza "mors" i zbyt dużo płynu nie stracisz, ale odpowietrzyć i tak będziesz musiał.
motostacja - części samochodowe.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli chodzi o wężyki, tutaj trochę nabazgrałem innemu koledze viewtopic.php?p=726058&highlight=#726058
Lektor.
Nie wiem jak wyglądają wężyki. Nigdy jeszcze tam nie zaglądałem, a auto mam 3 lata. Po prostu chciałem to profilaktycznie zrobić. Rozumiem, że jesli nie będę zmieniał wężyków to nie muszę odpowietrzać nic? Przy wciskaniu tłoczka warto odkręcić korek w zbiorniku z płynem hamulcowym, zgadza się? Jaki klucz do zdjęcia zacisku z tarczy jest potrzebny? Da radę jakimś płaskim?
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
TakC.. pisze: Rozumiem, że jesli nie będę zmieniał wężyków to nie muszę odpowietrzać nic?
Zaleca sięC.. pisze:Przy wciskaniu tłoczka warto odkręcić korek w zbiorniku z płynem hamulcowym, zgadza się?
O ile dobrze pamiętam klucz 13 najlepiej i (najbezpieczniej dla rąk ) oczkowy. Może być też gedorC.. pisze:Jaki klucz do zdjęcia zacisku z tarczy jest potrzebny? Da radę jakimś płaskim?
Lektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
każdy przedmiot się zużywa . np opony .Mazdomania pisze:Mi w firmówce wczoraj pękł przewód elastyczny na zjeździe z expresówki w Lublinie i nigdy więcej bym nie chciała być w takiej sytuacji, a że C5 mają już swoje lata, to aby patrzeć jak przewody będą bardziej parciały, aż w końcu pękną.....
wiec jeżeli masz oponę 3- 4 letnią ( możne starszą )i nic się nie dzieje z nimi ( powietrze trzymają itp ) to z racji wieku zmieniasz na nówki , bo stare mogą strzelić ??
nie robisz tak pewnie bo wszystko ok .
więc po co zmieniać wężyki skoro jest wszystko ok .
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
rafal100, Jeśli wężyki są w dobrym stanie to wiadomo, że nie ma konieczności ich zmieniać, ale jeśli już są poparciałe to lepiej je wymienić od razu (koszt niewielki), bo w każdym momencie mogą strzelić. - bynajmniej takie jest moje zdanie
P.S. Co do opon to jak mają więcej niż 5 lat lub mniej jak 4 mm to wymieniam - hamulce, koła, zawieszenie - lepiej mieć na tip-top, ponieważ to chodzi o nasze bezpieczeństwo
P.S. Co do opon to jak mają więcej niż 5 lat lub mniej jak 4 mm to wymieniam - hamulce, koła, zawieszenie - lepiej mieć na tip-top, ponieważ to chodzi o nasze bezpieczeństwo
motostacja - części samochodowe.
Przy zmianie hamulców pojawił się jeszcze jeden problem. Najpierw urwała się wtyczka od czujnika starcia klocków, a potem zginęła bezpowrotnie. Chodzi o tą "żeńską" wtyczkę, w którą wchodzi wtyczka od klocka. Ta, która jest na samochodzie zamontowana. Znajdę ją w sklepie? A może można używkę kupić na szrocie? Czy z innych modeli silnikowych będzie dobra? Czy od a4 też by pasowała? Na samochodzie wiszą dwa kabelki, czyli rozumiem, że jak dostanę tą wtyczkę to wystarczy polutować do tych kabelków? Fis pokazuje pomarańczową informację dotyczącą hamulców.
Kto tu mówi o dziadowaniu na hamulcach? Czytaj ze zrozumieniem! Montuje wszystko nowe (tarcze, klocki, węże, gumki na cylinderkach), ale szukam używanej wtyczki od czujnika zużycia klocków. Jednej, od strony samochodu. Ciężko to w sklepie dostać w ogóle. Masz jeszcze coś mądrego do powiedzenia?mwx pisze: Przewód hamulcowy elastyczny Febi na przód kosztuje 23PLN...
Dziadowanie na hamulcach - 5 dych w portfelu.
Adrenalina gdy szybko dojeżdżasz do świateł i pedał hamulca wpada w podłogę - bezcenna.
Powinno się je wymieniać profilaktycznie max co 5 lat - nie czekać aż zaczną pękać czy cieknąć.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga