[ A6 C5] Wymiana termostatu V6 2,5 TDI FOTOSTORY
[ A6 C5] Wymiana termostatu V6 2,5 TDI FOTOSTORY
Witam
Z uwagi na to iż w mojej A6 temperatura nie dobijała do 90°C (nawet w ostatnie upały), zwykle było to między 70-80°C, przez co nie mogłęm zrobić logów. Wcześniej myślałem że jest to nie wiadomo ile roboty. Jednak gdy przeglądałem gołe silniki zauważyłem że nie jest tak źle. No i nabyłem termostat i czekałem na dobry dzień.
Do przeprowadzenie wymiany będzie nam potrzeba:
- samochód A6 2,5tdi
- termostat Wahler 4274.87D
- płyn do chłodnicy 7-8 litrów
- klucze
* 7mm, 10mm
* 6,8 hex
* T25, T30, T45
* przedłużki, przegłuby i inne drobne narzędzia
- trochę wolnego czasu
Odkręcamy nadkola, są tam 3 wkręty zaraz z brzegu oraz 4 głębiej (klucz T25), jeżeli mamy osłonę silnika to musimy ją odkręcić na początku.
Gdy odsuniemy nadkole zobaczymy 3 nakrętki od zderzaka (nasadka 10mm)
Zdejmujemy kratkę halogenu ponieważ jest tam śruba zderzaka (hex 8)
Następnie ściągamy delikatnie zderzak, odczepiamy wtyczki od halogenów i klaksonów i odkładamy na bok.
Lampy mocowane są 3 śrubami, jedna jest dość głęboko, ale po zdjęciu zderzaka łatwiej jest trafić. Gdy odkręcimy śruby należy pomału odchylić lampę do błotnika aby wyskoczyła z zaczepu zaznaczonego na zielono. Dodatkowo na niebiesko zaznaczone mocowanie pasa przedniego ale to później.
Należy odkręcić pas przedni od podłużnicy, do tego celu należy użyć klucza T45, oraz od błotnika T30
Odkręcamy plastikową osłonkę która blokuje nam dostęp do mocowania chłodnicy oleju (zielony) i klimatyzacji (niebeiski), oraz to samo z drugiej strony tylko że jest jeszcze nakrętka od mocowania węży chłodnicy, po czym chłodnice dajemy pod auto.
Okręcamy chłodnice klimatyzacji (nie mam zdjęcia zapomniałem), aby ją wyciągnąć należy odkręcić mocowania 4 śruby (10mm), następnie ściągnać ten plastik długi na chłodnicy są tam 3 zaczepy, a następnie ją odchylamy i wyciągamy do góry i na bok, po uprzednim odpięciu wtyczki. Jednocześnie możemy ściągnąć wężę od intercoolera oraz wtyczke.
Spuszczamy płyn z chłodnicy odkręcając spust (aby lepiej leciał dobrze odkręcić korek od płynu) oraz odpinamy wtyczkę. ÂŚciągamy zawleczę i zdejmujemy węża, od dołu i od góry.
Odkręcamy pas przedni T30 i odchylamy go na bok, aby ułatwić sobie sprawę można odpiąć linkę od zamka. Należy uważać na kable, bo np w moim przypadku były pospinane szybkozłączkami które musiałem najpierw rozłączyć aby bezpiecznie położyć pas na bok.
Teraz pasuje ściągnać visco do tego celu należy użyć dwóch kluczy 32mm, a następnie ten co jest na visco uderzyć energicznie młotkiem i się odkręci. Strzałki zaznaczyłem chyba poprawnie.
Mamy już obudowę pasków na wierzchu teraz tylko zdejmujemy zaczepy z osłony rozrządu i odkręcamy kluczem hex 6
Gdy już to zrobimy mamy wszystko już prawie jak na dłoni teraz tylko odkręcenie osłony termostatu, mocowanego na 3 śruby 10mm
Teraz należy lekko pomyśleć i tak ugiąć zarówno plastikową obudowę rozrządu jak i sam rozrząd aby wysunać rure. Gdy nam się to uda, mamy termostat już w zasięgu zwroku.
Po wyciągnięcu starego przeczyściłem otwór ze zbędnego sufu.
Termostat stary i nowy
Termostat nowy już na miejscu, nie wiem czy miało to znaczenie ale dałem go tak samo jak stary czyli tym takim nitem do góry. Obudowa termostatu wkładamy analogicznie jak wyciąganie. Po tym wszystkim mamy już założony.
Dodatkowo umyłem silnik z tego syfu i oleju co się nazbierało, gdy wszystko ładnie wyschło zabrałem się do składania całości w odwrotnej kolejności niż rozbieranie.
Teraz pozostaje tylko nalać płynu do chłodnic weszło mi około 7-8litów i zobaczyć czy sprzęt się nagrzewa.
Koszty
- termostat 49zł
- płyn chłodniczy 35zł
- 2 piwka 5zł
RAZEM = 89-100zł
Czas spędzony przy wymianie BEZCENNY, ale samo dostanie się do termostatu to około 1:30 godziny, czyli jesteśmy w stanie to zrobić w ciągu 3 godzin spokojne gdy mamy wszystko przygotowane. Ja robiłem około 5 godzin, ale przy czym umyłem silnik, czekałem na płyn do chłodnicy, i nie miałem potrzeby aby się śpieszyć
Nie jest tak starasznie jak mówią , że wymiana termostatu w 2,5tdi to koszmar.
Z uwagi na to iż w mojej A6 temperatura nie dobijała do 90°C (nawet w ostatnie upały), zwykle było to między 70-80°C, przez co nie mogłęm zrobić logów. Wcześniej myślałem że jest to nie wiadomo ile roboty. Jednak gdy przeglądałem gołe silniki zauważyłem że nie jest tak źle. No i nabyłem termostat i czekałem na dobry dzień.
Do przeprowadzenie wymiany będzie nam potrzeba:
- samochód A6 2,5tdi
- termostat Wahler 4274.87D
- płyn do chłodnicy 7-8 litrów
- klucze
* 7mm, 10mm
* 6,8 hex
* T25, T30, T45
* przedłużki, przegłuby i inne drobne narzędzia
- trochę wolnego czasu
Odkręcamy nadkola, są tam 3 wkręty zaraz z brzegu oraz 4 głębiej (klucz T25), jeżeli mamy osłonę silnika to musimy ją odkręcić na początku.
Gdy odsuniemy nadkole zobaczymy 3 nakrętki od zderzaka (nasadka 10mm)
Zdejmujemy kratkę halogenu ponieważ jest tam śruba zderzaka (hex 8)
Następnie ściągamy delikatnie zderzak, odczepiamy wtyczki od halogenów i klaksonów i odkładamy na bok.
Lampy mocowane są 3 śrubami, jedna jest dość głęboko, ale po zdjęciu zderzaka łatwiej jest trafić. Gdy odkręcimy śruby należy pomału odchylić lampę do błotnika aby wyskoczyła z zaczepu zaznaczonego na zielono. Dodatkowo na niebiesko zaznaczone mocowanie pasa przedniego ale to później.
Należy odkręcić pas przedni od podłużnicy, do tego celu należy użyć klucza T45, oraz od błotnika T30
Odkręcamy plastikową osłonkę która blokuje nam dostęp do mocowania chłodnicy oleju (zielony) i klimatyzacji (niebeiski), oraz to samo z drugiej strony tylko że jest jeszcze nakrętka od mocowania węży chłodnicy, po czym chłodnice dajemy pod auto.
Okręcamy chłodnice klimatyzacji (nie mam zdjęcia zapomniałem), aby ją wyciągnąć należy odkręcić mocowania 4 śruby (10mm), następnie ściągnać ten plastik długi na chłodnicy są tam 3 zaczepy, a następnie ją odchylamy i wyciągamy do góry i na bok, po uprzednim odpięciu wtyczki. Jednocześnie możemy ściągnąć wężę od intercoolera oraz wtyczke.
Spuszczamy płyn z chłodnicy odkręcając spust (aby lepiej leciał dobrze odkręcić korek od płynu) oraz odpinamy wtyczkę. ÂŚciągamy zawleczę i zdejmujemy węża, od dołu i od góry.
Odkręcamy pas przedni T30 i odchylamy go na bok, aby ułatwić sobie sprawę można odpiąć linkę od zamka. Należy uważać na kable, bo np w moim przypadku były pospinane szybkozłączkami które musiałem najpierw rozłączyć aby bezpiecznie położyć pas na bok.
Teraz pasuje ściągnać visco do tego celu należy użyć dwóch kluczy 32mm, a następnie ten co jest na visco uderzyć energicznie młotkiem i się odkręci. Strzałki zaznaczyłem chyba poprawnie.
Mamy już obudowę pasków na wierzchu teraz tylko zdejmujemy zaczepy z osłony rozrządu i odkręcamy kluczem hex 6
Gdy już to zrobimy mamy wszystko już prawie jak na dłoni teraz tylko odkręcenie osłony termostatu, mocowanego na 3 śruby 10mm
Teraz należy lekko pomyśleć i tak ugiąć zarówno plastikową obudowę rozrządu jak i sam rozrząd aby wysunać rure. Gdy nam się to uda, mamy termostat już w zasięgu zwroku.
Po wyciągnięcu starego przeczyściłem otwór ze zbędnego sufu.
Termostat stary i nowy
Termostat nowy już na miejscu, nie wiem czy miało to znaczenie ale dałem go tak samo jak stary czyli tym takim nitem do góry. Obudowa termostatu wkładamy analogicznie jak wyciąganie. Po tym wszystkim mamy już założony.
Dodatkowo umyłem silnik z tego syfu i oleju co się nazbierało, gdy wszystko ładnie wyschło zabrałem się do składania całości w odwrotnej kolejności niż rozbieranie.
Teraz pozostaje tylko nalać płynu do chłodnic weszło mi około 7-8litów i zobaczyć czy sprzęt się nagrzewa.
Koszty
- termostat 49zł
- płyn chłodniczy 35zł
- 2 piwka 5zł
RAZEM = 89-100zł
Czas spędzony przy wymianie BEZCENNY, ale samo dostanie się do termostatu to około 1:30 godziny, czyli jesteśmy w stanie to zrobić w ciągu 3 godzin spokojne gdy mamy wszystko przygotowane. Ja robiłem około 5 godzin, ale przy czym umyłem silnik, czekałem na płyn do chłodnicy, i nie miałem potrzeby aby się śpieszyć
Nie jest tak starasznie jak mówią , że wymiana termostatu w 2,5tdi to koszmar.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2012, 14:57 przez lgorek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sty 2011, 17:05
- Lokalizacja: war-maz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
lgorek, ogromne dzięki za te fotostory!
Zanim trafiłem tutaj, przeczytałem sporo nt. wymiany termostatu i się przeraziłem,
ale patrząc na Twój przewodnik stwierdziłem, że nie taki diabeł straszny
Na jutro sobie zostawiłem jedynie przykręcenie lamp, zderzaka i nadkoli (dzisiaj już za zimno - robiłem na dworze).
Jedynie co zmieniłem u siebie, to nie odkręcałem wiatraka a odkręciłem 3 śrubki trzymające obudowę rozrządu za wiatrakiem i ciągnąc za jej lewy dolny róg po prostu skierowałem ją ku dołowi odsłaniając tym samym całą obudowę termostatu. (to dla tych, którzy - tak jak ja - nie mają dwóch kluczy płaskich i musza posiłkować się nastawnymi, a te niestety są za grube, żeby się zmieściły między obudowę a wiatrak).
Jutro w końcu będę mógł zrobic logi
Zanim trafiłem tutaj, przeczytałem sporo nt. wymiany termostatu i się przeraziłem,
ale patrząc na Twój przewodnik stwierdziłem, że nie taki diabeł straszny
Na jutro sobie zostawiłem jedynie przykręcenie lamp, zderzaka i nadkoli (dzisiaj już za zimno - robiłem na dworze).
Jedynie co zmieniłem u siebie, to nie odkręcałem wiatraka a odkręciłem 3 śrubki trzymające obudowę rozrządu za wiatrakiem i ciągnąc za jej lewy dolny róg po prostu skierowałem ją ku dołowi odsłaniając tym samym całą obudowę termostatu. (to dla tych, którzy - tak jak ja - nie mają dwóch kluczy płaskich i musza posiłkować się nastawnymi, a te niestety są za grube, żeby się zmieściły między obudowę a wiatrak).
Jutro w końcu będę mógł zrobic logi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 lis 2009, 18:12
- Lokalizacja: Ciechanowiec
świetny poradnik ! dziś wymieniałem termostat w swoim tylko śruby miałem tak zapieczone 2 od podłużnic że jedna mi przeskoczyła i na przyszłość pozostaje tylko szlifierka. Udało mi się po odkręceniu wentylatorów obu i chłodnic wymienić termostacik, ale następną (oby nie) taką wymianę na pewno dokonam ze zmianą rozrządu, bo wyjąć to ustrojstwo pod którym jest termostat to jest masakra
pozdrawiam i wielkie dzięki lgorek za świetny poradnik
pozdrawiam i wielkie dzięki lgorek za świetny poradnik
Bardzo przejrzysty temat Jeżeli mogę dodać coś od siebie to wczoraj kiedy wymienialiśmy z kolegą rozrząd, pompę wody oraz pompę wspomagania to odkręciliśmy cały przód bez odkręcania lamp, oraz chłodnicy klimy, myślę że nie jest to potrzebne. Jedyna różnica że robiliśmy 1.8T Pzdr.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Gdybym to fotostory miał rok temu..... rozebrałem cały pas a że mechanik ze mnie żaden opierałem się tylko na zebranych materiałach tylko były od V8. No i niestety nie zlokalizowałem termostatu myślałem że jest gdzieś za paskami i odpuściłem ale chociaż zrobiłem klaksony halogeny no i paski od klimy i alternatora ale to ratuje mi dolną cześć pleców no i sporą cześć gotówki mechanik pewnie zaśpiewałby ze 400 zl
[ Dodano: 2013-06-04, 21:10 ]
No jestem po wymianie termostatu xD Matko święta jak trzeba się nagimnastykować z tą metalową osłoną żeby wyszła z pomiędzy tego paska rozrządu. Ale fotostory idealne. Wszystko jak "trza" opisane zdjęcia lux. W końcu auto dogrzewa się jak trzeba ! I trzyma temperaturę. Aha i jakby ktoś próbował wymieniać termostat z pasem w pozycji serwisowej to od razu odradzam. Niewiele więcej roboty z rozebraniem pasa a dojście o niebo lepsze a wierzcie mi że się przyda pole do manewru. Niesamowicie uparta ta blacha a i śrubki niewiele bardziej pomocne. Uważajcie bardzo ja musiałem wyławiać je magnesem z pomiędzy aluminiowej obudowy rozrządu obsr...ny po pachy.
Dzięki wielkie Igorek za fotostory ! Polać mu ! xD
[ Dodano: 2013-06-04, 21:10 ]
No jestem po wymianie termostatu xD Matko święta jak trzeba się nagimnastykować z tą metalową osłoną żeby wyszła z pomiędzy tego paska rozrządu. Ale fotostory idealne. Wszystko jak "trza" opisane zdjęcia lux. W końcu auto dogrzewa się jak trzeba ! I trzyma temperaturę. Aha i jakby ktoś próbował wymieniać termostat z pasem w pozycji serwisowej to od razu odradzam. Niewiele więcej roboty z rozebraniem pasa a dojście o niebo lepsze a wierzcie mi że się przyda pole do manewru. Niesamowicie uparta ta blacha a i śrubki niewiele bardziej pomocne. Uważajcie bardzo ja musiałem wyławiać je magnesem z pomiędzy aluminiowej obudowy rozrządu obsr...ny po pachy.
Dzięki wielkie Igorek za fotostory ! Polać mu ! xD
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga