Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] TIP - wymiana oleju+soft+adaptacja- opis

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 paź 2016, 08:06

bont, w ASO na pewno dobiorą po VIN...

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 21 paź 2016, 14:00

zdjecie nalepki. Miom wszystko było by miło jak miał bym numery częsci. Jakoś nie mam zaufana do tych fachmanów z aso.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb9527d326b89110

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 paź 2016, 21:35

To im akurat wychodzi <lol>.

Twoja skrzynia ma oznaczenie 09L 300 039 B, a jej kod to HYS, który widoczny jest na wlepce. Numery części, które potrzebne są do wymiany oleju w skrzyni:
&#187; G 060 162 A2 - olej ATF (koszt w ASO ok. 290 zł za litr),
&#187; 09L 325 429 - filtr siatkowy oleju (koszt w ASO ok. 215 zł),
&#187; 09L 321 371 A - uszczelka miski olejowej (koszt w ASO ok. 210 zł),
&#187; 01V 321 379 - pierścień uszczelniający korek miski olejowej (koszt w ASO ok. 10 zł),
&#187; 018 321 377 B - śruba-korek z uszczelką (koszt w ASO ok. 23 zł).

Do wymiany statycznej potrzeba ok. 5,5 litra oleju, czyli trzeba kupić 6 litrów. Jeśli chodzi o olej, to tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 8 (zielony), który kosztuje ok. 110 zł za litr. Na wymianę dynamiczną trzeba przeznaczyć ok. 2 razy tyle oleju (bez specjalnej maszyny jest to niewykonalne). Podałem numer dodatkowej śruby, ponieważ można się tylko o niej przekonać mając nad sobą skrzynię :]. Wymiana statyczna w serwisie zajmującym się skrzyniami automatycznymi kosztuje ok. 900 zł.

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 04 lis 2016, 18:14

właśnie jestm przy wzmianie oleju i mam mega problem. Niedość że udalo sie zlać tylko ok 4 litrów wszystko z miski też udało mi sie zebrać więc nic nie wzlądowalo na ziemi, to teraz przy napełnianiu wlałem 2 i zaczyman 3 litr a z korka zaczyna sie wylewać. :shock: Co mam zrobić , bardzo prosze o szybką pomoc bo auto stoi unieruchomione-
Ok, problem rowiązany, nie spodziewałem sie że połowa oleju wejdzie dopiero na uruchomionym silniku. Weszło spowrotem ok 4 l czyli mniej więcej tyle co zlecialo. Dalej jednak zastanawia mnie dlaczego zleciało ledow 4. wszyscy wszedzie pisali że ok 5,5 a nawet 6 l.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2016, 21:53 przez bont, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 lis 2016, 20:27

Mam nadzieję, że instrukcje wszystko wyjaśnią:
&#187; spuszczanie i napełnianie płynu ATF,
&#187; sprawdzanie i korygowanie poziomu płynu ATF.

Nie wiem ile powinno dokładnie wejść do Twojej skrzyni, ale do mojej wchodzi 5,5 litra oleju przy wymianie statycznej wraz z nowym filtrem. Użyłeś oczywiście oleju ZF Lifeguard Fluid 8, tak?

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 04 lis 2016, 22:45

tak, olej tak jak piszszesz, Lifeguard Fluid 8. Filtr i uszczelka z ASO. Więcej starego oleju nie udało sie wycisnąć. Skrzynia to 6HP19

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga