Witam i przedstawiam się.
jak w temacie. Rano po przekreceniu kluczyka odpala od ręki po 2-3 sekundach. Pracuje ok 10 sekund bez żadnego
kopcenia , równo. Następnie silnik gaśnie i nie daje się już uruchomić. Wczoraj awaryjnie uruchomiłem go wg jednego ze sposobów podanych na forum czyli podanie napięcia na bezpiecznik 28 (pompka paliwa). Co jest nie tak? Czy pompka powinna pracować po włączeniu zapłonu, czy włącza się dopiero po uruchomieniu silnika? Pompki nie słuchać przed przekręceniem kluczyka. Na ciepłym silniku, nie ma tego problemu. Nie palą się żadne kontrolki. Pomóżcie!
[ A6 C5 2.5 Tdi] Rano odpala na 10 s i gaśnie, potem już nie
uruchomiłem !!Musiałem napełnić ręcznie filtr paliwa do pełna i kręcić. Oczywiście za radą kolegi mam już 2/3 zbiornika. Przy okazji pojawia się pytanie o odpowietrzenie zbiornika. W wężyku , który podaje filtra było sucho, podobnie w filtrze. Czy możliwe że brak odpowietrzenia w korku to powoduje. Rozrusznik przepchnął ten bąbel powietrzny i odpalił dopiero jak odkręciłem korek wlewu do zbiornika.
Witam, mam podobny problem, Autko mi odpala po 2-4 sekundach po czym zgaśnie i sie zapowietrzy jeśli jest zimny silnik, jak odpowietrze to jest dobrze a jesli zrobi sie zimny i go odpalę to znow jest podobnie, a jeśli go odpalę i daje od razu w gaz to silnik nie zgaśnie tylko faluje troszke na obrotach i pogazuje nim troche i jest dobrze. POMOÂŻCIE !!!!!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Mielau,
Trochę już czasu minęło , ale jak tam twoja sprawa.......
musial,
Typowy problem zapowietrzania się. Niestety to żmudna szukanina. Nie narażając się na koszta, ewentualnie silne nerwy będą potrzebna, musisz troszeczkę poczytać na forum na ten temat i zacząć sprawdzać układ paliwowy, ewentualnie powymieniać póki co nie drogie rzeczy tzn: jakieś wężyki przelewowe, podkładki miedziane na wtryskach, pompie, opaski.....
Czekamy na wieści
Trochę już czasu minęło , ale jak tam twoja sprawa.......
musial,
Typowy problem zapowietrzania się. Niestety to żmudna szukanina. Nie narażając się na koszta, ewentualnie silne nerwy będą potrzebna, musisz troszeczkę poczytać na forum na ten temat i zacząć sprawdzać układ paliwowy, ewentualnie powymieniać póki co nie drogie rzeczy tzn: jakieś wężyki przelewowe, podkładki miedziane na wtryskach, pompie, opaski.....
Czekamy na wieści
Witam,
Długo nie pisałem bo walka z silnikiem trwa do dziś. Doinwestowałem go już na 2700 plnów. Na szczęście mam mechanika, który zanim coś wymieni sprawdza po kolei wszystkie elementy. Oprócz wspomnianego problemu z uruchomieniem silnika szlag trafił śrubę ósemkę która trzyma rolkę napinacza paska klinowego. Te śruby podobno się ukręcają hurtowo w tym modelu. Przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd na dobrych zamiennikach. Okazało się że przebiegu 160.000 wszystkie rolki i napinacze były oryginalne fabryczne;). Mam w aucie kilka błędów, które wyskakują na kompie w momencie wyłączenia zapłonu. Podejrzenie pada na antyzłodziejkę, która może takie błędy wywalać. Są to błędy grubego kalibru (pompa, zawór turbiny, czujnik położenia wału i inne). Generalnie auto nie powinno się uruchomić. Później wrzucę logi jak dostanę maila od mechanika. Silnik uruchamia się w tej chwili bez problemu jeżeli nie mija więcej niż 2-3 dni od ostatniego startu. Pomogła wymiana zaworka (podgrzewacza) na filtrze paliwa. Co 10-15 sekund pojawia się jednak bombel w rurce za filtrem. Na odcinku do filtra jest szczelnie. Przelewy wymienione, podkładki też. Aby pozbyć się powietrza trzeba będzie pewnie zainwestować w te rurki doprowadzające paliwo do pompy (w serwisie podobno 4 stówki sobie życzą). Pozostaje wykryć przyczynę błędów i zlikwidować bomble. Jeśli to pompa to daję do serwisu Bosha w Mrągowie. Na razie to byłoby tyle. Trzeba trochę pojeździć bo miesiąc temu kupiony a zdążyłem 500 km się nim nacieszyć
Długo nie pisałem bo walka z silnikiem trwa do dziś. Doinwestowałem go już na 2700 plnów. Na szczęście mam mechanika, który zanim coś wymieni sprawdza po kolei wszystkie elementy. Oprócz wspomnianego problemu z uruchomieniem silnika szlag trafił śrubę ósemkę która trzyma rolkę napinacza paska klinowego. Te śruby podobno się ukręcają hurtowo w tym modelu. Przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd na dobrych zamiennikach. Okazało się że przebiegu 160.000 wszystkie rolki i napinacze były oryginalne fabryczne;). Mam w aucie kilka błędów, które wyskakują na kompie w momencie wyłączenia zapłonu. Podejrzenie pada na antyzłodziejkę, która może takie błędy wywalać. Są to błędy grubego kalibru (pompa, zawór turbiny, czujnik położenia wału i inne). Generalnie auto nie powinno się uruchomić. Później wrzucę logi jak dostanę maila od mechanika. Silnik uruchamia się w tej chwili bez problemu jeżeli nie mija więcej niż 2-3 dni od ostatniego startu. Pomogła wymiana zaworka (podgrzewacza) na filtrze paliwa. Co 10-15 sekund pojawia się jednak bombel w rurce za filtrem. Na odcinku do filtra jest szczelnie. Przelewy wymienione, podkładki też. Aby pozbyć się powietrza trzeba będzie pewnie zainwestować w te rurki doprowadzające paliwo do pompy (w serwisie podobno 4 stówki sobie życzą). Pozostaje wykryć przyczynę błędów i zlikwidować bomble. Jeśli to pompa to daję do serwisu Bosha w Mrągowie. Na razie to byłoby tyle. Trzeba trochę pojeździć bo miesiąc temu kupiony a zdążyłem 500 km się nim nacieszyć
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga