O ile przy żarówkach nie dało sie zbytnio zauważyć, że prawa lampa świeci w prawo o tyle z hidami widać wyraźnie, że snop światła pada prawie na chodnik. Czy da sie jakoś podkręcić odblask żeby skierować strumień światła bliżej osi pojazdu? Byłem na diagnostyce i albo kolesiowi nie chciało sie regulować albo po prostu nei wiedzial jak. W ciemnym garażu na ścianie widać dokładnie, że prawa lampa świeci w prawo. Wiem, że prawa lampa powinna świecić lekko w prawo celem doświetlenia pobocza ale nei aż tak
[A6 C5] Regulacja reflektora "w bok" Czy tak się d
- eneron
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
[A6 C5] Regulacja reflektora "w bok" Czy tak się d
W mojej A6 światła mijania były porównywalne z światłami Fiata 126p. Czyściłem klosze lamp - troszke pomogło lecz daleko im do jasności np żarówek H7 bez soczewek. Więc zakupiłem HIDy i efekt przeróśł moje oczekiwania... wiem, wiem... napiszecie, że to nielegalne
ale teraz w nocy to nawet "długich" nie trzeba zapalać" :-P ....
O ile przy żarówkach nie dało sie zbytnio zauważyć, że prawa lampa świeci w prawo o tyle z hidami widać wyraźnie, że snop światła pada prawie na chodnik. Czy da sie jakoś podkręcić odblask żeby skierować strumień światła bliżej osi pojazdu? Byłem na diagnostyce i albo kolesiowi nie chciało sie regulować albo po prostu nei wiedzial jak. W ciemnym garażu na ścianie widać dokładnie, że prawa lampa świeci w prawo. Wiem, że prawa lampa powinna świecić lekko w prawo celem doświetlenia pobocza ale nei aż tak
Może ktoś wie jak to samemu zrobić???
O ile przy żarówkach nie dało sie zbytnio zauważyć, że prawa lampa świeci w prawo o tyle z hidami widać wyraźnie, że snop światła pada prawie na chodnik. Czy da sie jakoś podkręcić odblask żeby skierować strumień światła bliżej osi pojazdu? Byłem na diagnostyce i albo kolesiowi nie chciało sie regulować albo po prostu nei wiedzial jak. W ciemnym garażu na ścianie widać dokładnie, że prawa lampa świeci w prawo. Wiem, że prawa lampa powinna świecić lekko w prawo celem doświetlenia pobocza ale nei aż tak
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
Kosa
Dokładnie jest regulacja na boki. A robi się to tak:
Może to Ci pomoże.1. Należy sprawdzić, a jeżeli zachodzi konieczność- wyregulować ciśnienie
w ogumieniu samochodu.
2. Ustalić warunki obciążenia samochodu oraz położenie pokrętła sterującego korektorem wysokości światła.
3. Ustawić reflektory pojazdu w odległości 10 m od ekranu (ewentualnie 5 m). Oś podłużna samochodu powinna być prostopadła do płaszczyzny ekranu. Ekran powinien być prostopadły do podłoża.
4. Zaznaczyć punkty bazowe w miejscach określonych rozstawem i wysokością położenia reflektorów (czyli bierzemy pod uwagę oś optyczną reflektora, czyli punkty na ścianie, powinny odpowiadać rozstaowi i wysokości tych małych kółeczek widocznych na kloszu każdego reflektora). Zaznaczyć też inne parametry, określające plamę świetlną. Poniżej należy przeprowadzić poziomą linię określającą położenie granicy światła i cienia. Linia ta powinna znajdować się w odległości „h” od naniesionych krzyży, której wartość podaje producent. Informacja ta może także się znajdować na obudowie reflektora. Przykładowo- jeżeli producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%, to parametr „h” obliczamy jako iloczyn tej wartości procentowej i odległości reflektora od ekranu kontrolnego.
5. Jak już mamy obliczony parametr „h”, należy nanieść na ekran kontrolny dodatkowe linie rozkładu światła i cienia. Linie te powinny się wznosić pod kątem 15º do góry w prawo, od środka punktów bazowych. Dla żarówek halogenowych granica światła i cienia powinna się układać w kształcie litery „Z” i być odchylona o kąt 45º. W przypadku wykonywanej na ekranie kontroli, wielkość „h” powinna wynosić 10 cm.
6. Następnie należy włączyć światła mijania i skontrolować położenie linii światłocienia. Jeżeli ustawienie reflektorów jest nieprawidłowe, należy poddać je regulacji.
7. Gdy ustawiono już światła mijania, należy włączyć światła drogowe. Na ekranie wokół naniesionych krzyży powinny ukazać się jasne plamy światła. Jeżeli tak się nie stanie, należy wykonać regulację położenia reflektorów.
W tym celu należy kręcić w odpowiednią stronę wkrętami mocującymi reflektor do nadwozia.
8. W przypadku, kiedy światło mijania oraz drogowe znajdują się w jednym reflektorze, zdarza się, że po włączeniu świateł drogowych, ich plamy świetlne nie mają właściwego położenia na ekranie, pomimo dobrze wyregulowanych świateł mijania. W takiej sytuacji nie należy dokonywać dodatkowej regulacji reflektora.
A jeszcze jedno - wartość procentowa odchylenia osi optycznej jest podana na kazdym reflektorze i widać ją po otwarciu maski.
ÂŚwiatłą długie powinny świecić tak, aby te rozrysowane "krzyzyki" (opisane w pkt 4) były na śdorku plamy światła
kolego poczekaj do mgly wjedz sobie no polna i wtedy lewa 10 metrow linia a prawa rzeczywiscie 15 do 17 wyzej na lini pobocza nie gzies w okno sasiadki.wszystko masz do regulacji imbusikiem chyba 5.ale ten kosa to przegiol.utaj to trzeba ju nad tym studia robic.przede wszystkim trzeba zarowki prawidlowo zamocowac.reszta to zalezy od gestosci mgly.powodzonka zycze.bojo











