Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Regulacja reflektora "w bok" Czy tak się d

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

[A6 C5] Regulacja reflektora "w bok" Czy tak się d

Post autor: eneron » 19 wrz 2008, 15:47

W mojej A6 światła mijania były porównywalne z światłami Fiata 126p. Czyściłem klosze lamp - troszke pomogło lecz daleko im do jasności np żarówek H7 bez soczewek. Więc zakupiłem HIDy i efekt przeróśł moje oczekiwania... wiem, wiem... napiszecie, że to nielegalne :-| ale teraz w nocy to nawet "długich" nie trzeba zapalać" :-P ....

O ile przy żarówkach nie dało sie zbytnio zauważyć, że prawa lampa świeci w prawo o tyle z hidami widać wyraźnie, że snop światła pada prawie na chodnik. Czy da sie jakoś podkręcić odblask żeby skierować strumień światła bliżej osi pojazdu? Byłem na diagnostyce i albo kolesiowi nie chciało sie regulować albo po prostu nei wiedzial jak. W ciemnym garażu na ścianie widać dokładnie, że prawa lampa świeci w prawo. Wiem, że prawa lampa powinna świecić lekko w prawo celem doświetlenia pobocza ale nei aż tak :-/ Może ktoś wie jak to samemu zrobić???
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 19 wrz 2008, 16:28

a przy czyszczeniu rozklejałeś lampy,może cosik krzywo jest na lustrze po ponownym montażu...?pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 19 wrz 2008, 19:51

na lampie masz dwie regulacje ..jedna to wysokosc a druga to skierowanie wlasnie lusra w odpowiednim kier..tak mi sie wydaje ,choc raz krecilem sam na urzadzeniu do ustawiania swiatel i nie bylo specjalnie efektu widac...

troche jak by sie zmienialo skupienie wiazki tylko...moze to od tego wlasnie :-)

Kosa

Post autor: Kosa » 19 wrz 2008, 20:37

Dokładnie jest regulacja na boki. A robi się to tak:

1. Należy sprawdzić, a jeżeli zachodzi konieczność- wyregulować ciśnienie
w ogumieniu samochodu.

2. Ustalić warunki obciążenia samochodu oraz położenie pokrętła sterującego korektorem wysokości światła.

3. Ustawić reflektory pojazdu w odległości 10 m od ekranu (ewentualnie 5 m). Oś podłużna samochodu powinna być prostopadła do płaszczyzny ekranu. Ekran powinien być prostopadły do podłoża.

4. Zaznaczyć punkty bazowe w miejscach określonych rozstawem i wysokością położenia reflektorów (czyli bierzemy pod uwagę oś optyczną reflektora, czyli punkty na ścianie, powinny odpowiadać rozstaowi i wysokości tych małych kółeczek widocznych na kloszu każdego reflektora). Zaznaczyć też inne parametry, określające plamę świetlną. Poniżej należy przeprowadzić poziomą linię określającą położenie granicy światła i cienia. Linia ta powinna znajdować się w odległości „h” od naniesionych krzyży, której wartość podaje producent. Informacja ta może także się znajdować na obudowie reflektora. Przykładowo- jeżeli producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%, to parametr „h” obliczamy jako iloczyn tej wartości procentowej i odległości reflektora od ekranu kontrolnego.

5. Jak już mamy obliczony parametr „h”, należy nanieść na ekran kontrolny dodatkowe linie rozkładu światła i cienia. Linie te powinny się wznosić pod kątem 15º do góry w prawo, od środka punktów bazowych. Dla żarówek halogenowych granica światła i cienia powinna się układać w kształcie litery „Z” i być odchylona o kąt 45º. W przypadku wykonywanej na ekranie kontroli, wielkość „h” powinna wynosić 10 cm.

6. Następnie należy włączyć światła mijania i skontrolować położenie linii światłocienia. Jeżeli ustawienie reflektorów jest nieprawidłowe, należy poddać je regulacji.

7. Gdy ustawiono już światła mijania, należy włączyć światła drogowe. Na ekranie wokół naniesionych krzyży powinny ukazać się jasne plamy światła. Jeżeli tak się nie stanie, należy wykonać regulację położenia reflektorów.
W tym celu należy kręcić w odpowiednią stronę wkrętami mocującymi reflektor do nadwozia.

8. W przypadku, kiedy światło mijania oraz drogowe znajdują się w jednym reflektorze, zdarza się, że po włączeniu świateł drogowych, ich plamy świetlne nie mają właściwego położenia na ekranie, pomimo dobrze wyregulowanych świateł mijania. W takiej sytuacji nie należy dokonywać dodatkowej regulacji reflektora.

A jeszcze jedno - wartość procentowa odchylenia osi optycznej jest podana na kazdym reflektorze i widać ją po otwarciu maski.

ÂŚwiatłą długie powinny świecić tak, aby te rozrysowane "krzyzyki" (opisane w pkt 4) były na śdorku plamy światła
Może to Ci pomoże.

wojtek696
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2008, 21:14
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: wojtek696 » 21 wrz 2008, 00:38

kolego poczekaj do mgly wjedz sobie no polna i wtedy lewa 10 metrow linia a prawa rzeczywiscie 15 do 17 wyzej na lini pobocza nie gzies w okno sasiadki.wszystko masz do regulacji imbusikiem chyba 5.ale ten kosa to przegiol.utaj to trzeba ju nad tym studia robic.przede wszystkim trzeba zarowki prawidlowo zamocowac.reszta to zalezy od gestosci mgly.powodzonka zycze.bojo
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl