Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 3.2 FSI - syf na zaworach

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 22 sty 2014, 17:23

To ja pozwolę sobie jeszcze raz odświeżyć kotleta:
Ale poje pytanko będzie skierowane z trochę innej strony. Piszecie że za osadzanie się całego syfu na zaworach odpowiada budowa silnika, że główną przyczyną jest wtrysk bezpośredni. To powiedzcie dlaczego w dieslach nie ma takiego problemu? Jednostki zasilane ON od dawien dawna mają wtrysk bezpośredni, a nie odnotowano jeszcze takich przypadków żeby były spadki mocy z winy zasyfionych zaworów.
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 sty 2014, 22:39

damciu, z tego co się orientuję, to kluczem zagadki jest turbina... w 2.0TFSi także nie ma tego problemu...

Poza tym, nie u każdego jest ten syf... szczególnie przy niższych kilometrażach...

Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 23 sty 2014, 00:46

czyli zagadka dalej nierozwiązana. nadal nie wiemy co jest bezpośrednią przyczyną osadzania się syfu na zaworach...
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 sty 2014, 08:28

damciu pisze:czyli zagadka dalej nierozwiązana. nadal nie wiemy co jest bezpośrednią przyczyną osadzania się syfu na zaworach...
Ja myślę, że wszystko jest już wiadomo. Cytuję wypowiedź kolegi z tego tematu:
fassi1 pisze:Syf się zbiera bo uolejone powietrze odmami z głowicy wracają na dolot i tam wszystko się osadza.
W pośrednim wtrysku benzyna wtryskiwana jest na zawory a jak wiadomo benzyna jest idealnym rozpuszczalnikiem więc zawory są czyste a w bezpośrednim wtrysku benzyna wtryskiwana jest bezpośrednio do cylindra więc na zawory idzie już samo powietrze i syf się odkłada.
Ciekawe co się będzie działo jak te auta będą miału 10 lub więcej lat lub po 200tys km lub więcej.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 sty 2014, 13:02

Siema troszkę poszukałem w necie może żadna nowość :

Cytat

Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - winny także EGR

Winą za nagar powstający na zaworach dolotowych w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa obarcza się także układ recyrkulacji spalin. W zależności od producenta rolę tę pełni albo zawór EGR, albo odpowiednio zsynchronizowana praca zaworów dolotowych i wydechowych (np. silniki JTS). Ponowne wykorzystanie gazów wydechowych przez silnik prowadzi do szybkiego osadzania się nagaru zarówno na trzonkach zaworów, jak i na kolektorze dolotowym.

Prawdziwy problem z nagarem można zaobserwować w nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wydawać by się mogło, że nowe jednostki napędowe powinny lepiej dawać sobie radę z odkładającym się osadem węglowym z racji skali unowocześnień jakim są poddawane. Okazuje się jednak, że to właśnie nowoczesne motory mają największy problem z nagarem. Okładający się na trzonkach zaworów oraz w kolektorze dolotowym osad to poważny problem w silnikach koncernu VW (FSI, TFSI), Alfy Romeo czy Porsche. Skala problemu jest tak duża, że na rynku pojawiło się wiele firm zajmujących się czyszczeniem tego typu jednostek napędowych.

Problemy z kolektorami:

Zaniedbany kolektor dolotowy przysparza ogromnego problemu użytkownikom aut. Z biegiem czasu, za sprawą przedmuchów ze skrzyni korbowej, luzów w łożyskowaniu turbosprężarki i pracy systemu recyrkulacji spalin EGR, w kolektorze dolotowym systematycznie narasta coraz grubsza warstwa nagaru. W skrajnych sytuacjach zanieczyszczenia te mogą doprowadzić do całkowitego zatkania kolektora i kanałów ssących w głowicy oraz zaworu EGR. Właśnie dlatego niezmiernie istotne jest systematyczne czyszczenie tych elementów.

FSI
Obrazek

TDI
Obrazek

Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 23 sty 2014, 18:34

fassi1 pisze:Syf się zbiera bo uolejone powietrze odmami z głowicy wracają na dolot i tam wszystko się osadza.
W pośrednim wtrysku benzyna wtryskiwana jest na zawory a jak wiadomo benzyna jest idealnym rozpuszczalnikiem więc zawory są czyste a w bezpośrednim wtrysku benzyna wtryskiwana jest bezpośrednio do cylindra więc na zawory idzie już samo powietrze i syf się odkłada.
Ciekawe co się będzie działo jak te auta będą miału 10 lub więcej lat lub po 200tys km lub więcej.
daniel1997 pisze:
Zaniedbany kolektor dolotowy przysparza ogromnego problemu użytkownikom aut. Z biegiem czasu, za sprawą przedmuchów ze skrzyni korbowej, luzów w łożyskowaniu turbosprężarki i pracy systemu recyrkulacji spalin EGR, w kolektorze dolotowym systematycznie narasta coraz grubsza warstwa nagaru. W skrajnych sytuacjach zanieczyszczenia te mogą doprowadzić do całkowitego zatkania kolektora i kanałów ssących w głowicy oraz zaworu EGR. Właśnie dlatego niezmiernie istotne jest systematyczne czyszczenie tych elementów.
ooooo to właśnie to:
(turbina, egr i odma) + wtrysk bezpośredni
Główne czynniki odpowiedzialne za osadzanie się nagaru.

Także myślę że 2.0 TFSI również ma ten problem (nie tylko jednostki wolnossące) zwłaszcza ze występuje tu turbina.

Ale nadal mnie nurtuje pytanie:
dlaczego diesle nie mają tego problemu?? ...tzn problemu z utratą mocy bo syf na pewno tam się odkłada i to straszny.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, 18:39 przez damciu, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 sty 2014, 18:38

damciu pisze:Także myślę że 2.0 TFSI również ma ten problem (nie tylko jednostki wolnossące) zwłaszcza ze występuje tu turbina.
dokładnie tak <okok>

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 23 sty 2014, 21:23

koledzy jakoś do tej pory nie słyszałem aby ktoś narzekał na nagar w silnikach TFSI...

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 23 sty 2014, 22:05

johntailor pisze:koledzy jakoś do tej pory nie słyszałem aby ktoś narzekał na nagar w silnikach TFSI...
i tak i nie <luzik> jest wiele informacji w necie, że jednak problem się pojawia :( ponoć te silniki zmontowane są luźno i pojawiają się przedmuchy.Osobiście posiadałem a4 z silnikiem 2.0 fsi i po przeczytaniu informacji związanych z nagarem postanowiłem wywalić kolektor ssący i zerknąć co się dzieje :).Nagar na zaworach był znikomy kolektor dolotowy tłusty od oleju zaznaczę auto miało ponad 200 tys przebiegu i wnioskuje że nigdy nikt tego nie rozbierał.Po oględzinach stwierdziłem jedno składam i latam dalej auto było zrywne mimo tylko 150 KM <okok>
wg mnie lać bardzo dobry olej niskopopiołowy zmieniać co 10 tys i śmigać dalej.

TFSI
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/3R1FmTKjAEU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/R1T18Zwy7QU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 28 sty 2014, 19:19

Koledzy ,a czy zastosowanie dobrego srodka dolewanego do beznyny nie upora sie z brudem na zaworach??

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 28 sty 2014, 19:31

Domel48 pisze:Koledzy ,a czy zastosowanie dobrego srodka dolewanego do beznyny nie upora sie z brudem na zaworach??
nie kolego :( bo paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania.


<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/5hKKO89VbQ0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 28 sty 2014, 20:30


moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 28 sty 2014, 20:59

.... z powyższego linka

CYTAT
Może TFSI nie mają takiego problemu jak FSI...?

Dokładnie tak bo to jest silnik doładowany i cały "syf" jest na bieżąco pod ciśnieniem "wpychany" do komór spalania Silniki wolnossące FSI juz tak dobrze nie mają.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 28 sty 2014, 22:05

moogio pisze:.... z powyższego linka

CYTAT
Może TFSI nie mają takiego problemu jak FSI...?

Dokładnie tak bo to jest silnik doładowany i cały "syf" jest na bieżąco pod ciśnieniem "wpychany" do komór spalania Silniki wolnossące FSI juz tak dobrze nie mają.
i tfsi ma ten problem :( w tdi jest turbo i nagar jest.

moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 28 sty 2014, 23:35

Jasne - masz racje - ale nie jest to generalnie jakiś wielki problem tfsi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga