[A6 C6] 3.2 FSI - syf na zaworach
To ja pozwolę sobie jeszcze raz odświeżyć kotleta:
Ale poje pytanko będzie skierowane z trochę innej strony. Piszecie że za osadzanie się całego syfu na zaworach odpowiada budowa silnika, że główną przyczyną jest wtrysk bezpośredni. To powiedzcie dlaczego w dieslach nie ma takiego problemu? Jednostki zasilane ON od dawien dawna mają wtrysk bezpośredni, a nie odnotowano jeszcze takich przypadków żeby były spadki mocy z winy zasyfionych zaworów.
Ale poje pytanko będzie skierowane z trochę innej strony. Piszecie że za osadzanie się całego syfu na zaworach odpowiada budowa silnika, że główną przyczyną jest wtrysk bezpośredni. To powiedzcie dlaczego w dieslach nie ma takiego problemu? Jednostki zasilane ON od dawien dawna mają wtrysk bezpośredni, a nie odnotowano jeszcze takich przypadków żeby były spadki mocy z winy zasyfionych zaworów.
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi
Ja myślę, że wszystko jest już wiadomo. Cytuję wypowiedź kolegi z tego tematu:damciu pisze:czyli zagadka dalej nierozwiązana. nadal nie wiemy co jest bezpośrednią przyczyną osadzania się syfu na zaworach...
fassi1 pisze:Syf się zbiera bo uolejone powietrze odmami z głowicy wracają na dolot i tam wszystko się osadza.
W pośrednim wtrysku benzyna wtryskiwana jest na zawory a jak wiadomo benzyna jest idealnym rozpuszczalnikiem więc zawory są czyste a w bezpośrednim wtrysku benzyna wtryskiwana jest bezpośrednio do cylindra więc na zawory idzie już samo powietrze i syf się odkłada.
Ciekawe co się będzie działo jak te auta będą miału 10 lub więcej lat lub po 200tys km lub więcej.
Siema troszkę poszukałem w necie może żadna nowość :
Cytat
Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - winny także EGR
Winą za nagar powstający na zaworach dolotowych w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa obarcza się także układ recyrkulacji spalin. W zależności od producenta rolę tę pełni albo zawór EGR, albo odpowiednio zsynchronizowana praca zaworów dolotowych i wydechowych (np. silniki JTS). Ponowne wykorzystanie gazów wydechowych przez silnik prowadzi do szybkiego osadzania się nagaru zarówno na trzonkach zaworów, jak i na kolektorze dolotowym.
Prawdziwy problem z nagarem można zaobserwować w nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wydawać by się mogło, że nowe jednostki napędowe powinny lepiej dawać sobie radę z odkładającym się osadem węglowym z racji skali unowocześnień jakim są poddawane. Okazuje się jednak, że to właśnie nowoczesne motory mają największy problem z nagarem. Okładający się na trzonkach zaworów oraz w kolektorze dolotowym osad to poważny problem w silnikach koncernu VW (FSI, TFSI), Alfy Romeo czy Porsche. Skala problemu jest tak duża, że na rynku pojawiło się wiele firm zajmujących się czyszczeniem tego typu jednostek napędowych.
Problemy z kolektorami:
Zaniedbany kolektor dolotowy przysparza ogromnego problemu użytkownikom aut. Z biegiem czasu, za sprawą przedmuchów ze skrzyni korbowej, luzów w łożyskowaniu turbosprężarki i pracy systemu recyrkulacji spalin EGR, w kolektorze dolotowym systematycznie narasta coraz grubsza warstwa nagaru. W skrajnych sytuacjach zanieczyszczenia te mogą doprowadzić do całkowitego zatkania kolektora i kanałów ssących w głowicy oraz zaworu EGR. Właśnie dlatego niezmiernie istotne jest systematyczne czyszczenie tych elementów.
FSI
TDI
Cytat
Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - winny także EGR
Winą za nagar powstający na zaworach dolotowych w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa obarcza się także układ recyrkulacji spalin. W zależności od producenta rolę tę pełni albo zawór EGR, albo odpowiednio zsynchronizowana praca zaworów dolotowych i wydechowych (np. silniki JTS). Ponowne wykorzystanie gazów wydechowych przez silnik prowadzi do szybkiego osadzania się nagaru zarówno na trzonkach zaworów, jak i na kolektorze dolotowym.
Prawdziwy problem z nagarem można zaobserwować w nowoczesnych silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wydawać by się mogło, że nowe jednostki napędowe powinny lepiej dawać sobie radę z odkładającym się osadem węglowym z racji skali unowocześnień jakim są poddawane. Okazuje się jednak, że to właśnie nowoczesne motory mają największy problem z nagarem. Okładający się na trzonkach zaworów oraz w kolektorze dolotowym osad to poważny problem w silnikach koncernu VW (FSI, TFSI), Alfy Romeo czy Porsche. Skala problemu jest tak duża, że na rynku pojawiło się wiele firm zajmujących się czyszczeniem tego typu jednostek napędowych.
Problemy z kolektorami:
Zaniedbany kolektor dolotowy przysparza ogromnego problemu użytkownikom aut. Z biegiem czasu, za sprawą przedmuchów ze skrzyni korbowej, luzów w łożyskowaniu turbosprężarki i pracy systemu recyrkulacji spalin EGR, w kolektorze dolotowym systematycznie narasta coraz grubsza warstwa nagaru. W skrajnych sytuacjach zanieczyszczenia te mogą doprowadzić do całkowitego zatkania kolektora i kanałów ssących w głowicy oraz zaworu EGR. Właśnie dlatego niezmiernie istotne jest systematyczne czyszczenie tych elementów.
FSI
TDI
fassi1 pisze:Syf się zbiera bo uolejone powietrze odmami z głowicy wracają na dolot i tam wszystko się osadza.
W pośrednim wtrysku benzyna wtryskiwana jest na zawory a jak wiadomo benzyna jest idealnym rozpuszczalnikiem więc zawory są czyste a w bezpośrednim wtrysku benzyna wtryskiwana jest bezpośrednio do cylindra więc na zawory idzie już samo powietrze i syf się odkłada.
Ciekawe co się będzie działo jak te auta będą miału 10 lub więcej lat lub po 200tys km lub więcej.
ooooo to właśnie to:daniel1997 pisze:
Zaniedbany kolektor dolotowy przysparza ogromnego problemu użytkownikom aut. Z biegiem czasu, za sprawą przedmuchów ze skrzyni korbowej, luzów w łożyskowaniu turbosprężarki i pracy systemu recyrkulacji spalin EGR, w kolektorze dolotowym systematycznie narasta coraz grubsza warstwa nagaru. W skrajnych sytuacjach zanieczyszczenia te mogą doprowadzić do całkowitego zatkania kolektora i kanałów ssących w głowicy oraz zaworu EGR. Właśnie dlatego niezmiernie istotne jest systematyczne czyszczenie tych elementów.
(turbina, egr i odma) + wtrysk bezpośredni
Główne czynniki odpowiedzialne za osadzanie się nagaru.
Także myślę że 2.0 TFSI również ma ten problem (nie tylko jednostki wolnossące) zwłaszcza ze występuje tu turbina.
Ale nadal mnie nurtuje pytanie:
dlaczego diesle nie mają tego problemu?? ...tzn problemu z utratą mocy bo syf na pewno tam się odkłada i to straszny.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, 18:39 przez damciu, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi
i tak i nie jest wiele informacji w necie, że jednak problem się pojawia ponoć te silniki zmontowane są luźno i pojawiają się przedmuchy.Osobiście posiadałem a4 z silnikiem 2.0 fsi i po przeczytaniu informacji związanych z nagarem postanowiłem wywalić kolektor ssący i zerknąć co się dzieje .Nagar na zaworach był znikomy kolektor dolotowy tłusty od oleju zaznaczę auto miało ponad 200 tys przebiegu i wnioskuje że nigdy nikt tego nie rozbierał.Po oględzinach stwierdziłem jedno składam i latam dalej auto było zrywne mimo tylko 150 KMjohntailor pisze:koledzy jakoś do tej pory nie słyszałem aby ktoś narzekał na nagar w silnikach TFSI...
wg mnie lać bardzo dobry olej niskopopiołowy zmieniać co 10 tys i śmigać dalej.
TFSI
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/3R1FmTKjAEU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/R1T18Zwy7QU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
nie kolego bo paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania.Domel48 pisze:Koledzy ,a czy zastosowanie dobrego srodka dolewanego do beznyny nie upora sie z brudem na zaworach??
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/5hKKO89VbQ0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0 post na ten temat
i tfsi ma ten problem w tdi jest turbo i nagar jest.moogio pisze:.... z powyższego linka
CYTAT
Może TFSI nie mają takiego problemu jak FSI...?
Dokładnie tak bo to jest silnik doładowany i cały "syf" jest na bieżąco pod ciśnieniem "wpychany" do komór spalania Silniki wolnossące FSI juz tak dobrze nie mają.