Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDI] Termostat a czujnik temperatury??objawy

Silniki wysokoprężne
tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 20 gru 2010, 12:00

Silnik zaczął się dogrzewać.Trzyma teraz 90st cały czas. Założyłem osłonę z góry silnika i tą z dołu.Auto szybciej nabiera temperatury i jej nie traci jeżdżąc po mieście czy w trasie z górki. :lol:

mariusz200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 gru 2010, 08:32
Lokalizacja: łęczna

Post autor: mariusz200 » 22 sty 2011, 09:16

Witam.wymieniłem termostat w swoim cacku i jak jadę po ok 8km temp jest 90st a jak zatrzymam się i pyrka sobie na wolnych obrotach ok 5min to temp spada do jakiś 75st tak ma być czy uszkodzony termostat kupiłem :-?

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 22 sty 2011, 13:09

Ja od września 2010 wymieniłem już dwa termostaty. Przy poprzednim (Wahler) silnik się nie dogrzewał. Temperatura dochodziła do 78°C i na tym poziomie utrzymywała się cały czas. Przy tym co mam teraz (Vernet) temp. dochodzi do 90°C ale na postoju spada do 80°C. Ciekawe jak to jest przy oryginalnym?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 sty 2011, 16:55

Na logikę biorąc termostat ma za zadanie utrzymanie stałej temperatury. Warunki pracy silnika się zmieniają a termostat ma tak działać, aby temperatura silnika się nie zmieniała.
Gdyby tak było, że przy pracy na biegu jałowym temp spada do 80 st C, to nigdy nie osiągnałbym na postoju 90 st C. Wiem, wiem, długo trzeba na to czekać, ale zarówno w 2,5 TDI, jak i w 1,8 T tak się dzieje, to dlaczego w 1,9 TDI miałoby byc inaczej ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

mariusz200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 gru 2010, 08:32
Lokalizacja: łęczna

Post autor: mariusz200 » 23 sty 2011, 20:07

mam t4 2,5tdi 102km i tez podobnie mam podczas jazdy jest 90st a gdy stanę to spada do 75st i myślałem ze tak ma być czyli w nim tez termostat jest uszkodzony

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 23 sty 2011, 20:23

warto też sprawdzić drugi (ten z napędem elektrycznym) wiatrak na chłodnicy czy wyłącza się jak zbije trochę temperaturę , miałem tak że wyłączał się dopiero jak temp. spadła poniżej 80-75stopni.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 23 sty 2011, 20:42

Temperatura koledzy ma stać na 90 stopniach i ani grama wyżej czy niżej chyba ze wyłączycie silnik :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 sty 2011, 21:33

coot pisze:warto też sprawdzić drugi (ten z napędem elektrycznym) wiatrak na chłodnicy czy wyłącza się jak zbije trochę temperaturę , miałem tak że wyłączał się dopiero jak temp. spadła poniżej 80-75stopni.
Przy sprawnym termostacie to nie będzie miało znaczenia. Termostat odetnie chłodnice, więc wiatrak może sobie dmuchać <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 23 sty 2011, 21:41

faktycznie masz rację ,u mnie tak było przy sprawnym termostacie. Sprawdzić nie zaszkodzi :roll:

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 23 sty 2011, 21:49

termostat musi trzymać temperaturę i wiatraki mogą dmuchac ile chcą

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 22 cze 2011, 11:18

Witam,
Proszę o opinię w sprawie temperatury silnika.
Otóż wymieniłem termostat około 2 latka temu z oryginału na zamiennik i wszystko było ok. temperatura prawie 90 (minimalnie mniej). początkiem roku nagle poleciała na 80 stopni i ani grama więcej. Bazując na doświadczeniu wyminiłem termostat na kolejny zamiennik. Temperatura niedużo wyższa, delikatnie ponad 80 stopni. Wkurzyłem się i kupiłem oryginał a zamiennik do reklamacji (uwzlędnili i oddali kasę). Oryginał początkowo pokazywł prawie 90 stopni, chociaż nie pełne - załóżmy że było to pośrodku 85-90. stwierdziłem, że może być. ale po 2 miesiącach obserwuję dziwne zachowanie. Temperatura od czasu do czasu wchodzi na poziom prawie 90 stopni (idelaną 90 osiągnęło tylko raz) ale przeważnie jest to poziom nieco powyżej 80 stopni i waha się właśnie w przedziale 80-90. Juz sam nie wiem czy jest to wina termostatu - teraz jest oryginał, ale przecięż też może być walnięty, czy też czujnik temperatury daje ciała?
Jak myślicie?
pod vaga nie podłączałem.
aha, jeżdżę A6 1.9tdi, 110km
mada

jakcis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: jakcis » 22 cze 2011, 11:31

NAPOCZATEK POWIEM TAKA RZECZ KTORY KAZDY Z WAS NIE WIEM MOZE ZAPOMNIAL SLINIK DIESLA CHLODZI SIE NA POSTOJU NA WOLNYCH OBROTACH A SILNIK BENZYNOWY SIE GRZEJ PRAWIE ODWROTNIE , KIEDYS PRZED MOJA A6 C5 MIALEM B4 2,6 BENZYNE I TAM BYLO TAK ZE SAMOCHOD SZYBKO NABIERAL NA POSTOJU 90 STOPNI (W ZIME -20 5 MIN TYLKO I 90) A GDY RUSZYLEM SPADAL NA 70 I TAK CZY LATO CZY ZIMA ZAWSZE BYLO WYMIENILEM Z 3 TERMOSTATY ZADEN NIE POMÓGL OKZALO SIE ZE CZUJNIK JEST TAK UMIESZCZONY ZE DZIAL NA NIEGO POWIETRZE ZEWNETRZNE I TEMPERATURA SPADA I TAK BYLO VAG SUPER POKAZYWAL NAWET TERMOMETREM PRZEMYSLOWYM SPRAWDZALEM MIAL 85 STOPNI...

WRACAJAC DO A6 C5 U MNIE PRZY MROZIE -26 PO PRZEJECHANIU 200KM TRASY TEMPERATURA WZROSLA TYLKO DO 70 STOPNI POCZYM ZATRZYMALEM SIE NA PARKINGU PODRIFTOWALEM I BYLO 90 POCZYM DALEJ W TRASE SPADLA DO 70 I ZDAZYLO MI SIE TO TYLKO RAZ W DOBRY MROZ... A MAM WYMIENIONY TERMOSTAT I CZUJNIK CIECZY...:)
jakob

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 22 cze 2011, 11:39

ale powinno trzymać 90 stopni po nagrzaniu się silnika. Wkurza mnie to, bo kurczę kupa roboty poszła się paść, nowy oryginalny termostat, 2 razy wymieniany płyn chłodniczy.
dzisiaj gdzieś przeczytałem, żę termostat ma odpowietrznik i należy go tak założyć aby był on u góry. Pojęcia nie mam jak swój zamontowałem - może w tym leży problem?
zalałem też zwykłe niebieskie Borygo, może kturcze któreś z tych rzeczy takie cyrki robi?
mada

jakcis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: jakcis » 22 cze 2011, 11:43

HMMM moze podlacz pod vag zoacz czy vag dobrze pokazuje jesli tak samo to cos z termostatem a jesli dobrze z czujnikiem
jakob

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 22 cze 2011, 12:03

właśnie że zabardzo nie palę się na vaga (szkoda kasy) ale chyba innego wyjścia nie będzie. w zimie przy pierszym odpalaniu po dłuższym postoju był zauważalny wzrost obrotów silnika na ponad 1100, a to wskazuje na problem z czujnikiem (już raz tak miałem, czujnik został też wymieniony i zaraz właśnie po wymianie czujnika padł oryginalny termostat, który również wyminiłem :)) tak te ku..restwa mają. teraz pewnie tak samo się porobiło a to tylko 2 lata użytkowania!
pytanie który to czujnik bo są 2. pewnie bez vaga się nie obejdzie.
mada

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga