[A6 C5 2.5 TDI] Termostat a czujnik temperatury??objawy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 18 gru 2010, 08:32
- Lokalizacja: łęczna
Ja od września 2010 wymieniłem już dwa termostaty. Przy poprzednim (Wahler) silnik się nie dogrzewał. Temperatura dochodziła do 78°C i na tym poziomie utrzymywała się cały czas. Przy tym co mam teraz (Vernet) temp. dochodzi do 90°C ale na postoju spada do 80°C. Ciekawe jak to jest przy oryginalnym?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Na logikę biorąc termostat ma za zadanie utrzymanie stałej temperatury. Warunki pracy silnika się zmieniają a termostat ma tak działać, aby temperatura silnika się nie zmieniała.
Gdyby tak było, że przy pracy na biegu jałowym temp spada do 80 st C, to nigdy nie osiągnałbym na postoju 90 st C. Wiem, wiem, długo trzeba na to czekać, ale zarówno w 2,5 TDI, jak i w 1,8 T tak się dzieje, to dlaczego w 1,9 TDI miałoby byc inaczej ?
Gdyby tak było, że przy pracy na biegu jałowym temp spada do 80 st C, to nigdy nie osiągnałbym na postoju 90 st C. Wiem, wiem, długo trzeba na to czekać, ale zarówno w 2,5 TDI, jak i w 1,8 T tak się dzieje, to dlaczego w 1,9 TDI miałoby byc inaczej ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 18 gru 2010, 08:32
- Lokalizacja: łęczna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Temperatura koledzy ma stać na 90 stopniach i ani grama wyżej czy niżej chyba ze wyłączycie silnik 

Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Przy sprawnym termostacie to nie będzie miało znaczenia. Termostat odetnie chłodnice, więc wiatrak może sobie dmuchaćcoot pisze:warto też sprawdzić drugi (ten z napędem elektrycznym) wiatrak na chłodnicy czy wyłącza się jak zbije trochę temperaturę , miałem tak że wyłączał się dopiero jak temp. spadła poniżej 80-75stopni.

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
termostat musi trzymać temperaturę i wiatraki mogą dmuchac ile chcą
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Witam,
Proszę o opinię w sprawie temperatury silnika.
Otóż wymieniłem termostat około 2 latka temu z oryginału na zamiennik i wszystko było ok. temperatura prawie 90 (minimalnie mniej). początkiem roku nagle poleciała na 80 stopni i ani grama więcej. Bazując na doświadczeniu wyminiłem termostat na kolejny zamiennik. Temperatura niedużo wyższa, delikatnie ponad 80 stopni. Wkurzyłem się i kupiłem oryginał a zamiennik do reklamacji (uwzlędnili i oddali kasę). Oryginał początkowo pokazywł prawie 90 stopni, chociaż nie pełne - załóżmy że było to pośrodku 85-90. stwierdziłem, że może być. ale po 2 miesiącach obserwuję dziwne zachowanie. Temperatura od czasu do czasu wchodzi na poziom prawie 90 stopni (idelaną 90 osiągnęło tylko raz) ale przeważnie jest to poziom nieco powyżej 80 stopni i waha się właśnie w przedziale 80-90. Juz sam nie wiem czy jest to wina termostatu - teraz jest oryginał, ale przecięż też może być walnięty, czy też czujnik temperatury daje ciała?
Jak myślicie?
pod vaga nie podłączałem.
aha, jeżdżę A6 1.9tdi, 110km
Proszę o opinię w sprawie temperatury silnika.
Otóż wymieniłem termostat około 2 latka temu z oryginału na zamiennik i wszystko było ok. temperatura prawie 90 (minimalnie mniej). początkiem roku nagle poleciała na 80 stopni i ani grama więcej. Bazując na doświadczeniu wyminiłem termostat na kolejny zamiennik. Temperatura niedużo wyższa, delikatnie ponad 80 stopni. Wkurzyłem się i kupiłem oryginał a zamiennik do reklamacji (uwzlędnili i oddali kasę). Oryginał początkowo pokazywł prawie 90 stopni, chociaż nie pełne - załóżmy że było to pośrodku 85-90. stwierdziłem, że może być. ale po 2 miesiącach obserwuję dziwne zachowanie. Temperatura od czasu do czasu wchodzi na poziom prawie 90 stopni (idelaną 90 osiągnęło tylko raz) ale przeważnie jest to poziom nieco powyżej 80 stopni i waha się właśnie w przedziale 80-90. Juz sam nie wiem czy jest to wina termostatu - teraz jest oryginał, ale przecięż też może być walnięty, czy też czujnik temperatury daje ciała?
Jak myślicie?
pod vaga nie podłączałem.
aha, jeżdżę A6 1.9tdi, 110km
mada
NAPOCZATEK POWIEM TAKA RZECZ KTORY KAZDY Z WAS NIE WIEM MOZE ZAPOMNIAL SLINIK DIESLA CHLODZI SIE NA POSTOJU NA WOLNYCH OBROTACH A SILNIK BENZYNOWY SIE GRZEJ PRAWIE ODWROTNIE , KIEDYS PRZED MOJA A6 C5 MIALEM B4 2,6 BENZYNE I TAM BYLO TAK ZE SAMOCHOD SZYBKO NABIERAL NA POSTOJU 90 STOPNI (W ZIME -20 5 MIN TYLKO I 90) A GDY RUSZYLEM SPADAL NA 70 I TAK CZY LATO CZY ZIMA ZAWSZE BYLO WYMIENILEM Z 3 TERMOSTATY ZADEN NIE POMÓGL OKZALO SIE ZE CZUJNIK JEST TAK UMIESZCZONY ZE DZIAL NA NIEGO POWIETRZE ZEWNETRZNE I TEMPERATURA SPADA I TAK BYLO VAG SUPER POKAZYWAL NAWET TERMOMETREM PRZEMYSLOWYM SPRAWDZALEM MIAL 85 STOPNI...
WRACAJAC DO A6 C5 U MNIE PRZY MROZIE -26 PO PRZEJECHANIU 200KM TRASY TEMPERATURA WZROSLA TYLKO DO 70 STOPNI POCZYM ZATRZYMALEM SIE NA PARKINGU PODRIFTOWALEM I BYLO 90 POCZYM DALEJ W TRASE SPADLA DO 70 I ZDAZYLO MI SIE TO TYLKO RAZ W DOBRY MROZ... A MAM WYMIENIONY TERMOSTAT I CZUJNIK CIECZY...
WRACAJAC DO A6 C5 U MNIE PRZY MROZIE -26 PO PRZEJECHANIU 200KM TRASY TEMPERATURA WZROSLA TYLKO DO 70 STOPNI POCZYM ZATRZYMALEM SIE NA PARKINGU PODRIFTOWALEM I BYLO 90 POCZYM DALEJ W TRASE SPADLA DO 70 I ZDAZYLO MI SIE TO TYLKO RAZ W DOBRY MROZ... A MAM WYMIENIONY TERMOSTAT I CZUJNIK CIECZY...

jakob
ale powinno trzymać 90 stopni po nagrzaniu się silnika. Wkurza mnie to, bo kurczę kupa roboty poszła się paść, nowy oryginalny termostat, 2 razy wymieniany płyn chłodniczy.
dzisiaj gdzieś przeczytałem, żę termostat ma odpowietrznik i należy go tak założyć aby był on u góry. Pojęcia nie mam jak swój zamontowałem - może w tym leży problem?
zalałem też zwykłe niebieskie Borygo, może kturcze któreś z tych rzeczy takie cyrki robi?
dzisiaj gdzieś przeczytałem, żę termostat ma odpowietrznik i należy go tak założyć aby był on u góry. Pojęcia nie mam jak swój zamontowałem - może w tym leży problem?
zalałem też zwykłe niebieskie Borygo, może kturcze któreś z tych rzeczy takie cyrki robi?
mada
właśnie że zabardzo nie palę się na vaga (szkoda kasy) ale chyba innego wyjścia nie będzie. w zimie przy pierszym odpalaniu po dłuższym postoju był zauważalny wzrost obrotów silnika na ponad 1100, a to wskazuje na problem z czujnikiem (już raz tak miałem, czujnik został też wymieniony i zaraz właśnie po wymianie czujnika padł oryginalny termostat, który również wyminiłem
tak te ku..restwa mają. teraz pewnie tak samo się porobiło a to tylko 2 lata użytkowania!
pytanie który to czujnik bo są 2. pewnie bez vaga się nie obejdzie.

pytanie który to czujnik bo są 2. pewnie bez vaga się nie obejdzie.
mada