Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.5 TDI Jaki olej zalać?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 cze 2015, 09:00

cayman1992 pisze:silników z tymi oznaczeniami bylo tylko 2 sztuki
Nie rozumiem.
cayman1992 pisze:pytalem o olej i zabiegi jakie dokonac co wybrac :)
No to mój AKE przejechał 420 000KM na oleju Mobil 1 0W40 Turbodiesel, zanim zabiły go połamane dźwigienki. Jak na to padło konstrukcyjne to bardzo dużo - a więc wynik wskazujący na wybitne właściwości tego oleju.

Po remoncie zalej na chwilę jakikolwiek olej, żeby przepłukać z kurzu itp a po paru minutach pracy zlej i nalej docelowy z nowym filtrem. Podczas tego płukania możesz sobie nalać tej płukanki.

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 28 lis 2018, 20:43

Chciałem napisać o moich doświadczeniach z olejem 10w40 ze smarem Titan MC. Nazwy nie podam bo może w innych autach dobrze się sprawuje. Uważam, że do A6 C5 z 2,5 TDI V6 AKE 180KM nie wolno lać tego oleju ze smarem!!!.
Ja wlałem bo przeczytałem na forum, że zostawia po 2000km jakiś 'film" ze smaru i dobrze wałki chroni. Gorzej tylko, że w obudowie filtra oleju na dnie robią się gluty i zatyka kanaliki robi się to w niskie temperatury. Dziś właśnie czyściłem i jestem w szoku jakie gluty. Nie było smarowania na popychacze nawet na rozgrzanym. Z obudowy filtra wyciągałem stary olej wężykiem przezroczystym 5mm średnicy na końcu takie gluty były, że jak zaciągnąłem to wydmuchać nie mogłem. Temperatura 0*... Jak obudowe filtra otworzyłem to sam olej nie chciał "zejść" przez kanaliki do miski. Olej i filtr zakładałem pół roku temu nowe wszystko nawet 10tys km nie zrobiłem na nim. Max z 5tys km. Płyny w silniku się nie mieszają. Żeby nikt nie pomyślał, że nie dbam czy stary olej... Wcześniej był zwykły bez smaru olej 10w40 i też z obudowy wyciągałem olej do dna i tak nie było.

Musiałem zmienić olej bo popychacze strasznie waliły nawet przy małych obrotach w czasie jazdy... Nie sądziłem, że aż taki cyrk jest przecież taki świetny olej do silnika pisali...

Po zmianie zobaczyłem, że silnik odpala lepiej i cicho pracuje. Pewnie dlatego, że z 10w40 na 5w40.
Ale najlepsze to, że delikatnie wcisne gaz, a on już reaguje wtedy mułowato wchodził na obroty i musiałem więcej gazu dać. Proszę tylko nie pisać, że na pewno nie ma różnicy ja wszystko w aucie wyczuwam jak Niki Lauda. :p
Chyba spalanie spadnie bo 8,5L i to starałem się ekonomicznie, a wcześnie mniej niż 7L palił. Zobaczę czy coś się z tym zmieni. Dodam też, że miałem trochę ponad max oleju wtedy. Teraz wlałem równe 5L i jest na połowie stanu.
I najważniejsze nie walą popychacze jak dodawałem gazu nawet przy spokojnej jeździe myślałem, że znowu popychacze padły... A cała hydraulika ma 1,5 roku.

Opisałem to żeby nikt nie popełnił takich błędów. Ja bardzo żałuje, że wlałem taki olej ze smarem... Pewnie po zimie padła by hydraulika.
Przebieg auta 327500km i zalałem 5w40. Zawsze uważałem, że 10w40 do takiego przebiegu wryło mi się to w myślenie. Teraz będę sprawdzać czy nic nie cieknie z silnika.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2018, 21:21

Masz nauczkę :). U siebie mam 443 tysiące km i wciąż leję 5W30. Silnik ma się dobrze, a przynajmniej nie narzeka :p.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lis 2018, 15:30

mat1324 pisze:U siebie mam 443 tysiące km i wciąż leję 5W30.
bo to nie zależy od stanu licznika a stanu samego silnika, co u Ciebie jak najbardziej się potwierdza
Ostatnio zmieniony 29 lis 2018, 15:53 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2018, 15:47

Wiem, że zależy od stanu silnika :).

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lis 2018, 16:01

mat1324, wiem, że Ty wiesz ;) ale większość to właśnie tak rozumuje.
Może to dawne zabobony albo rady znanych mechaników starej daty, ale to jest fakt.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 29 lis 2018, 16:06

No i stało się takie ciśnienie było w silniku, że wywaliło olej przez uszczelke pokrywy u góry silnika na samym rogu od przodu silnika. A uszczelka ma tylko 1,5 roku. Zamówiłem klucze dynamometryczne i dokręcę do danej wartości. Może pomoże.
Bo chyba po zmianie oleju na normalny nie sprawi, że przestanie się sączyć.

Edit: Samo się naprawiło po zmianie oleje na 5w40. Kolejny będzie 0w40.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga