[ A6 C5]Gdzie znajduje sie termostat ?
Koledzy a ja mam pytanko takie.
Właśnie zauważyłem że mi ta wskazówka też nie stoi na baczność, tylko max na 65 stopni.
Na polu jest -5 i w aucie po 5 minutach robi sie ciepło.(tak jakby termostat był OK. Jak przejade trase 70 km to wskazowka nadal na temperaturze 65 stopni. Jak wyłącze silnik i za 5 minut przekręce stacyjke wskazowka wedruje na 75 stopni. W klimatroniku na kodzie 57 i 58 pokazuje max 66 stopni. Vaga niemam także nie sprawdza. W zaprzyjaźnionym serwisie mi powiedzieli 440 zł wymiana termostatu + termostat.
Jak myślicie co nawaliło ?
Właśnie zauważyłem że mi ta wskazówka też nie stoi na baczność, tylko max na 65 stopni.
Na polu jest -5 i w aucie po 5 minutach robi sie ciepło.(tak jakby termostat był OK. Jak przejade trase 70 km to wskazowka nadal na temperaturze 65 stopni. Jak wyłącze silnik i za 5 minut przekręce stacyjke wskazowka wedruje na 75 stopni. W klimatroniku na kodzie 57 i 58 pokazuje max 66 stopni. Vaga niemam także nie sprawdza. W zaprzyjaźnionym serwisie mi powiedzieli 440 zł wymiana termostatu + termostat.
Jak myślicie co nawaliło ?
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Może być czujnik temp. cieczy albo termostat....bochen pisze:Koledzy a ja mam pytanko takie.
Właśnie zauważyłem że mi ta wskazówka też nie stoi na baczność, tylko max na 65 stopni.
Na polu jest -5 i w aucie po 5 minutach robi sie ciepło.(tak jakby termostat był OK. Jak przejade trase 70 km to wskazowka nadal na temperaturze 65 stopni. Jak wyłącze silnik i za 5 minut przekręce stacyjke wskazowka wedruje na 75 stopni. W klimatroniku na kodzie 57 i 58 pokazuje max 66 stopni. Vaga niemam także nie sprawdza. W zaprzyjaźnionym serwisie mi powiedzieli 440 zł wymiana termostatu + termostat.
Jak myślicie co nawaliło ?
Obstawiam termostat. Miałem to samo że temp. po włączeniu silnika( tak po 5min od zgaszenia) pokazywała wyższą temp. niż była przed wył. motoru. Termostat rozwiązał sprawe.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
Witam Panowie i byc może Panie. Mam A6 2,5TDI motor AFB z 1999 roku. Padł mi termostat. Pogodziłem się z tym, że trzeba "popuści" przedni zderzak /pas/. Potrzebuję jednak fachowej pomocy na co zwróci szczególną uwagą. Czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia blokujące rozrząd albo napinacz hydrauliczny. Czy po wymianie muszę dokonywac jakiś ustawień? Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku.........
[ Dodano: 2009-01-02, 14:47 ]
Witam, muszę zapytac ponownie, bo sprawa jest pilna. Czy przy wymianie termostatu /A6 2,5TDI AFB/ potrzebne są jakieś narzędzia blokujące rozrząd, i czy po wymianie muszę dokonac jakiś ustawień? Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-08, 17:41 ]
Panowie podajcie producentów dobrych termostatów, tych tak zwanych orginalnych, bo nie wiem w dalszym ciągu co kupić? Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-02, 14:47 ]
Witam, muszę zapytac ponownie, bo sprawa jest pilna. Czy przy wymianie termostatu /A6 2,5TDI AFB/ potrzebne są jakieś narzędzia blokujące rozrząd, i czy po wymianie muszę dokonac jakiś ustawień? Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-01-08, 17:41 ]
Panowie podajcie producentów dobrych termostatów, tych tak zwanych orginalnych, bo nie wiem w dalszym ciągu co kupić? Pozdrawiam
Audimen
Jestem po wymianie termostatu temperatura podnosi sie szybciutko sama radość dodam ze ma webasto i jego sprawnosc jest podwójnie wazna ... V6 grzeje sie szybciutko nie jak niektórzy pisza ze te silniki tak maja...... :lol: dodam ze nie umie sobie wyobrazić jak mozna go wymienic bez zdemontowania pasa przedniego .Specjalne narzedzia nie sa wymagane ale 10 nasadka na przegłubowym połaczeniu duzo ci ułatwi , paska nie ruszamy tylko podczas wyjmowania osłony termostatu lekko go podciagamy zobaczysz sam nie ma wielkiej filozofi :mrgreen:
podobno w 2,4 i 2,8 jest tak jak tutaj może w 2,7 też tak jest przynajmniej można zobaczyć
-a6-c5-wymiana-termostatu-v6-25-tdi-fot ... t48993.htm
-a6-c5-wymiana-termostatu-v6-25-tdi-fot ... t48993.htm
rozrzau nie trzeba sciągać tylko obudowy plastikowe termostat można wymienic bez sciągania przodu ale jest bardzo niewygodnie dlatego polecam sciągnąć zderzak i popuścić pas przedni bez odpinania weży będzie napewno szybciej i bezpieczniej niż kombinować między tak małą powierzchnią bo jak coś wpadnie w rozrząd to sciągnięcie przodu i tak nas nie ominie pozdrawiam
Witam. Odświeżę temat termostatu. Wczoraj wymieniałem (a raczej sąsiad-mechanik wymieniał, a ja pomagałem) i trwało to ok. 4 godz., dwa piwa i flaszka.
W zasadzie nie trzeba było zdejmować zderzaka i pasa przedniego. jedynie wymontować kilka rur dolotowych i dobrać się do obudowy termostatu. Skomplikowane jak dla mnie, mało wygodne i w razie upuszczenia jakiegoś klucza konieczność rozebrania przodu. Myślę, że najlepiej przy wymianie paska rozrządu wymieniać i pompę wody i własnie termostat, ponieważ to pasek rozrządu najbardziej przeszkadzał.
Sam bym się tego nie podjął, chociaż co nie co sam potrafię przy aucie zrobić.
pozdr
W zasadzie nie trzeba było zdejmować zderzaka i pasa przedniego. jedynie wymontować kilka rur dolotowych i dobrać się do obudowy termostatu. Skomplikowane jak dla mnie, mało wygodne i w razie upuszczenia jakiegoś klucza konieczność rozebrania przodu. Myślę, że najlepiej przy wymianie paska rozrządu wymieniać i pompę wody i własnie termostat, ponieważ to pasek rozrządu najbardziej przeszkadzał.
Sam bym się tego nie podjął, chociaż co nie co sam potrafię przy aucie zrobić.
pozdr
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga