Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5]Gdzie znajduje sie termostat ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
bochen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 22 gru 2007, 22:37
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: bochen » 30 gru 2008, 14:22

Koledzy a ja mam pytanko takie.
Właśnie zauważyłem że mi ta wskazówka też nie stoi na baczność, tylko max na 65 stopni.
Na polu jest -5 i w aucie po 5 minutach robi sie ciepło.(tak jakby termostat był OK. Jak przejade trase 70 km to wskazowka nadal na temperaturze 65 stopni. Jak wyłącze silnik i za 5 minut przekręce stacyjke wskazowka wedruje na 75 stopni. W klimatroniku na kodzie 57 i 58 pokazuje max 66 stopni. Vaga niemam także nie sprawdza. W zaprzyjaźnionym serwisie mi powiedzieli 440 zł wymiana termostatu + termostat. ;(
Jak myślicie co nawaliło ?

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 30 gru 2008, 17:06

bochen pisze:Koledzy a ja mam pytanko takie.
Właśnie zauważyłem że mi ta wskazówka też nie stoi na baczność, tylko max na 65 stopni.
Na polu jest -5 i w aucie po 5 minutach robi sie ciepło.(tak jakby termostat był OK. Jak przejade trase 70 km to wskazowka nadal na temperaturze 65 stopni. Jak wyłącze silnik i za 5 minut przekręce stacyjke wskazowka wedruje na 75 stopni. W klimatroniku na kodzie 57 i 58 pokazuje max 66 stopni. Vaga niemam także nie sprawdza. W zaprzyjaźnionym serwisie mi powiedzieli 440 zł wymiana termostatu + termostat. ;(
Jak myślicie co nawaliło ?
Może być czujnik temp. cieczy albo termostat....

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 31 gru 2008, 21:45

Obstawiam termostat. Miałem to samo że temp. po włączeniu silnika( tak po 5min od zgaszenia) pokazywała wyższą temp. niż była przed wył. motoru. Termostat rozwiązał sprawe.
Pozdrawiam <ok>
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

audimen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 lis 2008, 19:38
Lokalizacja: ząbkowice

Post autor: audimen » 01 sty 2009, 21:27

Witam Panowie i byc może Panie. Mam A6 2,5TDI motor AFB z 1999 roku. Padł mi termostat. Pogodziłem się z tym, że trzeba "popuści" przedni zderzak /pas/. Potrzebuję jednak fachowej pomocy na co zwróci szczególną uwagą. Czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia blokujące rozrząd albo napinacz hydrauliczny. Czy po wymianie muszę dokonywac jakiś ustawień? Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku.........

[ Dodano: 2009-01-02, 14:47 ]
Witam, muszę zapytac ponownie, bo sprawa jest pilna. Czy przy wymianie termostatu /A6 2,5TDI AFB/ potrzebne są jakieś narzędzia blokujące rozrząd, i czy po wymianie muszę dokonac jakiś ustawień? Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-01-08, 17:41 ]
Panowie podajcie producentów dobrych termostatów, tych tak zwanych orginalnych, bo nie wiem w dalszym ciągu co kupić? Pozdrawiam
Audimen

Szpinak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 maja 2009, 00:06
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szpinak » 29 paź 2009, 17:26

Jestem po wymianie termostatu temperatura podnosi sie szybciutko sama radość dodam ze ma webasto i jego sprawnosc jest podwójnie wazna ... V6 grzeje sie szybciutko nie jak niektórzy pisza ze te silniki tak maja...... :lol: dodam ze nie umie sobie wyobrazić jak mozna go wymienic bez zdemontowania pasa przedniego .Specjalne narzedzia nie sa wymagane ale 10 nasadka na przegłubowym połaczeniu duzo ci ułatwi , paska nie ruszamy tylko podczas wyjmowania osłony termostatu lekko go podciagamy zobaczysz sam nie ma wielkiej filozofi :mrgreen:

kocurrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 2008, 17:00
Lokalizacja: kołobrzeg

Post autor: kocurrr » 29 paź 2009, 20:08

Panowie, co dokładnie z rozrządu muszę ściągnąć żeby dobrać się do tego termostatu, w moim przypadku to silnik AYM 2,5 V6 155KM ?

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 29 paź 2009, 21:01

a nie było to chłopaki kupić sobie poczciwego 1.9 i nie bawić się z rozbieraniem przodu ?? <ok>

a tak na serio, to wymieniłem termostat i nadal jakoś mi wolno temperaturę łapie :roll:
i coś mi kurde płyn chłodniczy ucieka butelkami- ciągle musze dolewać... :evil:

Awatar użytkownika
P0L0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 gru 2012, 20:30
Lokalizacja: Jawor

Post autor: P0L0 » 26 gru 2012, 18:38

Odkopię troszkę temat ... Czy ktoś z Was wymieniał termostat w 2.7 biturbo i może mi powiedzieć gdzie on się znajduje?

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 27 gru 2012, 11:01

podobno w 2,4 i 2,8 jest tak jak tutaj może w 2,7 też tak jest przynajmniej można zobaczyć

-a6-c5-wymiana-termostatu-v6-25-tdi-fot ... t48993.htm

adrian055

Post autor: adrian055 » 02 sty 2013, 16:19

rozrzau nie trzeba sciągać tylko obudowy plastikowe termostat można wymienic bez sciągania przodu ale jest bardzo niewygodnie dlatego polecam sciągnąć zderzak i popuścić pas przedni bez odpinania weży będzie napewno szybciej i bezpieczniej niż kombinować między tak małą powierzchnią bo jak coś wpadnie w rozrząd to sciągnięcie przodu i tak nas nie ominie pozdrawiam

piwko365
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 16 mar 2014, 17:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piwko365 » 04 sty 2015, 13:29

Witam. Odświeżę temat termostatu. Wczoraj wymieniałem (a raczej sąsiad-mechanik wymieniał, a ja pomagałem) i trwało to ok. 4 godz., dwa piwa i flaszka. <rotfl>
W zasadzie nie trzeba było zdejmować zderzaka i pasa przedniego. jedynie wymontować kilka rur dolotowych i dobrać się do obudowy termostatu. Skomplikowane jak dla mnie, mało wygodne i w razie upuszczenia jakiegoś klucza konieczność rozebrania przodu. Myślę, że najlepiej przy wymianie paska rozrządu wymieniać i pompę wody i własnie termostat, ponieważ to pasek rozrządu najbardziej przeszkadzał.
Sam bym się tego nie podjął, chociaż co nie co sam potrafię przy aucie zrobić.
pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga