Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
stefano_c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 mar 2024, 12:23
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?

Post autor: stefano_c4 » 22 mar 2024, 12:37

Witam wszystkich.

Diesel 2.5tdi 140KM, ośka automat. Auto u mnie od 5 lat. Mało używane. W ciągu lat zrobiłem przebieg 14 tys kilometrów. Obecny przebieg 293tys.

W okresie jesienno-zimowym, generalnie gdy jest na dworze poniżej +10 stopni, zdarzają się wycieki płynu chłodzniczego. Czasem trochę pokapie i przestanie, a czasem przez noc sobie tak powolutku kapie i wycieka cały.
Ostatnio mechanik wymienił kolejne dwa węże. Niby spoko. A zaczęło kapać w innym miejscu - na łączeniu weża z chłodnicą.

Co zauważyłem, ciężko się odkręca korek od zbiorniczka wyrównawczego. Przy odkręcaniu słychać głośne wyraźne syczenie.
Mając na uwadze to syczenie i przyssany korek oraz fakt, że zdarza się to głównie w chłodnych temparaturach to zastanawiam się czy przyczyną nie jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.
Sytuacja - gdy trochę pojeżdżę auto się nagrzeje, potem na postoju się ochładza. Gumowe przewody, które były rozgrzane zaczynają przepuszczać od zbyt wysokiego ciśnienia. Możliwe?

Przychodzi komuś coś do głowy, gdzie może leżeć przyczyna?
Czy możliwe, że zepsuty jest zaworek wyrównujący ciśnienie w układzie chłodzącym?

Chętnie wysłucham Waszych opinii.
Pozdrawiam serdeczenie.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?

Post autor: vredota » 22 mar 2024, 20:17

stefano_c4 pisze:
22 mar 2024, 12:37
Przychodzi komuś coś do głowy, gdzie może leżeć przyczyna?
Czy możliwe, że zepsuty jest zaworek wyrównujący ciśnienie w układzie chłodzącym?
Korek zbiorniczka wyrównawczego, a właściwie jego zaworek regulujący ciśnienie, ma względnie małą wydajność, jeśli są nieprawidłowości w układzie chłodzenia, łatwiej jest pojechać do dowolnego sklepu-warsztatu z hydrauliką siłową, na dowolnym, łatwo dostępnym, wężu układu chłodzenia zrobią Ci trójnik z manometrem, przestaniesz działać po omacku.

Opaski sprężynowe (samozaciskowe) na przewodach LPG potrafią puszczać wąż z króćca przy ciśnieniu absolutnym 4 bary, typowo ustawiane jest max. ciśnienie rozpężonego gazu LPG do 3.5 bara, niech to będzie jakiś trop co do rozszczelnień. W sprawnym układzie chłodzenia jest nadciśnienie w okolicy 1 bara (zmienia to temperatury wrzenia płynu).

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?

Post autor: Pieterb » 24 mar 2024, 19:48

vredota pisze:
22 mar 2024, 20:17
Opaski sprężynowe (samozaciskowe) na przewodach LPG potrafią puszczać wąż z króćca przy ciśnieniu absolutnym 4 bary, typowo ustawiane jest max. ciśnienie rozpężonego gazu LPG do 3.5 bara, niech to będzie jakiś trop co do rozszczelnień. W sprawnym układzie chłodzenia jest nadciśnienie w okolicy 1 bara (zmienia to temperatury wrzenia płynu).
Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie
ale on pisze o tdi'ku ;p i obstawiam że raczej nie na lpg
stefano_c4 pisze:
22 mar 2024, 12:37
Co zauważyłem, ciężko się odkręca korek od zbiorniczka wyrównawczego. Przy odkręcaniu słychać głośne wyraźne syczenie.
Mając na uwadze to syczenie i przyssany korek oraz fakt, że zdarza się to głównie w chłodnych temparaturach to zastanawiam się czy przyczyną nie jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.
jesteś troszkę w błędzie - gdzybys miał podciśnienie nie miałbyś wycieku, więc raczej jest nadciśnienie.
Korki są tanie więc nie czekałbym tylko kupił dobrej firmy.
PS tam są dwa zaworki nadciśnienia i podciśnienia ;) z czesem zawodzi któryś i tyle.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?

Post autor: vredota » 25 mar 2024, 13:11

Pieterb pisze:
24 mar 2024, 19:48
vredota pisze:
22 mar 2024, 20:17
Opaski sprężynowe (samozaciskowe) na przewodach LPG potrafią puszczać wąż z króćca przy ciśnieniu absolutnym 4 bary, typowo ustawiane jest max. ciśnienie rozpężonego gazu LPG do 3.5 bara, niech to będzie jakiś trop co do rozszczelnień. W sprawnym układzie chłodzenia jest nadciśnienie w okolicy 1 bara (zmienia to temperatury wrzenia płynu).
Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie
ale on pisze o tdi'ku ;p i obstawiam że raczej nie na lpg
Wyraźnie zaznaczyłem, że:
vredota pisze:
22 mar 2024, 20:17
Opaski sprężynowe [..] na przewodach LPG potrafią puszczać [..] przy ciśnieniu absolutnym 4 bary [...] niech to będzie jakiś trop co do rozszczelnień
Układ chłodzenia nadciśnieniowy jest praktycznie identyczny w benzyniaku i dieselu, o LPG wspomniałem bo łatwiej znaleźć sprawne Audi z LPG, pomacać wąż z 1 barem LPG w środku i swój przewód wodny twardy jak kamień, który szuka najsłabszego miejsca w układzie, bo ciśnienie jest przyczyną, nie paliwo zasilania silnika.

stefano_c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 mar 2024, 12:23
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?

Post autor: stefano_c4 » 29 kwie 2024, 12:21

Kupiłem nowy korek. Nie wiem czy dobry. W sklepie motoryzacyjnym powiedzieli mi, że chiński kosztuje 6zł a rzekomo niemiecki 14zł, więc wziąłem ten za 14zł.
Zobaczymy jak będzie.

Zastanawiam się czy jakbym miał ten oryginalny korek trochę niedokręcony, czy mogłoby mieć to jakikolwiek negatywne skutki uboczne. Tzn aby zakręcić na maxa to potrzeba 3 i pół obrotu. Mówię o sytuacji gdybym korek zakręcił na 2 i pół albo 3 obroty.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?

Post autor: vredota » 29 kwie 2024, 13:15

stefano_c4 pisze:
29 kwie 2024, 12:21
Kupiłem nowy korek. Nie wiem czy dobry. W sklepie motoryzacyjnym powiedzieli mi, że chiński kosztuje 6zł a rzekomo niemiecki 14zł, więc wziąłem ten za 14zł.
Zobaczymy jak będzie.

Zastanawiam się czy jakbym miał ten oryginalny korek trochę niedokręcony, czy mogłoby mieć to jakikolwiek negatywne skutki uboczne. Tzn aby zakręcić na maxa to potrzeba 3 i pół obrotu. Mówię o sytuacji gdybym korek zakręcił na 2 i pół albo 3 obroty.
Dlaczego kupiłeś coś, o czym nie wiesz, czy będzie dobre? Korek za 6zł? Nie starczy na dobre materiały do produkcji, maszynowe wytwarzanie z powtarzalną jakością na dużą skalę: w sześciu złotówkach tego nie upchniesz. Układ chłodzenia ma być szczelny ze względu na nadciśnienie pracy (w skróce: zagrzanie w lecie płynu typowo do 100C to normalne, 110C górne widełki, w piku do 120C dopuszczalne bez długotrwałej takiej pracy, pierwszy z brzegu płyn G12, nota katalogowa: temperatura wrzenia przy ciśnieniu atmosferycznym: 107C, przy nadciśnieniu 1 bar: minimum 120C, lepsze płyny mają minimum 140C przy 1 barze nadciśnienia) a Ty chcesz luzować korek... (różne silniki mają różne widełki temperatur układu chłodzenia).

Przegrzania głowica to kooooszta! Nie lepiej zadzwonić / napisać do ASO? Może mają, korek ma mieć średnicę i ciśnieniowe widełki pracy, przecież fabryki nie produkują 1000 modeli korków do marek-modeli-generacji-przedlift-polift, zazwyczaj podziały są na grupy maerk (np. VAG), modele, przedziały wiekowe produkcji.

Na Allegro leżą oferty pojedynczych części wystawiane przez ASO grupy VAG, spróbuj poszukać i napisać, to nie kosztuje, eksperymenty na aucie będą Cię kosztować pieniądze na ratowanie silnika (przegrzanie).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga