Witam wszystkich.
Diesel 2.5tdi 140KM, ośka automat. Auto u mnie od 5 lat. Mało używane. W ciągu lat zrobiłem przebieg 14 tys kilometrów. Obecny przebieg 293tys.
W okresie jesienno-zimowym, generalnie gdy jest na dworze poniżej +10 stopni, zdarzają się wycieki płynu chłodzniczego. Czasem trochę pokapie i przestanie, a czasem przez noc sobie tak powolutku kapie i wycieka cały.
Ostatnio mechanik wymienił kolejne dwa węże. Niby spoko. A zaczęło kapać w innym miejscu - na łączeniu weża z chłodnicą.
Co zauważyłem, ciężko się odkręca korek od zbiorniczka wyrównawczego. Przy odkręcaniu słychać głośne wyraźne syczenie.
Mając na uwadze to syczenie i przyssany korek oraz fakt, że zdarza się to głównie w chłodnych temparaturach to zastanawiam się czy przyczyną nie jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.
Sytuacja - gdy trochę pojeżdżę auto się nagrzeje, potem na postoju się ochładza. Gumowe przewody, które były rozgrzane zaczynają przepuszczać od zbyt wysokiego ciśnienia. Możliwe?
Przychodzi komuś coś do głowy, gdzie może leżeć przyczyna?
Czy możliwe, że zepsuty jest zaworek wyrównujący ciśnienie w układzie chłodzącym?
Chętnie wysłucham Waszych opinii.
Pozdrawiam serdeczenie.
Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 mar 2024, 12:23
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 173
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?
Korek zbiorniczka wyrównawczego, a właściwie jego zaworek regulujący ciśnienie, ma względnie małą wydajność, jeśli są nieprawidłowości w układzie chłodzenia, łatwiej jest pojechać do dowolnego sklepu-warsztatu z hydrauliką siłową, na dowolnym, łatwo dostępnym, wężu układu chłodzenia zrobią Ci trójnik z manometrem, przestaniesz działać po omacku.stefano_c4 pisze: ↑22 mar 2024, 12:37Przychodzi komuś coś do głowy, gdzie może leżeć przyczyna?
Czy możliwe, że zepsuty jest zaworek wyrównujący ciśnienie w układzie chłodzącym?
Opaski sprężynowe (samozaciskowe) na przewodach LPG potrafią puszczać wąż z króćca przy ciśnieniu absolutnym 4 bary, typowo ustawiane jest max. ciśnienie rozpężonego gazu LPG do 3.5 bara, niech to będzie jakiś trop co do rozszczelnień. W sprawnym układzie chłodzenia jest nadciśnienie w okolicy 1 bara (zmienia to temperatury wrzenia płynu).
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?
ale on pisze o tdi'ku i obstawiam że raczej nie na lpgvredota pisze: ↑22 mar 2024, 20:17Opaski sprężynowe (samozaciskowe) na przewodach LPG potrafią puszczać wąż z króćca przy ciśnieniu absolutnym 4 bary, typowo ustawiane jest max. ciśnienie rozpężonego gazu LPG do 3.5 bara, niech to będzie jakiś trop co do rozszczelnień. W sprawnym układzie chłodzenia jest nadciśnienie w okolicy 1 bara (zmienia to temperatury wrzenia płynu).
Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie
jesteś troszkę w błędzie - gdzybys miał podciśnienie nie miałbyś wycieku, więc raczej jest nadciśnienie.stefano_c4 pisze: ↑22 mar 2024, 12:37Co zauważyłem, ciężko się odkręca korek od zbiorniczka wyrównawczego. Przy odkręcaniu słychać głośne wyraźne syczenie.
Mając na uwadze to syczenie i przyssany korek oraz fakt, że zdarza się to głównie w chłodnych temparaturach to zastanawiam się czy przyczyną nie jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.
Korki są tanie więc nie czekałbym tylko kupił dobrej firmy.
PS tam są dwa zaworki nadciśnienia i podciśnienia z czesem zawodzi któryś i tyle.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 173
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?
Wyraźnie zaznaczyłem, że:Pieterb pisze: ↑24 mar 2024, 19:48ale on pisze o tdi'ku i obstawiam że raczej nie na lpgvredota pisze: ↑22 mar 2024, 20:17Opaski sprężynowe (samozaciskowe) na przewodach LPG potrafią puszczać wąż z króćca przy ciśnieniu absolutnym 4 bary, typowo ustawiane jest max. ciśnienie rozpężonego gazu LPG do 3.5 bara, niech to będzie jakiś trop co do rozszczelnień. W sprawnym układzie chłodzenia jest nadciśnienie w okolicy 1 bara (zmienia to temperatury wrzenia płynu).
Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie
Układ chłodzenia nadciśnieniowy jest praktycznie identyczny w benzyniaku i dieselu, o LPG wspomniałem bo łatwiej znaleźć sprawne Audi z LPG, pomacać wąż z 1 barem LPG w środku i swój przewód wodny twardy jak kamień, który szuka najsłabszego miejsca w układzie, bo ciśnienie jest przyczyną, nie paliwo zasilania silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 mar 2024, 12:23
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?
Kupiłem nowy korek. Nie wiem czy dobry. W sklepie motoryzacyjnym powiedzieli mi, że chiński kosztuje 6zł a rzekomo niemiecki 14zł, więc wziąłem ten za 14zł.
Zobaczymy jak będzie.
Zastanawiam się czy jakbym miał ten oryginalny korek trochę niedokręcony, czy mogłoby mieć to jakikolwiek negatywne skutki uboczne. Tzn aby zakręcić na maxa to potrzeba 3 i pół obrotu. Mówię o sytuacji gdybym korek zakręcił na 2 i pół albo 3 obroty.
Zobaczymy jak będzie.
Zastanawiam się czy jakbym miał ten oryginalny korek trochę niedokręcony, czy mogłoby mieć to jakikolwiek negatywne skutki uboczne. Tzn aby zakręcić na maxa to potrzeba 3 i pół obrotu. Mówię o sytuacji gdybym korek zakręcił na 2 i pół albo 3 obroty.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 173
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wycieki płynu chłodzącego - za wysokie ciśnienie?
Dlaczego kupiłeś coś, o czym nie wiesz, czy będzie dobre? Korek za 6zł? Nie starczy na dobre materiały do produkcji, maszynowe wytwarzanie z powtarzalną jakością na dużą skalę: w sześciu złotówkach tego nie upchniesz. Układ chłodzenia ma być szczelny ze względu na nadciśnienie pracy (w skróce: zagrzanie w lecie płynu typowo do 100C to normalne, 110C górne widełki, w piku do 120C dopuszczalne bez długotrwałej takiej pracy, pierwszy z brzegu płyn G12, nota katalogowa: temperatura wrzenia przy ciśnieniu atmosferycznym: 107C, przy nadciśnieniu 1 bar: minimum 120C, lepsze płyny mają minimum 140C przy 1 barze nadciśnienia) a Ty chcesz luzować korek... (różne silniki mają różne widełki temperatur układu chłodzenia).stefano_c4 pisze: ↑29 kwie 2024, 12:21Kupiłem nowy korek. Nie wiem czy dobry. W sklepie motoryzacyjnym powiedzieli mi, że chiński kosztuje 6zł a rzekomo niemiecki 14zł, więc wziąłem ten za 14zł.
Zobaczymy jak będzie.
Zastanawiam się czy jakbym miał ten oryginalny korek trochę niedokręcony, czy mogłoby mieć to jakikolwiek negatywne skutki uboczne. Tzn aby zakręcić na maxa to potrzeba 3 i pół obrotu. Mówię o sytuacji gdybym korek zakręcił na 2 i pół albo 3 obroty.
Przegrzania głowica to kooooszta! Nie lepiej zadzwonić / napisać do ASO? Może mają, korek ma mieć średnicę i ciśnieniowe widełki pracy, przecież fabryki nie produkują 1000 modeli korków do marek-modeli-generacji-przedlift-polift, zazwyczaj podziały są na grupy maerk (np. VAG), modele, przedziały wiekowe produkcji.
Na Allegro leżą oferty pojedynczych części wystawiane przez ASO grupy VAG, spróbuj poszukać i napisać, to nie kosztuje, eksperymenty na aucie będą Cię kosztować pieniądze na ratowanie silnika (przegrzanie).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga