Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

a6 c5 2.8 migajacy klimatronik

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

a6 c5 2.8 migajacy klimatronik

Post autor: rokob33 » 08 gru 2023, 10:30

Witam koledzy mozecie mi pomoc potrzebuje instrukcji adaptacji klimatronika bo po wlaczeniu zaplonu miga kilka minut ,prosze o instrukcje jak to zrobic przy pomocy vaga
audi a6c5 2.8

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: a6 c5 2.8 migajacy klimatronik

Post autor: vredota » 08 gru 2023, 17:30

rokob33 pisze:
08 gru 2023, 10:30
Witam koledzy mozecie mi pomoc potrzebuje instrukcji adaptacji klimatronika bo po wlaczeniu zaplonu miga kilka minut ,prosze o instrukcje jak to zrobic przy pomocy vaga
audi a6c5 2.8
Co to znaczy, że klimatronik miga kilka minut po podaniu zasilania na panel po załączeniu zapłonu?
Miga jakaś konkretna kontrolka na panelu klimatronika?
Miga cały panel naprzemiennie: nic-załącza się-znów nic-załącza się-itd.?

Napisz precyzyjniej!, co się dzieje.
Na pewno wiesz, w jaki sposób działają tzw. klimatroniki (czyli automatyczne, w pełni elektryczne, sterowniki HVAC w kabinie) w autach?

Żadnej adaptacji nie musisz robić, sterowniki stworzone są do wąskiej grupy aut (np. A6 C5, A8 D2), kodowaniem sterownika informujesz go m.in. o modelu nadwozia (A6 C5), rodzaju silnika (ważne dla diesela: dodatkowa grzałka elektryczna kabiny), lewo/prawostronny (dwustrefowa klima chce wiedzieć, gdzie siedzi kierowca).

Przyuczasz jedynie skrajne wartości położeń klap w kanałach, żeby sterownik wiedział, kiedy są skrajne wartości otwarte/zamknięte, są tematy na forum, dodatkowo, przy każdym uruchomieniu klimatronika (wyłaczasz OFF = załączasz klimatronik) słychać przesterowanie klap, zanim sterownik podejmie właściwą pracę.

Jeśli nie rozumiesz, jak działa klimatronik, lepiej pojedź do kogoś, żeby Ci zrobił kodowanie (twój klimatronik nie miał zapisanego kodowania?) i nastawy klap. Nawet głupim VCDS można sobie zrobić krzywdę.

rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

Re: a6 c5 2.8 migajacy klimatronik

Post autor: rokob33 » 08 gru 2023, 21:27

chodzi oczywiscie o przeprowadzenie kalibracji klap nawiewow ,potrzebuje instrukcji ktora gdzies mi wcielo bo robilem to juz kilka lat wczesniej bo tez wyswietlacz klimy mrugal ok 2 min (wszystko dziala )

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: a6 c5 2.8 migajacy klimatronik

Post autor: vredota » 09 gru 2023, 01:37

rokob33 pisze:
08 gru 2023, 21:27
chodzi oczywiscie o przeprowadzenie kalibracji klap nawiewow ,potrzebuje instrukcji ktora gdzies mi wcielo bo robilem to juz kilka lat wczesniej bo tez wyswietlacz klimy mrugal ok 2 min (wszystko dziala )
Leży na forum, to dość uniwersalne dla grupy VAG.
elektryka-c5/jak-zakodowac-klimatronica-t197.html
Doc pisze:
20 mar 2008, 22:58
Podłą;czasz VAG
Uruchamiasz silnik.
Włą;czasz kllimatyzację w tryb AUTO:

Wchodzisz w adres 08 AC/ HVAC lub inny opis dotyczą;cy klimatyzacji.

[...]

Teraz nie zamykają;c programu (nie rozłą;czają;c się z samochodem) odczytujesz błędy klimy, usuwasz je, jeśli się pojawiły i przechodzisz do Basic Settings.

Silnik musi nadal pracować, i klima być włą;czona w tryb AUTO.

04 - Basic Settings
Potwierdzasz
Wpisujesz numer grupy 001
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.
Wszystkie silniczki sterowania przejadą; sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają; się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a.

Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową; pracą; naszej automatycznej klimatyzacji.
W HVAC ma być czysto, bez błędów, sprzętowo ma być sprawne, kodowanie HVAC dla auta prawidłowe.

rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

Re: a6 c5 2.8 migajacy klimatronik

Post autor: rokob33 » 09 gru 2023, 21:20

dzieki :) nie wiem tylko czy jak wlacze klimatyzacje i sprezarka sie nie wlaczy czy to nie bedzie mialo znaczenia przy tej kalibracji bo sprezarka nie uruchomi sie ponizej +5 stopni

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: a6 c5 2.8 migajacy klimatronik

Post autor: vredota » 10 gru 2023, 00:28

rokob33 pisze:
09 gru 2023, 21:20
dzieki :) nie wiem tylko czy jak wlacze klimatyzacje i sprezarka sie nie wlaczy czy to nie bedzie mialo znaczenia przy tej kalibracji bo sprezarka nie uruchomi sie ponizej +5 stopni
Nie ma to żadnego znaczenia, zrozum, po co sterownik robi adaptacje, czyli od nowa uczy się skrajnych wartości elektrycznych dla położenia klapy sterującej kanału nawiewnego w pozycji całkowicie otwarty lub całkowicie zamknięty. Każda klapa w kanale składa się (ideowo) z silniczka, jakiejś przekładni / cięgna oraz potencjometru, który daje określone wartości elektryczne. Żeby sterownik był mądrzejszy i wiedział, jaka wartość odpowiada całkowicie otwartej klapie a jaka całkowicie zamkniętej, przyucza się nowych wartości przez wywołanie procedury przez VCDS. Ideowo wygląda to tak, że sterownik podaje napięcie na silnik na ruch do całkowitego zamknięcia klapy w kanale, odczytuje wartość z potencjometru i jej zmiany, następnie steruje silnikiem aż do całkowitego otwarcia, śledzi zmiany i zapamiętuje skrajną pozycję z potencjometru. Robi tak ze wszystkimi klapami. Procedurę adaptacji wywołuje się dlatego, że w fabryce wszystko było idealne, gdy było nowe, a po latach wszystko się zużywa, powoli ale jednak, wtedy wartości elektryczne mogą być różne, Ty nakazujesz zmierzyć i zapamiętać nowe wartości skrajne (otwarty -- zamknięty), jeśli mechanika klapy jest w pełni sprawna, powinno pójść bez uwag.

Działa to identycznie jak przyuczanie sterowania oknami po odłączeniu akumulatora tylko tam zamiast potencjometru sterownik śledzi amperaże prądu silnika (w skrajnych pozycjach obciążenie skokowo wzrasta). Identycznie jak szyby działa także procedura VCDS dla zacisków elektrycznego ręcznego.

Pracująca sprężarka czynnika chłodzącego nie jest do tej procedury potrzebna, ważne, żeby panel nie był ręcznie na OFF (wyłączony).

rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

Re: a6 c5 2.8 migajacy klimatronik

Post autor: rokob33 » 11 gru 2023, 22:04

super dziekuje wszystko jasne Pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga