Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Problem z klimą i nie tylko.

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
fabianolo17
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 29 cze 2020, 21:15
Imię: Fabian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Problem z klimą i nie tylko.

Post autor: fabianolo17 » 29 cze 2020, 22:55

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum więc proszę o trochę wyrozumiałości :]

Zakupiłem miesiąc temu Audi A6 C5 z 1998 roku i motorem 2.8 ACK tak przynajmniej wnioskuje po naklejce i odczycie z VCDSa.

Przechodząc do sedna sprawy, ostatnio mamy dość wysokie temperatury więc stwierdziłem że może fajnie byłoby skorzystać z klimatyzacji.
Podczas zakupu właściciel twierdził że działa lecz ja zauważyłem znacznie co innego (że mija się to z prawdą). Ale po załączeniu klimatronika nie zauważyłem niepokojących dźwięków i było widać że sprzęgło się załącza więc myślę sobie może nie ma czynnika, ale mój błąd bo jak później się okazało załącza się i rozłącza mniej więcej tak na 3-5 sek. i taka pętla. Przeczytałem na forum jednym że może to być przyczyna któregoś z czujników. Pytanie teraz którego?
Jeśli chodzi o samego VCDSa mam wersje Lite więc coś idzie odczytać ale oprócz napisu temperatura nie ma nic.
A z blokami jakie znalazłem na stronie wiki-ross nie bardzo mi się chce to wszystko zgrywać :|
Jeśli chodzi o temperaturę zewnętrzną na liczniku pokazuje mi myślę w miarę ok (koło wieczora ok. 17 stopni na zewnątrz)
Jeśli chodzi o temperaturę silnika to też myślę że jest ok bo po zapłonie jak zimny silnik to leży i później w miarę rośnie aż do 90 stopni i elegancko stoi <okok>
Ciężko jest mi określić na pierwszy rzut ok co jest nie tak bo w samej zakładce silnika jest masa temperatur podanych.
Jedyną moją uwagę zwróciła grupa 060 (chyba od przepustnicy) i nie jestem pewien ale w trzeciej chyba zakładce pokazywała mi -48 stopni..
Pytanie czy to jest normalne ?
No i któraś jeszcze grupa nie pamiętam ale chyba była to gruba 040 ileś albo 130 ileś że była temperatura 142 stopnie...
Co jeszcze zauważyłem to przy teście wyjść kiedy powinien wyświetlić się komunikat przegrzania nie ma nic...

Czy ktoś może miał podobny problem.

Z góry przepraszam jeśli narobiłem jakieś kłopoty.
Pozdrawiam.

Dodano po 11 minutach 39 sekundach:
A bym zapomniał dodać że sprawdzałem na zaworku ciśnienia czy jest czynnik. Wiem że może mało to wiarygodna diagnoza ale coś syczy więc jakaś szansa jest, no i instalacja raczej szczelna :) bo w chev jak przestała działać i się rozszczelniła to od razu nic nie było na zaworkach :)
Więc myślę że można byłoby zacząć od czujników jeśli oczywiście któryś jest uszkodzony. Pytanie ile ich jest i gdzie je szukać.
Domyślam się że są trzy jeden napewno przed chłodnicą od temp. zewnętrznej, jeden w bloku albo króćcu przy nim i jeszcze jeden w chłodnicy.
Ale z tego co czytałem klimatronik też ma swoje czujniki. No i gdzie tego wszystkiego szukać.

Nikostratus
Moderator
Moderator
Posty: 376
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z klimą i nie tylko.

Post autor: Nikostratus » 29 cze 2020, 23:12

Może to być też zapchany układ skoro rozłącza co chwilę albo jest gdzieś problem ze stykiem.

fabianolo17
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 29 cze 2020, 21:15
Imię: Fabian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z klimą i nie tylko.

Post autor: fabianolo17 » 30 cze 2020, 14:08

Rozumiem że jeżeli mówimy o styku to albo problem ze stykiem na wtyczce sprzęgła lub o przekaźniku?
Myślisz że jak bym pojechał do serwisu klimy to by wykazało jej zapchanie?
Spotkałem się również z opinią że może to być czujnik ciśnienia. Czy ktoś podobny problem?
I jak taki ewentualnie czujnik sprawdzić w jaki pin i kiedy oraz jakie wartości powinien mieć?

Dodano po 42 minutach 15 sekundach:
Chociaż też zastanawia mnie ta wartość w grupie 060 jeśli chodzi o silnik dlaczego tam jest -48 stopni. Bo z tego co pamiętam jeśli coś z temperaturami jest nie halo to też klima działać nie będzie. Myślę że chyba czas na małą inspekcje auta :) wszelkie informacje i dane mile widziane :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”