[A6 C5] naprawa wyłącznika krańcowego / włącznik świateł
[A6 C5] naprawa wyłącznika krańcowego / włącznik świateł
1. najpierw opuszczamy szybę na dół następnie zdjemujemy tapicerkę, odkręcamy 2 śrubki
2. odpinamy linkę od klamki, teraz szyba do góry
3. odłączamy 2 kostki od głośnika i lampki górnej, trzecią na srodku zostawiamy, niech jest podpięta przyda się
4. opieramy tapicerke na ramę o dolne zaczepy, boczek wisi elegancko nie spadnie i kable się nie urwą
5. odkręcamy 2 śrubki z boku (od zamka) kluczem - 12-kątny (torx) tak mi babka powiedziała w sklepie, ja kupiłem caly komplet za 12 zł
6. odpinamy drucik od klamki, odłączmy dolną kostkę od zamka i wyciągamy,
7. odpinamy blaszkę na dole zamka zasłaniającą włącznik i wyciągamy cudo
8. otwieramy kostkę z boku podważając czarny plastik
9. no i czyścimy
10. w moim przypadku było tak że biała gumka pod którą był jakiś plastik który z kolei popycha sprężynkę - był połamany, dlatego też wyciągnąłem białą gumkę, włożyłem luźno bardzo małą śrubkę średnica 2 mm długośc 4 mm i na to przykleiłem taśmę izolacyjną
11. schemat działania mikro-włącznika
12. na koniec składamy i podziwiamy prace
reasumując, vw słynący z prostoty i niezawodności ma się nijak do tego co zobaczyłem po rozebraniu zamka, wystarczyłaby zwykła blaszka która działałaby na tej samej zasadzie co ten włącznik, boje się jak pomyśle żę podobne mechanizmy są zastosowane w innych podzespołach pojazdu
2. odpinamy linkę od klamki, teraz szyba do góry
3. odłączamy 2 kostki od głośnika i lampki górnej, trzecią na srodku zostawiamy, niech jest podpięta przyda się
4. opieramy tapicerke na ramę o dolne zaczepy, boczek wisi elegancko nie spadnie i kable się nie urwą
5. odkręcamy 2 śrubki z boku (od zamka) kluczem - 12-kątny (torx) tak mi babka powiedziała w sklepie, ja kupiłem caly komplet za 12 zł
6. odpinamy drucik od klamki, odłączmy dolną kostkę od zamka i wyciągamy,
7. odpinamy blaszkę na dole zamka zasłaniającą włącznik i wyciągamy cudo
8. otwieramy kostkę z boku podważając czarny plastik
9. no i czyścimy
10. w moim przypadku było tak że biała gumka pod którą był jakiś plastik który z kolei popycha sprężynkę - był połamany, dlatego też wyciągnąłem białą gumkę, włożyłem luźno bardzo małą śrubkę średnica 2 mm długośc 4 mm i na to przykleiłem taśmę izolacyjną
11. schemat działania mikro-włącznika
12. na koniec składamy i podziwiamy prace
reasumując, vw słynący z prostoty i niezawodności ma się nijak do tego co zobaczyłem po rozebraniu zamka, wystarczyłaby zwykła blaszka która działałaby na tej samej zasadzie co ten włącznik, boje się jak pomyśle żę podobne mechanizmy są zastosowane w innych podzespołach pojazdu
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kubicaaa, łącznie zmieniany 5 razy.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Ja mam u siebie taką sytuację.Jam są zamknięte wszystkie drzwi to FIS pokazuje wszystko OK.Jak otworzę przednie prawe bądź lewe drzwi to FIS pokazuje, że oba przednie "wrota" są otwarte.Nie działają mi także światełka zamontowane w drzwiach, służące do oświetlania podłoża jak drzwi są otwarte.Działa tylko z jednej strony od pasażera za kierowcą i działa tylko te światełko pod fotelem po otwarciu drzwi.Reszta czyli umieszczone w drzwiach i pod fotelami(poza fotelem kierowcy) nie działa.Czy może to być wina mikrostycznika?
ÂŻarówki sprawdzane i są OK, nie dochodzi napięcie do tych miejsc(sprawdzane multimetrem)
ÂŻarówki sprawdzane i są OK, nie dochodzi napięcie do tych miejsc(sprawdzane multimetrem)
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Przede wszystkim gratki dla Kubicy <brawo2> Dobra robota.
A teraz mniej miło bo ja mam coś podobnego :-D z tym ze mi jeśli mam otwarte przednie prawe drzwi, pokazuje ze są zamknięte na Fisie, no i nie ma przez to oswietlenia, w sumie lepsze to niz ze pokazuje ze sa otwarte i ma sie swiecic cały czas, aczkolwiek denerwuje mnie to.
Generalnie musze rozbierac tapicere? Czy wystarczy popsikac WD-40? No i przede wszystkim czy mój problem tkwi rzeczywiście w syfie? Byłem przekonany ze to wina trzaskania drzwiami moich pasażerów (wwwwwwwrrrrrr :evil: )
A teraz mniej miło bo ja mam coś podobnego :-D z tym ze mi jeśli mam otwarte przednie prawe drzwi, pokazuje ze są zamknięte na Fisie, no i nie ma przez to oswietlenia, w sumie lepsze to niz ze pokazuje ze sa otwarte i ma sie swiecic cały czas, aczkolwiek denerwuje mnie to.
Generalnie musze rozbierac tapicere? Czy wystarczy popsikac WD-40? No i przede wszystkim czy mój problem tkwi rzeczywiście w syfie? Byłem przekonany ze to wina trzaskania drzwiami moich pasażerów (wwwwwwwrrrrrr :evil: )
Wiatm. ja miałem ten sam prblem z drzwiami pasażera z 2 mies popsikałem odtłuszczaczem a póżniej smarem w spreyu i dziala. Ostatnio sytuacja sie powturzyła z drzwiami z tyłu znów popsikałem odtłuszczaczem firmy Wurth a nastepnie smarem i działa.absajler pisze:Bolszakooof, mam dokładnie to samo psikanie wd-40 czy innym wynalazkiem nic nie pomoże widziałeś na zdjęciu raczej trudno dostępne miejsce. Jak będzie pogoda w weekend to się za to zabiorę. Dam znać czy pomogło :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Jaki zamek wymieniać, zamek się wymontowuje żeby wymienić w nim mikrostyk odpowiedzialny za zapalanie oświetlenia i komunikat na FIS-ie. Przy czym u mnie był taki sam temat jak u Ciebie a winny był zły styk w kostce którą podłącza się do zamka (a więc mikrostyk był ok).
Ostatnio zmieniony 04 maja 2009, 23:08 przez tomciar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Chyba trzeba się zaopatrzyć w coś takiego i będzie święty spokój --> KLIK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Mam ten sam problem z wymontowaniem zamka w drzwiach kierowcy. Mam zdjętą linkę od klamki wewn. i wodzik od zewnętrznej. Zamek z osłoną nie chce wyjść za chiny, bo coś go jeszcze blokuje ( chyba bębenek).
W moim przypadku popryskanie kontaktem i smarami nie pomogło.
Proszę o dokładniejsze wytłumaczenie kto to już ma za sobą i udało mu się wyciągnąć.
W moim przypadku popryskanie kontaktem i smarami nie pomogło.
Proszę o dokładniejsze wytłumaczenie kto to już ma za sobą i udało mu się wyciągnąć.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga