[CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 maja 2023, 07:16
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świdnica
Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas
Cześć.Podzczas wypalania DPF turbo inaczej pracuje (może się mylę) i wtedy jest właśnie taki inny dźwięk.Może za to wszystko odpowiedzialny jest źle działający EGR. Tak na marginesie to uważam że te auta żyją swoim życiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 paź 2012, 22:47
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas
Zastanawiam się czy to czasem nie są oznaki kończącej się lub juz uszkodzonej dwumasy. Co prawda w moim aucie była już wymieniana ale jakieś 100k km temu więc kto wie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas
Ja już wyeliminowałem stronica - remontowany, dwumasę - wymieniona, rozrząd - przy wymianie UPG - w stanie dobrym, turbo - po regeneracji, wtryski - po regeneracji (z 6ciu jest 5 nowych), półosie przód - wymienione - dźwięk jak był tak jest nadal.
Za kierownicą słyszalny dobrze, za pasażera duuużo mniej, ale jak uchylę szybę to podczas jazdy przy barierkach - potrafi być słyszalny i z zewnątrz. Huk go wie, a przyjemność z jazdy nieco psuje.
Zastanawia mnie smród, który pojawią się przy "wygrzewaniu" DPFa podczas procedury. Stanę na chwilę na światłach i już wiem że auto zaczyna wypalać dpf. Dla mnie tak jakby jakaś nieszczelność wkładu wydechowego, ale z kolei przy wymianach UPG coś by było widać - a tu niestety nic.

Zastanawia mnie smród, który pojawią się przy "wygrzewaniu" DPFa podczas procedury. Stanę na chwilę na światłach i już wiem że auto zaczyna wypalać dpf. Dla mnie tak jakby jakaś nieszczelność wkładu wydechowego, ale z kolei przy wymianach UPG coś by było widać - a tu niestety nic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lip 2025, 12:06
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dębica
Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas
Panowie, mam identyczny problem. Czy komuś udało się może znaleźć przyczynę tego szelestania?
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas
Koledzy u mnie jest to samo ale gdy załącza się procedura wypalania filtra DPF auto pracuje książkowo, motor słychać bez tych dziwnych dzwięków, momentalnie jak procedura się zakończy to jest już lipa, słychać ponownie ten klekot. Proces wypalania mam pod kontrolą za pomocą aplikacji Filtr DPF, także wiem kiedy jest aktywowana.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm