Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas

Silniki wysokoprężne
Abq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2023, 07:16
Imię: Kuba
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świdnica

Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas

Post autor: Abq » 13 mar 2025, 20:48

Cześć.Podzczas wypalania DPF turbo inaczej pracuje (może się mylę) i wtedy jest właśnie taki inny dźwięk.Może za to wszystko odpowiedzialny jest źle działający EGR. Tak na marginesie to uważam że te auta żyją swoim życiem.

Myfa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 25 paź 2012, 22:47
Imię: Piotr
Rocznik: 2012
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas

Post autor: Myfa » 22 kwie 2025, 18:30

Zastanawiam się czy to czasem nie są oznaki kończącej się lub juz uszkodzonej dwumasy. Co prawda w moim aucie była już wymieniana ale jakieś 100k km temu więc kto wie.

BorysTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
Imię: Adam
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas

Post autor: BorysTDI » 24 kwie 2025, 20:55

Ja już wyeliminowałem stronica - remontowany, dwumasę - wymieniona, rozrząd - przy wymianie UPG - w stanie dobrym, turbo - po regeneracji, wtryski - po regeneracji (z 6ciu jest 5 nowych), półosie przód - wymienione - dźwięk jak był tak jest nadal. <bezradny> Za kierownicą słyszalny dobrze, za pasażera duuużo mniej, ale jak uchylę szybę to podczas jazdy przy barierkach - potrafi być słyszalny i z zewnątrz. Huk go wie, a przyjemność z jazdy nieco psuje.

Zastanawia mnie smród, który pojawią się przy "wygrzewaniu" DPFa podczas procedury. Stanę na chwilę na światłach i już wiem że auto zaczyna wypalać dpf. Dla mnie tak jakby jakaś nieszczelność wkładu wydechowego, ale z kolei przy wymianach UPG coś by było widać - a tu niestety nic.

Donkosirok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 lip 2025, 12:06
Imię: Dawid
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dębica

Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas

Post autor: Donkosirok » 17 lip 2025, 12:08

Panowie, mam identyczny problem. Czy komuś udało się może znaleźć przyczynę tego szelestania?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: [CKVB 3.0 245 KM] A6 C7 3.0 TDI 245KM Dziwny szelest Podczas

Post autor: tobi71 » 10 sie 2025, 21:14

Koledzy u mnie jest to samo ale gdy załącza się procedura wypalania filtra DPF auto pracuje książkowo, motor słychać bez tych dziwnych dzwięków, momentalnie jak procedura się zakończy to jest już lipa, słychać ponownie ten klekot. Proces wypalania mam pod kontrolą za pomocą aplikacji Filtr DPF, także wiem kiedy jest aktywowana.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja