axe pisze: ↑19 lis 2023, 22:37
KANAL pisze: ↑19 lis 2023, 21:46
Temat stary ale pozwolę sobie odświeżyć.
Czy nie działające tą cięgno o którym mowa (gruszka nie ma siły go podnieść mimo, że wszystko wyczyszczone i ruszając ręką pracuje) może powodować, że ilość sadzy rośnie w oczach? Czy cięgno może być dobre a gruszka uszkodzona?
Mam problem z DPF, czasem ilość sadzy zmierzonej rośnie w oczach, około 10 razy szybciej niż wartość obliczona. Dzisiaj np. ilość sadzy zmierzonej (measured) rosła w oczach, stanąłem na hot doga, po odpaleniu auta i dalszej jeździe rosła już prawie w tempie obliczonej (calculated) czyli zdecydowanie wolniej. Temperatury zachowują się normalnie. Czujnik różnicy ciśnień również.
Dziwne, że po ponownym odpaleniu i ruszeniu w drogę wartości rosły prawidłowo gdzie wcześniej przez 200km rosły bardzo szybko. DPF wypala się co ok. 220-270km. Silnik 2.0 CGLC - soft sprzed diesel gate.
Obejrzyj dzisiejszy odcinek EKG autodyzur na yt. Chlop opowiada wlasnie o tych pomiarach ale na przykladzie A6 C8
Obejrzałem i trochę mnie facet zniesmaczył bo miałem go za góru, opowiedział co może być powodem niesprawności ale po 76km od ostatniego wypalania, wypalił serwisowo DPF w C8 i zadowolony, że różnica ciśnień spadła. Generalnie problemu w tym aucie nie stwierdził, nie usunął. Za 70km znów będzie to samo.
U mnie jest inny problem. Raz masa zmierzona rośnie w oczach (nawet 10 razy szybciej niż obliczona) a raz powoli prawie tak jak obliczona. Żadnych błędów, nigdy kontrolki DPF (bo kontroluję wypalanie i nie przerywam).