Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Silniki wysokoprężne
kamilc7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 gru 2018, 11:04
Lokalizacja: Toruń

[CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: kamilc7 » 08 gru 2018, 11:27

Obrazek
Witam. chciałbym zapytać do czego służy te cięgiełko przy zaworze EGR, dodam ze u mnie była zapieczona i wyrzucalo blad od czujnika N18, teraz piszczy i ciężko chodzi a sterowane jest podcisnieniem. Jakie objawy może powodować jego nie sprawność i jak to najlepiej i najtaniej naprawić? Co spowoduje jazda na otwartym/zamkniętym cięgiełku? Z góry dziękuję za odpowiedź
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 gru 2018, 13:10

Cięgno otwiera/zamyka obieg spalin przez chłodnicę EGR.

kamilc7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 gru 2018, 11:04
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kamilc7 » 08 gru 2018, 16:57

mat1324 pisze:Cięgno otwiera/zamyka obieg spalin przez chłodnicę EGR.
Czyli jego nie sprawność co może powodować, i co będzie powodowała jazda na otwatym ciegle cały czas?

l19eon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 cze 2020, 16:09
Imię: jarek
Moje auto: 100 C3

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: l19eon » 07 cze 2020, 16:36

moze komus sie przyda. Ostatnio przerabialem to u siebie. Klapa obejsciowa zapieczona byla w pozycji otwartej czyli spaliny caly czas ida przez chłodnice, a tak nie powinno byc. Na poczatku gdy silnik jest zimny gorące spaliny ktore ida do dolotu pomagają szybciej rozgrzać silnik oraz katalizator, dodatkowo podnosi temp sapalin przy wypalaniu dpf. , dopiero po osiągnięciu wymaganej temp spaliny sa chlodzone w chlodniczce. Aby dostac sie do tej klapki/zaworu trzeba wymontowac cala chlodnice z egr.

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: MCGregor76 » 08 cze 2020, 22:15

Mam taki sam EGR w VW Transporterze T6 silnik CAAB Niestety rozruszanie , czyszczenie tej klapki w domowych warunkach pomaga na bardzo krótko. Szkoda zachodu z wyjmowaniem EGR-a tylko kupno nowego ok 1000 zł pomaga na dłuższy czas.

l19eon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 cze 2020, 16:09
Imię: jarek
Moje auto: 100 C3

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: l19eon » 08 cze 2020, 22:33

Byc moze. Ja też tak zakladalem. Po tym zabiegu zrobiłem dopiero ok 3k km i narazie działa, ale kto wie jak dlugo...

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: MCGregor76 » 14 cze 2020, 22:08

Dla zainteresowanych jak mój wyglądał po rozebraniu przebieg 141000
Załączniki
EGR2.jpg
EGR1.jpg

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: Misiek_kb89 » 23 paź 2021, 22:31

MCGregor76 pisze:
14 cze 2020, 22:08
Dla zainteresowanych jak mój wyglądał po rozebraniu przebieg 141000
A jak składałeś chłodniczkę z EGR jak uszczelka metalowa łącząca te dwa elementy nie ma swojego nr czyli nie można jej kupić nowej ?

saviola10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 cze 2020, 16:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2013
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: saviola10 » 24 paź 2021, 12:56

Też szukam tej uszczelki....może ktoś coś?

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: MCGregor76 » 24 paź 2021, 13:17

Ja kupiłem cały EGR z chłodnicą.

Awatar użytkownika
KANAL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:23
Lokalizacja: łódzkie

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: KANAL » 19 lis 2023, 21:46

Temat stary ale pozwolę sobie odświeżyć.
Czy nie działające tą cięgno o którym mowa (gruszka nie ma siły go podnieść mimo, że wszystko wyczyszczone i ruszając ręką pracuje) może powodować, że ilość sadzy rośnie w oczach? Czy cięgno może być dobre a gruszka uszkodzona?
Mam problem z DPF, czasem ilość sadzy zmierzonej rośnie w oczach, około 10 razy szybciej niż wartość obliczona. Dzisiaj np. ilość sadzy zmierzonej (measured) rosła w oczach, stanąłem na hot doga, po odpaleniu auta i dalszej jeździe rosła już prawie w tempie obliczonej (calculated) czyli zdecydowanie wolniej. Temperatury zachowują się normalnie. Czujnik różnicy ciśnień również.
Dziwne, że po ponownym odpaleniu i ruszeniu w drogę wartości rosły prawidłowo gdzie wcześniej przez 200km rosły bardzo szybko. DPF wypala się co ok. 220-270km. Silnik 2.0 CGLC - soft sprzed diesel gate.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: axe » 19 lis 2023, 22:37

KANAL pisze:
19 lis 2023, 21:46
Temat stary ale pozwolę sobie odświeżyć.
Czy nie działające tą cięgno o którym mowa (gruszka nie ma siły go podnieść mimo, że wszystko wyczyszczone i ruszając ręką pracuje) może powodować, że ilość sadzy rośnie w oczach? Czy cięgno może być dobre a gruszka uszkodzona?
Mam problem z DPF, czasem ilość sadzy zmierzonej rośnie w oczach, około 10 razy szybciej niż wartość obliczona. Dzisiaj np. ilość sadzy zmierzonej (measured) rosła w oczach, stanąłem na hot doga, po odpaleniu auta i dalszej jeździe rosła już prawie w tempie obliczonej (calculated) czyli zdecydowanie wolniej. Temperatury zachowują się normalnie. Czujnik różnicy ciśnień również.
Dziwne, że po ponownym odpaleniu i ruszeniu w drogę wartości rosły prawidłowo gdzie wcześniej przez 200km rosły bardzo szybko. DPF wypala się co ok. 220-270km. Silnik 2.0 CGLC - soft sprzed diesel gate.
Obejrzyj dzisiejszy odcinek EKG autodyzur na yt. Chlop opowiada wlasnie o tych pomiarach ale na przykladzie A6 C8
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
KANAL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:23
Lokalizacja: łódzkie

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

Post autor: KANAL » 20 lis 2023, 15:49

axe pisze:
19 lis 2023, 22:37
KANAL pisze:
19 lis 2023, 21:46
Temat stary ale pozwolę sobie odświeżyć.
Czy nie działające tą cięgno o którym mowa (gruszka nie ma siły go podnieść mimo, że wszystko wyczyszczone i ruszając ręką pracuje) może powodować, że ilość sadzy rośnie w oczach? Czy cięgno może być dobre a gruszka uszkodzona?
Mam problem z DPF, czasem ilość sadzy zmierzonej rośnie w oczach, około 10 razy szybciej niż wartość obliczona. Dzisiaj np. ilość sadzy zmierzonej (measured) rosła w oczach, stanąłem na hot doga, po odpaleniu auta i dalszej jeździe rosła już prawie w tempie obliczonej (calculated) czyli zdecydowanie wolniej. Temperatury zachowują się normalnie. Czujnik różnicy ciśnień również.
Dziwne, że po ponownym odpaleniu i ruszeniu w drogę wartości rosły prawidłowo gdzie wcześniej przez 200km rosły bardzo szybko. DPF wypala się co ok. 220-270km. Silnik 2.0 CGLC - soft sprzed diesel gate.
Obejrzyj dzisiejszy odcinek EKG autodyzur na yt. Chlop opowiada wlasnie o tych pomiarach ale na przykladzie A6 C8
Obejrzałem i trochę mnie facet zniesmaczył bo miałem go za góru, opowiedział co może być powodem niesprawności ale po 76km od ostatniego wypalania, wypalił serwisowo DPF w C8 i zadowolony, że różnica ciśnień spadła. Generalnie problemu w tym aucie nie stwierdził, nie usunął. Za 70km znów będzie to samo.
U mnie jest inny problem. Raz masa zmierzona rośnie w oczach (nawet 10 razy szybciej niż obliczona) a raz powoli prawie tak jak obliczona. Żadnych błędów, nigdy kontrolki DPF (bo kontroluję wypalanie i nie przerywam).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga