Witam,
Jak można sprawdzić czy separator odmy jest dobry? Ten przy rurze Y?
Co jeszcze muszę sprawdzić ? Zaworek?
			
			
									
									
						A6 C5 2.7 odma
- sabuk2006
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 764
 - Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
 - Imię: Kazimierz
 - Rocznik: 2001
 - Moje auto: Allroad C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7T 250KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Kłodzko
 
Re: A6 C5 2.7 odma
Witam,
Zawór (zaworek) odmy ma za zadanie odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jest to zaworek jedno kierunkowy (w jedną stronę jest przelot, w drugą stronę nie ma przelotu)
Przy podciśnieniu ( wolne obroty lub podczas hamowania silnikiem, odpuszczeniem gazu) jest drożny w jednym kierunku, ale podczas obciążenia (gdy turbiny już pompują) a w kolektorze ssącym robi się ciśnienie (kierunek przeciwny dla zaworku) to ma być nie drożny, czyli zamknięty. Wyciągnięcie zaworku i sprawdzenie ustami lub kompresorem można określić jego sprawność.
Najlepszym sposobem sprawdzenia szczelności silników doładowanych np. 1.8T czy 2.7T jest tzw. sprawdzenia szczelności całego układu ssącego.
Jest to 100% podstawa, czy powietrze sprężone nie ucieka gdzieś w powietrze zamiast w 100% trafiać do cylindrów.
p/s
Dobrze byłoby, abyś uzupełnił swój profil, łatwiej jest pomóc.
Pozdrawiam.
			
			
									
									
						Zawór (zaworek) odmy ma za zadanie odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jest to zaworek jedno kierunkowy (w jedną stronę jest przelot, w drugą stronę nie ma przelotu)
Przy podciśnieniu ( wolne obroty lub podczas hamowania silnikiem, odpuszczeniem gazu) jest drożny w jednym kierunku, ale podczas obciążenia (gdy turbiny już pompują) a w kolektorze ssącym robi się ciśnienie (kierunek przeciwny dla zaworku) to ma być nie drożny, czyli zamknięty. Wyciągnięcie zaworku i sprawdzenie ustami lub kompresorem można określić jego sprawność.
Najlepszym sposobem sprawdzenia szczelności silników doładowanych np. 1.8T czy 2.7T jest tzw. sprawdzenia szczelności całego układu ssącego.
Jest to 100% podstawa, czy powietrze sprężone nie ucieka gdzieś w powietrze zamiast w 100% trafiać do cylindrów.
p/s
Dobrze byłoby, abyś uzupełnił swój profil, łatwiej jest pomóc.
Pozdrawiam.
- 
				
				Rahu
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 16
 - Rejestracja: 28 sie 2019, 13:12
 - Imię: Paweł
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: strzyżów
 
Re: A6 C5 2.7 odma
Dzięki za info, zaworek sprawdzony i faktycznie przepuszczał po dmuchaniu ustami.
Dodatkowo guma w której był jest trochę pęknięta, nie wiecie gdzie można kupić taką gumę albo silikon?
Jeszcze tylko ten separator mi został ale nie wiem jak go sprawdzić?
			
			
									
									
						Dodatkowo guma w której był jest trochę pęknięta, nie wiecie gdzie można kupić taką gumę albo silikon?
Jeszcze tylko ten separator mi został ale nie wiem jak go sprawdzić?
- 
				
				Nikostratus
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 645
 - Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
 - Imię: Piotr
 - Rocznik: 1999
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: A6 C5 2.7 odma
Zaworek przy Y pipe nie jest w 100% szczelny i tak ma być. Polecam zeszyt szkoleń SSP 198 tam jest opisana zasada działania.
			
			
									
									
						- 
				
				Pioter211
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 459
 - Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
 - Imię: Piotr
 - Rocznik: 1998
 - Moje auto: A6 C5
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 2.8 ALG 193KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna+LPG
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: A6 C5 2.7 odma
Nie jestem pewien, ale chyba w 2.7 i 2.8 jest prawie taka sama odma. Najlepiej kup cały komplet. Może być zamiennik. z tego zestawu będziesz potrzebował tylk okońcówek z uszczeklami i separatora. Same rurki proponuję wymienić na jakieś solidne gumowe. Eżektor nie idzie w komplecie więc to będzie dodatkowy zakup. to powinno się zmieścić w kwocie 250 zł. Wymiana jest prosta tylko trochę czasochłonna. U mnie wymiana eżektora i separatora poskutkowała znacznym spadkiem poboru - z ok 3l /15k do troszkę ponad 1l/15k. Nie wspomnę o lepszym działaniu wspomagania hamulców.
			
			
									
									
						
							







