Gdzie jest moduł tempomatu?
-
Wiatrak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Gdzie jest moduł tempomatu?
Cześć,
gdzie w A6 C6 jest moduł tempomatu? Chcę tam popatrzeć na kondensatory... Podobno tym mogę rozwiązać swój problem z niedziałającym tempomatem...
gdzie w A6 C6 jest moduł tempomatu? Chcę tam popatrzeć na kondensatory... Podobno tym mogę rozwiązać swój problem z niedziałającym tempomatem...
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
Wiatrak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
To siedzi w ECU? Jesteś pewny? Na allegro można kupić cały moduł tempomatu, nie wkleję linka bo nie można. Na wielu grupach czytam, że jest problem właśnie z kondensatorami w takim module. Poza tym, tempomat nie tylko robi to co piszesz ale pozwala tekże np. rozpędzanie samochodu do żądanej prędkości. Wartość z czujnika prędkości jest właśnie zliczana w postaci impulsów przez kondensatory.
U mnie właśnie tempomat się przy tym wykłada...
U mnie właśnie tempomat się przy tym wykłada...
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
Wiatrak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Wywalą mi zapewne linka:
https://allegro.pl/sterownik-audi-a6-4f ... 22435.html
Aukcja nr 7117722435, STEROWNIK AUDI A6 4F0907468B MODUŁ C6 TEMPOMAT
Więc co to jest w tej aukcji?
https://allegro.pl/sterownik-audi-a6-4f ... 22435.html
Aukcja nr 7117722435, STEROWNIK AUDI A6 4F0907468B MODUŁ C6 TEMPOMAT
Więc co to jest w tej aukcji?
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
wojciech007
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
Wiatrak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Pisałem, że zero błędów a ty piszesz, że kasowanie błędów to nie rozwiązanie. Żadnych błędów nie kasuję. I wszystko działa. Jedyne co do sprawdzenia to wycięta tablica błędów w ECU. Już pytałem o to na grupie ale zero odzewu. Jak zatem ktoś mógł tak zrobić? Jak to się cofa? Jak wgrać ponownie całe poprawne oprogramowanie ECU?
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
Wiatrak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
OK, umówiłem się na 5 września i dam znać. Natomiast, nic nie wiem o modyfikacji softu... Poprzedni właściciel nomen omen sąsiad, nie używający tempomatu, nawet nie wiedział, że on jest, na pewno tego nie robił. On kupił ten samochód sprowadzony z Włoch.
Aaaaaaaaaaa.... no tak, wycięty DPF!!!!! On miał DPF we Włoszech i został albo wycięty/wyprogramowany... coś w tym stylu. Ale co to ma do tempomatu?
Tempomat tylko wyłącza się przy przyspieszaniu przypominam....
Aaaaaaaaaaa.... no tak, wycięty DPF!!!!! On miał DPF we Włoszech i został albo wycięty/wyprogramowany... coś w tym stylu. Ale co to ma do tempomatu?
Tempomat tylko wyłącza się przy przyspieszaniu przypominam....
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
carlos777
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Tempomat działa przez cały czas jego aktywowania.
Dezaktywuje go kilka czynników , sygnałów .
Nie na zasadzie pojawienia błędu w sterowniku tylko na zasadzie zmiany parrametru.
Przy błędzie tempomatu w ogóle nie uruchomisz.
Wystarczy że jeden styk na pedale hamulca będzie wariował i będzie się dezaktywował tempomat a błędu nie będzie.
Trzeba znać zasadę działania żeby brać się za naprawę.
Dezaktywuje go kilka czynników , sygnałów .
Nie na zasadzie pojawienia błędu w sterowniku tylko na zasadzie zmiany parrametru.
Przy błędzie tempomatu w ogóle nie uruchomisz.
Wystarczy że jeden styk na pedale hamulca będzie wariował i będzie się dezaktywował tempomat a błędu nie będzie.
Trzeba znać zasadę działania żeby brać się za naprawę.
-
Wiatrak
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
No to jeszcze raz
Jadę sobie 60 km/h, ustawiam sobie tempomat na przyspieszenie do 110 km/h.
Odpalam i ładnie przyspiesza do 110 km/h i utrzymuje tą prędkość. I mogę tak przejechać 1000 km i zero problemów. Natomiast jak to samo zrobię ale na 120 km/h już przy około 115 km/h tempomat się wyłącza. Jadąc z VCDSem nie loguje żadnych błedów, co więcej, jak się i tak skasuje błędy, tempomat znowu można na kilka sekund aktywować, po czym znowu się wyłącza, czyli musi pojawić się jakiś błąd, który nie jest raportowany. Zatem to nie wina, przycisków, czujników hamulca itp. Tylko musi być coś innego. Idę w ten wątek wyprogramowania DPF... Ktoś cos źle zrobił, wyciął tabelę z błędami bo jest jakiś błąd, który powoduje takie a nie inne zachowanie tempomatu.
Jadę sobie 60 km/h, ustawiam sobie tempomat na przyspieszenie do 110 km/h.
Odpalam i ładnie przyspiesza do 110 km/h i utrzymuje tą prędkość. I mogę tak przejechać 1000 km i zero problemów. Natomiast jak to samo zrobię ale na 120 km/h już przy około 115 km/h tempomat się wyłącza. Jadąc z VCDSem nie loguje żadnych błedów, co więcej, jak się i tak skasuje błędy, tempomat znowu można na kilka sekund aktywować, po czym znowu się wyłącza, czyli musi pojawić się jakiś błąd, który nie jest raportowany. Zatem to nie wina, przycisków, czujników hamulca itp. Tylko musi być coś innego. Idę w ten wątek wyprogramowania DPF... Ktoś cos źle zrobił, wyciął tabelę z błędami bo jest jakiś błąd, który powoduje takie a nie inne zachowanie tempomatu.
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek








